Υποβολείο

2' 38" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Οσο πλησιάζουμε στη νομοθέτηση των ευάγριων «μέτρων» του τσιπριστάν • με νέα βάρβαρα κοψίματα συντάξεων, αυξήσεις φορολογίας και άλλα εαρινά αναστάσιμα • τόσο δουλεύουν στο φουλ οι μηχανές της κομματίλας για την «τακτοποίηση» δεκάδων χιλιάδων στο Δημόσιο. • Ετσι, όχι μόνον η υπουργός Κονιόρδου διορίζει μερικές χιλιάδες «για αρχαιολογικές εργασίες σε Κοζάνη και Γρεβενά» εξόδοις της καταρρέουσας ΔΕΗ • αλλά και οι σκουρλετοσπίρτζηδες αποφάσισαν να μονιμοποιήσουν καμιά τριανταριά χιλιάδες συμβασιούχους από τους υπερδιπλάσιους που υπάρχουν στον άτλαντα του Δημοσίου.• Επιλεγμένους «με διαφανείς διαδικασίες», να λέγεται. •

Ως και τους «εκπροσώπους» των φοιτητικών παρατάξεων ετοιμάζονται να επαναφέρουν στα όργανα διοίκησης των πανεπιστημίων • – μέσω «του σοβαρού κυρίου Γαβρόγλου» αυτήν τη φορά, • ο οποίος βεβαίως ουδέν οίδεν για τα καταστρεπτικά αποτελέσματα που είχε στα ΑΕΙ η επί 30 χρόνια συμμετοχή των κομματικών εγκαθέτων στις συγκλήτους και τα άλλα πανεπιστημιακά όργανα. • Στο φουλ οι μηχανές της κομματίλας. •

Ενόχλησε κάποια αφρόψαρα • σιγά μην! • η πρόσφατη αναφορά της στήλης στον «νεωτερικό» χαρακτήρα και του φετινού Φεστιβάλ Αθηνών • – διότι την παράδοση Λούκου συνεχίζει στον τομέα αυτό και ο συριζαίος διάδοχός του. • Ενόχλησε δηλαδή η επισήμανση ότι κυριαρχεί μετ’ επιτάσεως στις εκδηλώσεις του Φεστιβάλ το νεωτερικόν και μεταμοδέρνον • που φτάνει φέτος ώς το άκρον να μετακαλείται παράσταση όπου οι ηθοποιοί ψελλίζουν μία και μόνη λέξη • – επί δίωρον ή τρίωρον και βάλε, όπως πολύ συνηθίζεται πια; • Υπενθυμίζουμε λοιπόν, για χιλιοστή φορά, ότι καθόλου δεν είμεσθα κατά της νεωτερικότητας • αλλά είμεσθα κατά της κατάχρησης αυτής • – και του πιθηκισμού, που έχει πάρει διαστάσεις επιδημίας στο θέατρό μας. • Υπενθυμίζω δε επ’ αυτού τα λόγια • πρώτα του Παπαδιαμάντη: «Διότι, αν ο νεωτερισμός είναι ανάγκη, δεν έπεται ότι πρέπει να το παρακάμωμεν εις τον νεωτερισμόν». • Και δεύτερον, του Μίλαν Κούντερα: • «Οι μορφικές καινοτομίες των μεγάλων δασκάλων έχουν πάντοτε κάτι το διακριτικό· • έτσι είναι η πραγματική τελειότητα· • ο νεωτερισμός μόνο στους ήσσονες δασκάλους επιζητεί την προσοχή». •

Εν τω μεταξύ, ληξάσης της θεατρικής περιόδου, • δυο τρεις σκόρπιες • και ιλαρές • επισημάνσεις • – και μιας και θυμηθήκαμε πάλι τον κυρ-Αλέξανδρο, ας αρχίσουμε με την παράσταση «Παπαδιαμάντης: ένα θεατρικό ντοκουμέντο – 60 χρόνια ζωής σε 60 λεπτά», • την οποία παρουσίασε στην ΑΣΚΤ κάποια θεατρική ομάδα. • Κόμπακτ, όχι αστεία. •

Φέτος περίσσεψαν οι παραστάσεις που αναφέρονταν σε αρχαίους μυθικούς ή μη «ήρωες» • – Οδυσσέας, Περσεφόνη, Νεοπτόλεμος, Σωκράτης, Κλυταιμνήστρα (σε τρεις παραστάσεις – «Κλυταιμνήστρα η Σκοτώστρα» σε μία απ’ αυτές), Οιδίπους – Οιδίνους σε μία άλλη, Πηνελόπη, Ορέστης «ο αρετσίνωτος» • και άλλα ηρωικά και πένθιμα. •

Μια παράσταση του Εθνικού με τίτλο «Πεδίο βολής (Αγριόπαπια)» μας πληροφορούσε ότι • «με αφορμή την “Αγριόπαπια” του Ιψεν, επιχειρεί ν’ ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από την έννοια της ταυτότητας, της υιοθέτησης και της ερμηνείας ρόλων τόσο στο θέατρο όσο και στη ζωή». • Η έννοια της σύγχυσης μήπως; •

Μια άλλη παράσταση • για την «Ομοερωτική Ποίηση» αυτή • είχε «κείμενο γραμμένο από τον (τάδε), με αφορμή την ερευνητική δουλειά του πάνω στους trans λογοτέχνες της Λατινικής Αμερικής, εμπνευσμένο από το “Συμπόσιο” του Πλάτωνος». • Συμποσιαστές ποικίλοι •και εμπνεύσεις ισόποσες • ελέω ερεύνης. •

Ακολουθεί το αφροψαρικό φεστιβαλικό αθηναϊκό θέρος.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή