ΒΙΒΛΙΟ

Τα μικρά, μεγάλα ψέματα

ΗΛΙΑΣ ΜΑΓΚΛΙΝΗΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Ο Κύριος Γκρι

​​Η Μάντελιν αγωνίζεται με πάθος να διατηρήσει τον κόσμο της νέας της οικογένειας λαμπερό, άσπιλο, όπως κι εκείνον της ειδυλλιακής παραθαλάσσιας κοινότητας όπου ζει, στο Μόντερεϊ της δυτικής ακτής των ΗΠΑ. Κοντά της, η Σελέστ μεγαλώνει με περισσή φροντίδα τα δίδυμα αγόρια της έχοντας εγκαταλείψει την καριέρα της στη Νομική, παρέα με τον εύπορο, όμορφο σύζυγο και πατέρα των παιδιών της. Η Τζέιν κάνει μια νέα αρχή στο Μόντερεϊ ως single mother ενός αγοριού (η Μάντελιν την παίρνει αμέσως υπό την προστασία της), ενώ η Ρενάτα, η μεγαλύτερη όλων σε ηλικία, έχει βρει το νόημα της ζωής της στο μικρό της κοριτσάκι.

Την περασμένη Κυριακή, ο κύριος Γκρι μού πήρε τα αυτιά με τη σειρά «The Leftovers». Σήμερα κάνω την αντεπίθεσή μου με το «Big Little Lies», επίσης της ΗΒΟ, μίνι σειρά επτά επεισοδίων, που βασίζεται στο ομότιτλο μυθιστόρημα της Αυστραλής Liane Moriarty και συνδυάζει δεξιοτεχνικά το δραματικό με το κωμικό. Οι γυναίκες που αναφέρθηκαν είναι οι βασικές πρωταγωνίστριες. Τις υποδύονται οι Ρις Γουίδερσπουν, Νικόλ Κίντμαν, Σελέιν Γούντλεϊ και Λόρα Ντερν αντίστοιχα.

Οι ζωές τους μοιάζουν ιδανικές: ο τόπος τους έχει κάτι εξωτικό, χαλαρωτικό, ταξιδιάρικο και πλην της Τζέιν, όλες ζουν άνετες οικονομικά ζωές. Κάτι λείπει όμως, ε; Ναι, τα ψέματα, τα μικρά και μεγάλα ψέματα που κρύβει κάθε άνθρωπος, κάθε οικογένεια, κάθε κοινότητα εν τέλει. Και, για να μην ξεχαστώ, στο επίκεντρο της πλοκής της σειράς βρίσκεται ένας φόνος. Και ένας βιασμός επίσης. Το αίνιγμά τους λύνεται στο τέλος και, φυσικά, λέει πολλά για όλες αυτές τις γυναίκες.

Αλλά, υπό μία έννοια, το έγκλημα είναι το λιγότερο στις ιστορίες που διαπλέκονται μεταξύ τους. Αν, ας πούμε, ο φόνος, ή ο βιασμός, είναι το «μεγάλο ψέμα», πάρτε μια γεύση από τα «μικρά» ψέματα (και μυστικά): η Μάντελιν παραμένει στοιχειωμένη από τον προηγούμενο γάμο της, με την πληθωρικότητά της αποξενώνει τη μεγάλη της κόρη και, φυσικά, έχει ένα κρυφό, ανομολόγητο μυστικό που θα μπορούσε να καταστρέψει και τον νέο της γάμο.

Η Σελέστ, πάλι, προσπαθεί με το μέικαπ και τα μακριά μανίκια να κρύψει τα σημάδια στο σώμα της. Προσπαθεί επίσης να αποκρύψει (ακόμα και από τον ίδιο της τον εαυτό) τη δική της συμμετοχή στην πρόκληση αυτών των τραυμάτων (εδώ έχουμε μιαν άκρως ερωτική μα και πληγωμένη Νικόλ Κίντμαν). Η Τζέιν, η νεοφερμένη, κρατάει ως επτασφράγιστο μυστικό το ποιος είναι ο πατέρας του αγοριού της. Και η Ρενάτα, μολονότι αφοσιωμένη μητέρα, επιθυμεί να ξανανιώσει ποθητή, ενώ είναι γεμάτη θυμό για τη βία που φαίνεται να έχει υποστεί η κόρη της στο σχολείο. Αυτό είναι ένα άλλο μικρό ή μεγάλο ψέμα στην όλη ιστορία: η κόρη της Ρενάτα κατηγορεί τον γιο της Τζέιν για τους μώλωπες – λέει όμως την αλήθεια; Πάνω απ’ όλα, ποιος μπορεί να πει ποιο ψέμα είναι μικρό ή μεγάλο;

Τη σκηνοθεσία της σειράς υπογράφει ο Jean-Marc Vallée, του εξαιρετικού φιλμ «Wild», επίσης με την εκπληκτική Ρις Γουίδερσπουν. Και, βέβαια, η σειρά έχει ως σήμα κατατεθέν το υπέροχο, γλυκόπικρο τραγούδι των τίτλων, το «Cold Little Heart» του Michael Kiwanuka, με φόντο τον αφρισμένο Ειρηνικό να σκάει στις ακτές του Μόντερεϊ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ