ΕΛΛΑΔΑ

Δεν αυξάνεται το ωράριο εκπαιδευτικών

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Οκτώ στους δέκα εκπαιδευτικούς πιστεύουν ότι το σύστημα εισαγωγής σε πανεπιστήμια και ΤΕΙ πρέπει να αλλάξει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

Με κατηγορηματικό τρόπο χθες ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου θέλησε να διαλύσει τις ανησυχίες των εκπαιδευτικών για νέα αύξηση του υποχρεωτικού εβδομαδιαίου ωραρίου τους, έπειτα από εκείνη που πραγματοποιήθηκε το 2014. Ειδικότερα, το υπουργείο Παιδείας ανέφερε «ότι δεν υπάρχει καμία σκέψη για αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών τόσο στα δημόσια όσο και στα ιδιωτικά σχολεία».

Το θέμα ανέκυψε ύστερα από δημοσιεύματα που είχαν βασιστεί σε αναφορά του τελευταίου, συμπληρωματικού μνημονίου, περί υιοθέτησης «του αριθμού των ελάχιστων ωρών διδασκαλίας ανά εκπαιδευτικό και τις αναλογίες μαθητών ανά τάξη και ανά εκπαιδευτικό, με βάση τις βέλτιστες πρακτικές στις χώρες-μέλη του ΟΟΣΑ».

Παράλληλα, με βάση το συμπληρωματικό μνημόνιο, θα υπάρξουν αλλαγές στον νόμο 4415/2016, ο οποίος ρυθμίζει ζητήματα λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων.

Το μνημόνιο ορίζει ότι πρέπει να αξιολογούν τους λόγους απόλυσης των εκπαιδευτικών αποκλειστικά επιτροπές με συνθέσεις οι οποίες θα εξασφαλίζουν την αντικειμενική κρίση κάθε περίπτωσης. Αναμένεται η ρύθμιση, αλλά ο Κώστας Γαβρόγλου λίγες ημέρες μετά την ανάληψη του χαρτοφυλακίου του και έπειτα από επαφές με εκπροσώπους των θεσμών είχε δηλώσει ότι στις επιτροπές θα μετέχουν δικαστικοί λειτουργοί. Παράλληλα, ο υπουργός Παιδείας κ. Γαβρόγλου μιλώντας χθες σε ημερίδα επιμόρφωσης 70 σχολικών συμβούλων για τα νέα προγράμματα σπουδών των Θρησκευτικών, επισήμανε ότι «το μάθημα των Θρησκευτικών θα πρέπει να υπάρχει και στο μέλλον» και ότι στην επιτροπή για την αξιολόγηση των νέων προγραμμάτων ανάμεσα σε στελέχη του ΙΕΠ και ιεράρχες «έγινε ουσιαστική συζήτηση, δεν υπήρξε δογματισμός από καμία πλευρά». Οπως παρουσίασε χθες η «Κ», στην επιτροπή που ολοκλήρωσε το έργο της έγινε δεκτή η πλειονότητα των παρατηρήσεων της Εκκλησίας και αναμένεται αυτές να ενσωματωθούν στον «φάκελο του μαθητή» ο οποίος θα διανεμηθεί στους μαθητές την επόμενη χρονιά αντί εγχειριδίου.

Οι 70 σχολικοί σύμβουλοι θα επιμορφώσουν 3.000 εκπαιδευτικούς σε όλη την Ελλάδα. «Ο πυρήνας της εκπαιδευτικής μας μεταρρύθμισης είναι οι δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου. Η όποια εκπαιδευτική μεταρρύθμιση αν δεν συνδυαστεί με ένα εθνικό σύστημα επιμόρφωσης δεν έχει νόημα. Η επιμόρφωση δεν θα πρέπει να είναι προσχηματική. Θέλουμε ένα σύστημα επιμόρφωσης σε εκπαιδευτικούς που το αποζητούν κι έχουν τόσο υποχρεώσεις όσο και δικαιώματα» ανέφερε ο κ. Κώστας Γαβρόγλου, τονίζοντας ότι «το γεγονός ότι δεν έχει καταρρεύσει το εκπαιδευτικό σύστημα τα χρόνια της κρίσης οφείλεται στους εκπαιδευτικούς. Οχι όλους αλλά στους περισσότερους. Επιτελούν κοινωνικό λειτούργημα και αυτό πρέπει να τους το αναγνωρίσουμε γενναιόδωρα».

Αυτοαξιολόγηση

Τέλος, ο υπουργός Παιδείας επανέλαβε τα σχέδιά του περί αυτοαξιολόγησης, καθώς, όπως είπε, «θέλουμε από του χρόνου να υπάρχει αυτοαξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των σχολικών στελεχών αλλά και αυτοαξιολόγηση της πολιτείας που ποτέ δεν έχει γίνει».

«Αδικο το σύστημα των Πανελλαδικών»

Αντικειμενικό αλλά όχι δίκαιο, θεωρεί η πλειονότητα των εκπαιδευτικών το ισχύον σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων. Ως προς την αξιολόγησή τους, οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν θετικοί αλλά μόνο εφόσον αυτή δεν συνδέεται με τη μισθολογική εξέλιξη ή τις προαγωγές. Ειδικότερα, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της εταιρείας Global Link, στην οποία μετείχαν περίπου 1.000 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων πανελλαδικά, οι δύο στους τρεις –64%– εκπαιδευτικοί κρίνουν ότι οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι αντικειμενικές, αλλά όχι δίκαιες. Οι οκτώ στους δέκα (82%) πιστεύουν ότι το σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ πρέπει να αλλάξει, το 54% πιστεύει ότι η επιλογή πρέπει να γίνεται από τα ίδια τα ιδρύματα και το 41% προκρίνει ένα σύστημα με συνεργασία κράτους και ΑΕΙ.  Οι τρεις στους τέσσερις (76%) πιστεύουν ότι πρέπει να εφαρμοστεί πρόγραμμα αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αλλά λιγότεροι από τους μισούς (45%) δηλώνουν ότι τα αποτελέσματά της πρέπει να συνδεθούν με βαθμολογική και μισθολογική εξέλιξη. Σύμφωνα με τους ίδιους, τα κύρια προβλήματα της δημόσιας εκπαίδευσης είναι οι υποδομές (92%), η ελλιπής οργάνωση τάξεων (80%), η απώλεια διδακτικών ωρών (78%). Μάλιστα, επισημαίνεται η ανάγκη μείωσης της ύλης, καθώς πολλά κεφάλαια δεν διδάσκονται στα παιδιά. Από την άλλη, το 73% δήλωσε ότι τα προγράμματα καινοτομίας στα σχολεία είναι απαραίτητα, αν και το 34% αναφέρει ότι τα συμπεράσματά τους δεν αξιοποιούνται. Η έρευνα θα παρουσιαστεί στην τελετή απονομής των Education Business Awards 2017, σήμερα στις 7.30 μ.μ. στον Πολυχώρο Αθηναΐς.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ