ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιέσεις σε προμηθευτές για μειώσεις τιμών από τα σούπερ μάρκετ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τις πρακτικές μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ που τους ζητούν υπέρογκες εκπτώσεις «κάρφωσαν» εταιρείες-προμηθευτές στην Επιτροπή Ανταγωνισμού (Ε.Α.) κατά την εξέταση από την Αρχή της συγκέντρωσης «Μαρινόπουλος» - «Σκλαβενίτης». Τα όσα αναφέρονται στην απόφαση της Ε.Α. που δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως έρχονται να επιβεβαιώσουν όσα λέγονται ανεπισήμως στον κλάδο τους τελευταίους μήνες.

«Ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί η συμφωνία με την “Μαρινόπουλος”, ήδη υπάρχουν έντονες πιέσεις από τις άλλες αλυσίδες ειδών λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ προς τους προμηθευτές για αύξηση παροχών», ανέφερε εταιρεία, απαντώντας σε σχετικό ερωτηματολόγιο της Ε.Α. και συνεχίζει: «Σε αυτές τις συνθήκες γίνεται κατανοητό ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα και θα είναι αδύνατο να επιβιώσει μια μεγάλη μερίδα προμηθευτών, κυρίως βιοτεχνών-τυποποιητών, οι οποίοι καλούνται να συμμετέχουν στο κόστος αυτής της εξαγοράς με κούρεμα 50% των οφειλόμενων όχι μόνον από τη “Μαρινόπουλος” αλλά και από τις υπόλοιπες αλυσίδες σούπερ μάρκετ».

Στην απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού

Σύμφωνα με την απόφαση της Ε.Α., «μεγάλο μέρος των προμηθευτών, λαμβάνοντας υπόψη την καλή φήμη του ομίλου Σκλαβενίτη, σχετικά με τη συνεργασία του με τους προμηθευτές, αλλά και τη μέχρι σήμερα καλή συνεργασία των ιδίων με αυτόν, εκτιμά ότι ο όμιλος δεν θα εκμεταλλευτεί την αύξηση της διαπραγματευτικής του δύναμης προς τους προμηθευτές». Μία, μάλιστα, εταιρεία πιστεύει ότι, ακόμη και αν ο όμιλος Σκλαβενίτη επιχειρούσε τέτοιες προσπάθειες, αυτές δεν θα ήταν πρόσφορες, διότι «στο ελληνικό λιανεμπόριο οι εκπτώσεις, παροχές και πιστώσεις έχουν φτάσει σε τέτοιο υψηλό και ασύμφορο για τους προμηθευτές επίπεδο, ώστε η οποιαδήποτε περαιτέρω και πρόσθετη απαίτηση θα είναι ανούσια και μη αποδεκτή».

Η πλειονότητα των ανταγωνιστών, από την άλλη, στους οποίους επίσης απέστειλε ερωτηματολόγια η Ε.Α., εξέφρασε ανησυχία για δημιουργία δεσπόζουσας θέσης του ομίλου Σκλαβενίτη σε πολλές τοπικές αγορές. Επίσης, οι ανταγωνιστές εξέφρασαν ανησυχία για την αύξηση της διαπραγματευτικής δύναμης του ομίλου Σκλαβενίτη, με κάποιον εξ αυτών να υποστηρίζει ότι «η αύξηση πίεσης στους προμηθευτές για υψηλότερες παροχές και συνέχιση συνεργασίας ενδέχεται να διακινδυνεύσει τη βιωσιμότητα των τελευταίων, ειδικά αυτών που έχουν ρυθμισθεί οι υποχρεώσεις τους».

Εκποιούνται 22 καταστήματα

Στην ίδια απόφαση αναφέρονται επίσης λεπτομερώς οι διευθύνσεις των 22 προς εκποίηση καταστημάτων που ανέλαβε η «Σκλαβενίτης» στο πλαίσιο των δεσμεύσεων έναντι της Ε.Α.: Κυκλάδων 17 (Ηράκλειο Κρήτης), Ευδόξου 24, (Δήμος Αθηναίων), Αγ. Δημητρίου 149 (Αγιος Δημήτριος Αττικής), Γρ. Λαμπράκη 59 (Πειραιάς), Ελλησπόντου 25 (Νέα Σμύρνη), Μεθώνης και Αιτωλικού (Πειραιάς), Αδριανουπόλεως 16-18 (Δήμος Αθηναίων), Φλέμινγκ 16 (Αγιος Ιωάννης Ρέντης), Χρυσοστόμου Σμύρνης 40 (Ταύρος), Αγίας Βαρβάρας 102 (Παλαιό Φάληρο), Σαλαμίνος και 28ης Οκτωβρίου (Ασπρόπυργος), Λαοδικείας και Αμυραδάκη (Νίκαια), Σουλίου 30-32 (Αγιος Δημήτριος), Παύλου Μελά 5 (Πειραιάς), Μπακνανά 24 (Δήμος Αθηναίων), 2ας Μεραρχίας 30 και Πραξιτέλους (Πειραιάς), Λ. Πεντέλης 146-148 (Βριλήσσια), Αχιλλέως 98 (Παλαιό Φάληρο), Θεομήτορος 38 (Αγιος Δημήτριος), Δημητρακοπούλου 56 και Σοφοκλέους 99 (Καλλιθέα), Λ. Ηροδότου 54 και Διονυσίου (Ηράκλειο Κρήτης) και Ιατρού Παπαγεωργίου και Ηρώων Πολυτεχνείου (Ιεράπετρα). Τα πρώτα 14 καταστήματα ανήκουν στο πρώην δίκτυο της «Μαρινόπουλος», τα επόμενα έξι καταστήματα στο παλαιό δίκτυο της «Σκλαβενίτης» και τα δύο τελευταία λειτουργούν υπό το σήμα «Χαλκιαδάκης».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ