Επενδύσεις από τις μικρές γαλακτοβιομηχανίες

Επενδύσεις από τις μικρές γαλακτοβιομηχανίες

2' 14" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Σε παραγωγικές επενδύσεις προχωρούν οι θεωρούμενοι ως μεσαίοι παίκτες στην αγορά γαλακτοκομικών, παρά τη συνεχή υποχώρηση των πωλήσεων στην εν λόγω κατηγορία. Ο λόγος που υιοθετούν επιθετική στρατηγική είναι ότι στα χρόνια της κρίσης κατάφεραν να κερδίσουν τους καταναλωτές όχι τόσο μέσω χαμηλών τιμών και προσφορών, αλλά διαθέτοντας προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Ο λόγος για τις εταιρείες «Φάρμα Κουκάκη», αλλά και τη συνεταιριστική ΕΒΟΛ που προχωρούν σε επενδύσεις συνολικού ύψους 5,5 εκατ. ευρώ.

Ειδικότερα, η «Φάρμα Κουκάκη» προχωρά σε επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ και αφορά την επέκταση της παραγωγικής ικανότητας της εταιρείας στην κατηγορία του γιαουρτιού. Οι επενδύσεις αναμένεται να ξεκινήσουν στα τέλη του 2017 και έρχονται να προστεθούν στις επενδύσεις ύψους 2,8 εκατ. ευρώ που υλοποίησε η ίδια εταιρεία πριν από δύο χρόνια, επίσης στην κατηγορία του γιαουρτιού.

Αξίζει, μάλιστα, να σημειωθεί ότι αρχικά η εταιρεία προγραμμάτιζε λιγότερες επενδύσεις ύψους 2 εκατ. ευρώ, όμως αποφάσισε να προβεί σε περισσότερες, καθώς «βλέπει» σημαντική εξαγωγική προοπτική για το γιαούρτι. Αλλωστε, το 2016 ο τζίρος από τις εξαγωγές της διαμορφώθηκε σε 492.025 ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 11,45% σε σύγκριση με το 2015.

Αξίζει να σημειωθεί ότι από 14,6 εκατ. ευρώ που ήταν ο τζίρος της εταιρείας το 2012, το 2015 διαμορφώθηκε σε 21,25 εκατ. ευρώ, ενώ πέρυσι έφτασε στα 24 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 12,93%. Από το 2013 επίσης η εταιρεία καταγράφει κέρδη που σύμφωνα με τους δημοσιευμένους ισολογισμούς της από 237.237 ευρώ το 2013 ανήλθαν το 2016 σε 1,8 εκατ. ευρώ.

Για το 2017 η διοίκηση της εταιρείας έχει θέσει ως στόχο να πετύχει διψήφιο ποσοστό αύξησης πωλήσεων και να βελτιώσει την κερδοφορία της, ενώ θα επιδιώξει τη μη αύξηση του τραπεζικού της δανεισμού και την περαιτέρω βελτίωση της διαχείρισης του κεφαλαίου κίνησης.

Η συνεταιριστική ΕΒΟΛ από την πλευρά της προχωρά σε επένδυση ύψους 500.000 ευρώ με στόχο να εισέλθει στην αγορά γάλακτος υψηλής παστερίωσης. Η εταιρεία αναμένεται να τοποθετήσει στην αγορά τον ερχόμενο Οκτώβριο δύο νέα προϊόντα, πλήρες και ελαφρύ γάλα υψηλής παστερίωσης, το οποίο θα έχει διάρκεια 20 ημερών.

Με την κίνηση αυτή η ΕΒΟΛ στοχεύει στην κάλυψη των αναγκών των μακρινών και δυσπρόσιτων περιοχών, όπως είναι τα νησιά, όπου το απλό παστεριωμένο γάλα, το λεγόμενο «φρέσκο» μπορεί πλέον να μην επιτρέπεται να καταναλωθεί όταν φτάσει στον προορισμό του.

Το 2016 οι πωλήσεις της ΕΒΟΛ κατέγραψαν μικρή μείωση, της τάξεως του 2%, στα 15,23 εκατ. ευρώ από από 15,49 εκατ. ευρώ το 2015. Τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 1,21 εκατ. ευρώ έναντι 1,61 εκατ. ευρώ το 2015.

Σημειώνεται ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 οι πωλήσεις γαλακτοκομικών, σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών IRI, υποχώρησαν κατά 3,5% σε αξία και κατά 2,6% σε όγκο σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2016.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή