GOOD LIFE

Μαυρίζοντας με... μπρόκολο και καρπούζι

ΤΑΣΟΥΛΑ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ

© Shutterstock

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Διατροφή

Ήλιος, πηγή ενέργειας για όλους τους έμβιους οργανισμούς: μας ζεσταίνει, μας προκαλεί ευεξία και καλή διάθεση, συμβάλλει στη σύνθεση της βιταμίνης D, έχει μικροβιοκτόνο δράση. Και, ταυτόχρονα, τώρα το καλοκαίρι μάς χαρίζει ένα υπέροχο χρυσαφένιο χρώμα, για το οποίο είμαστε διατεθειμένοι να... ψηθούμε επί ώρες σε μια ξαπλώστρα στις παραλίες. Αλλά υπάρχει και η «σκοτεινή» πλευρά του: ηλιακό έγκαυμα, φωτογήρανση, φωτοκαρκινογένεση, φωτοδερματοπάθειες, οφθαλμικές βλάβες. Το κατάλληλο αντηλιακό –και η σωστή χρήση του– θα μας προστατεύσουν σε μεγάλο βαθμό από τις ανεπιθύμητες συνέπειες της έκθεσης στον ήλιο. Όμως και η διατροφή έχει τον δικό της, διόλου ευκαταφρόνητο ρόλο. 

Τροφές πλούσιες σε αντιοξειδωτικά συμβάλλουν στη φωτοπροστασία του δέρματος και ενισχύουν την άμυνα του οργανισμού μας ενάντια στις βλαβερές επιδράσεις της υπεριώδους ακτινοβολίας, καθώς εξουδετερώνουν τις ελεύθερες ρίζες, οι οποίες προκαλούν κυτταρικές βλάβες. Δεν είναι τυχαίο ότι τα αντηλιακά νέας γενιάς περιέχουν στη σύνθεσή τους και αντιοξειδωτικά και ουσίες που διορθώνουν τις βλάβες του DNA των κυττάρων του δέρματος. Επιπλέον, τροφές που βοηθούν στην παραγωγή της μελανίνης, χρωστικής πολύ σημαντικής για την υγεία του δέρματος, έχουν αντίστοιχη δράση. 

Τα καρότα είναι γνωστοί σύμμαχοί μας στο μαύρισμα, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε β-καροτένιο, τον κυριότερο αντιπρόσωπο μιας μεγάλης ομάδας χρωστικών ουσιών που ονομάζονται καροτενοειδή. Στην ίδια κατηγορία ανήκουν το μπρόκολο, τα νεκταρίνια, τα βερίκοκα (φρέσκα ή αποξηραμένα), οι γλυκοπατάτες, το σπανάκι, το λάχανο, ο τοματοχυμός, το μάνγκο, το καρπούζι. ■

 

Σύμμαχοι στην ξαπλώστρα!

→ Απαραίτητη, λοιπόν, κάθε καλοκαίρι η πρόσληψη β-καροτένιου μέσω των τροφών, αλλά δεν εγγυάται και την απορρόφησή του. Αυτή ενισχύεται αν συνοδεύουμε τις τροφές, και ιδιαίτερα τα λαχανικά, με ελαιόλαδο. Επίσης, καλό είναι να καταναλώνουμε τα φρούτα και τα λαχανικά φρέσκα, γιατί το β-καροτένιο χάνεται όταν αυτά μένουν για μεγάλο χρονικό διάστημα στο ψυγείο ή μαγειρεύονται.

→ Ο χαλκός, μολονότι ο οργανισμός μας τον χρειάζεται σε πολύ μικρές ποσότητες, επίσης μας βοηθά στο να μαυρίσουμε, καθώς συμβάλλει στην παραγωγή της μελανίνης και της ελαστίνης, πρωτεΐνης του δέρματος. Πού τον βρίσκουμε; Στα στρείδια, στα οστρακόδερμα, στο κρέας (ιδιαίτερα στο συκώτι) και στα μανιτάρια.

→ Γιαούρτι με ακτινίδιο, αγγούρι ή καρπούζι; Μην το φάτε, απλώστε το στο δέρμα σας! Με αυτά τα υλικά, στο σπίτι ή στις διακοπές, θα φτιάξετε μια δροσερή, αναζωογονητική και ενυδατική μάσκα για το πρόσωπό σας, με εξαιρετική μαλακτική, καταπραϋντική και καθαριστική δράση. 

 

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ