ΕΛΛΑΔΑ

Το «κουβέρ» πέθανε, ζήτω το «Δελτίο Παραπόνων»

ΙΩΑΝΝΑ ΦΩΤΙΑΔΗ

Λίγο κρασί, λίγη θάλασσα και... ένα καλοψημένο φρέσκο ψάρι. Αυτό αποτελεί την κοινή φαντασίωσή μας για τις διακοπές τους. Εξ ου και τα ευτράπελα στους χώρους εστίασης δύνανται να μας χαλάσουν τη διάθεση και να μας βγάλουν εκτός προϋπολογισμού. Εχοντας τα παραπάνω υπ’ όψιν, όπως και την περιορισμένη δυνατότητα των Ελλήνων για διακοπές, η ΕΚΠΟΙΖΩ ανακοίνωσε ορισμένους «χρυσούς» κανόνες, που πρέπει όλοι οι ιδιοκτήτες εστιατορίων, καφέ και μπαρ να ακολουθούν και αν δεν το πράττουν, οφείλουμε ως καταναλωτές να αντιδρούμε. Κατ’ αρχάς, γνωστοποιείται ότι το περίφημο «κουβέρ» δεν πρέπει να χρεώνεται. Επίσης, προαπαιτούμενο είναι να μας προσφέρεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής πληρωμής.

«Ο τιμοκατάλογος του καταστήματος πρέπει να βρίσκεται ένας ανά δύο τραπέζια», εξηγούνται για όσα ορίζει ο νόμος. Το μενού πρέπει να δίνεται στον πελάτη πριν από την παραγγελία, να είναι γραμμένο στα ελληνικά και προαιρετικά σε ξένη γλώσσα. Ομως πρέπει να είναι αναρτημένο και στην είσοδο του καταστήματος, ώστε να μπορεί να κρίνει εκ των προτέρων ο καταναλωτής αν του επιτρέπει το βαλάντιο να περάσει στα ενδότερα. Εξίσου, όμως, προσεκτικοί πρέπει να είμαστε με τα «ψιλά» γράμματα του καταλόγου. Οφείλουν να αναγράφονται οι τελικές τιμές, όπως και η ένδειξη ότι άνευ απόδειξης δεν οφείλουμε να πληρώσουμε. «Κατεψυγμένα», «προτηγανισμένα» ή «προμαγειρεμένα» πιάτα πρέπει να διευκρινίζονται, όπως και τα συστατικά της σαλάτας και τα έλαια σε ωμή μορφή. Τέλος, όταν μας δοθεί η απόδειξη, καλούμαστε να ελέγξουμε αν πληρώνουμε όσα φάγαμε. Αν, βέβαια, η γαστρονομική εμπειρία δεν είναι θετική, η ΕΚΠΟΙΖΩ μας προτρέπει να αναζητήσουμε το «Δελτίο Παραπόνων» να το συμπληρώσουμε και να αποστέλλουμε αντίγραφο στο Τμήμα Εμπορίου κάθε περιφέρειας.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ