Ενισχύθηκε η Coca-Cola HBC

Ολυμπιακοί Αγώνες και Euro 2024 αναμένεται να δώσουν σημαντική ώθηση στις πωλήσεις της εταιρείας

Η αύξηση των μεριδίων αγοράς, η τιμολογιακή πολιτική και κυρίως η ενίσχυση της κατανάλωσης στις αναπτυσσόμενες και αναδυόμενες αγορές ήταν οι παράγοντες που κυρίως έδωσαν ώθηση στην Coca-Cola HBC κατά το α΄ τρίμηνο του 2024. Μάλιστα, η διοίκηση της εταιρείας, αν και επισήμανε ότι και η παρούσα χρονιά είναι γεμάτη προκλήσεις, διατήρησε στα ίδια επίπεδα με αυτά που είχε αναφέρει κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της χρήσης του 2023 τις εκτιμήσεις της για τη φετινή χρονιά σε ό,τι αφορά έσοδα και κέρδη. Ας σημειωθεί, άλλωστε, ότι λόγω δύο μεγάλων αθλητικών γεγονότων, των Ολυμπιακών Αγώνων και του Euro 2024, η εταιρεία περιμένει ενίσχυση των πωλήσεών της στα τέλη του β΄ τριμήνου και κατά τη διάρκεια του γ΄ τριμήνου.

Ειδικότερα, σε επίπεδο ομίλου τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν το α΄ τρίμηνο του 2024 σε 2,22 δισ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 12,6% σε οργανική βάση και 1% σε δημοσιευμένη βάση. Πολύ χαμηλότερη ήταν η αύξηση του όγκου πωλήσεων 1,8% σε οργανική βάση και 1,9% σε δημοσιευμένη βάση, κάτι που δείχνει αν μη τι άλλο την επίδραση των αυξήσεων των τιμών στα αποτελέσματα του ομίλου. Υπενθυμίζεται, για παράδειγμα, ότι στην ελληνική αγορά η Coca-Cola 3E προχώρησε το 2023 δύο φορές σε ανατιμήσεις. Το παραπάνω, άλλωστε, παραδέχθηκε την Τρίτη τόσο ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Ζόραν Μπογκντάνοβιτς όσο και ο νέος οικονομικός διευθυντής Αναστάσης Σταμούλης, με τον μεν πρώτο να τονίζει κατά την ενημέρωση των αναλυτών ότι «η ανάπτυξη το α΄ τρίμηνο ήρθε περισσότερο από τις τιμές και λιγότερο από το μείγμα των πωλήσεων» και τον δεύτερο να δηλώνει ότι το ήμισυ της ανάπτυξης οφείλεται στην αναπροσαρμογή των τιμών που ήδη είχε κάνει ο όμιλος στα τέλη του 2023.

Σε ό,τι αφορά τα μερίδια αγοράς, το α΄ τρίμηνο του 2023 αυξήθηκε κατά 120 μονάδες βάσης στα έτοιμα προς κατανάλωση μη αλκοολούχα αναψυκτικά και κατά 70 μονάδες βάσης στα ανθρακούχα αναψυκτικά.

Στις ανεπτυγμένες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 742,6 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 5,1% σε οργανική βάση και κατά 6,6% σε δημοσιευμένη βάση, ενώ ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 3,8% σε οργανική βάση και κατά 3,7% σε δημοσιευμένη βάση. Ειδικά στην Ελλάδα, η οποία ανήκει στις ανεπτυγμένες αγορές, ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά χαμηλό μονοψήφιο ποσοστό. Η αύξηση αυτή προήλθε κυρίως από την αυξημένη εκτός σπιτιού κατανάλωση. Ο όγκος πωλήσεων των ανθρακούχων αναψυκτικών παρέμεινε στα ίδια επίπεδα, με θετικές επιδόσεις από την Coke Zero και τα ανθρακούχα αναψυκτικά για ενηλίκους. Στην κατηγορία των ποτών ενέργειας σημειώθηκε χαμηλή μονοψήφια αύξηση, ενώ στην κατηγορία των μη ανθρακούχων αναψυκτικών σημειώθηκε υψηλή μονοψήφια αύξηση, κυρίως χάρη στη χαμηλή διψήφια αύξηση στα εμφιαλωμένα νερά.

Στις αναπτυσσόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 480,1 εκατ. ευρώ και ο όγκος πωλήσεων σε 104,5 εκατ. κιβώτια, καταγράφοντας αύξηση σε οργανική βάση 12,5% και 4,2% αντιστοίχως.

Στις αναδυόμενες αγορές τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ξεπέρασαν το 1 δισ. ευρώ και αυξήθηκαν κατά 19% σε οργανική βάση, ενώ αύξηση 3,2% κατέγραψε ο όγκος πωλήσεων.

Για το 2024 ο όμιλος εκτιμά ότι τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις θα αυξηθούν σε οργανική βάση κατά 6%-7%, ενώ τα λειτουργικά κέρδη εκτιμάται ότι θα αυξηθούν σε οργανική βάση κατά 3%-9%.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή