ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Απαγκιστρώνεται» από τις κατασκευές η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Κεφάλαια 80 εκατ. ευρώ προσδοκά να αντλήσει από την πώληση ακινήτων της στη Βουλγαρία το 2018 η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, στο πλαίσιο της δραστηριότητας που έχει αναπτύξει στη γειτονική χώρα τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα, σταδιακά, η εισηγμένη εκτιμά ότι μπορεί να αυξήσει τα έσοδά της από τη βουλγαρική αγορά ακινήτων σε έως 150 εκατ. ευρώ συνολικά, καθώς ωριμάζουν και άλλα συναφή έργα ανάπτυξης ακινήτων, που συγκεντρώνουν το ενδιαφέρον επενδυτών.

Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, το 2018 προβλέπεται να διατεθεί προς πώληση το συγκρότημα γραφείων και καταστημάτων City Tower, που βρίσκεται στο κέντρο της Σόφιας και η κατασκευή του ολοκληρώνεται αυτήν την περίοδο. Το ακίνητο είναι σχεδόν πλήρως μισθωμένο και προσφέρει 34.500 τ.μ. γραφειακών χώρων και 2.700 τ.μ. εμπορικών καταστημάτων. Συνολικά, πρόκειται για κτίριο επιφάνειας 55.000 τ.μ., καθώς διαθέτει και υπόγειους χώρους στάθμευσης οχημάτων της τάξεως των 17.700 τ.μ. Παράλληλα, ενδιαφέρον από πιθανούς αγοραστές προκύπτει και για άλλα οικόπεδα που διαθέτει στη Βουλγαρία ο ελληνικός όμιλος και τα οποία εξετάζεται να αξιοποιηθούν αναλόγως.

Εν τω μεταξύ, στο πλαίσιο του πρόσφατου 12ου Ετήσιου Roadshow Επενδυτών που πραγματοποιήθηκε στο Λονδίνο τις προηγούμενες ημέρες, η διοίκηση του ομίλου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ είχε επαφές με 18 επενδυτικά κεφάλαια (funds), τα οποία εκδήλωσαν ενδιαφέρον και για τη θυγατρική ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή. Στο πλαίσιο των σχετικών παρουσιάσεων επισημάνθηκε η σημαντική στρατηγική μεταστροφή του ομίλου, ο οποίος έχει πλέον αναπτύξει σημαντική παρουσία σε σειρά εναλλακτικών κλάδων, όπως οι παραχωρήσεις, η παραγωγή και εμπορία ενέργειας, η ανάπτυξη Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας και η διαχείριση απορριμμάτων, με στόχο να απαγκιστρωθεί από την κυκλική φάση του κλάδου των κατασκευών, ο οποίος πλήττεται σημαντικά τα τελευταία χρόνια, καταγράφοντας σωρευτικές απώλειες της τάξεως των 62 δισ. ευρώ (περίπου 5,6 δισ. ευρώ ετησίως) σε επενδύσεις. Συγκεκριμένα, από το 2006 μέχρι το τέλος του 2016, η συμβολή των επενδύσεων υποδομών στο ΑΕΠ της χώρας έχει υποχωρήσει από το 3,7% σε μόλις 1,1%.

Στο πλαίσιο αυτό, πλέον, οι πηγές εσόδων της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ αφορούν κατά το μεγαλύτερο μέρος επαναλαμβανόμενα έσοδα, ήτοι μερίσματα από παραχωρήσεις αλλά και μερίσματα από την ΤΕΡΝΑ Ενεργειακή, γεγονός που αποσυνδέει τη μελλοντική πορεία των μεγεθών του ομίλου από την κυκλικότητα των κατασκευών. Μάλιστα, όπως τονίζει η διοίκηση του ομίλου, πλέον η ορατότητα στα έσοδά του ξεπερνάει την 20ετία.

Ασφαλώς, αυτό δεν σημαίνει ότι ο κατασκευαστικός κλάδος χωλαίνει, καθώς παρά την κρίση διατηρεί την κερδοφορία του και έχει επιτευχθεί μια σταθερή αναπλήρωση του ανεκτέλεστου υπόλοιπου έργων, το οποίο σήμερα διαμορφώνεται σε 2,25 δισ. ευρώ, τη στιγμή μάλιστα που αναμένεται η συμβασιοποίηση νέων έργων αξίας άνω των 780 εκατ. ευρώ. Αυτά αφορούν κατ’ αρχάς την κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης (480 εκατ. ευρώ), που έχει αναληφθεί σε συνεργασία με τον ινδικό όμιλο GMR, αλλά και συμπληρωματικού τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, αξίας της τάξεως των 300 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, ο όμιλος συνεχίζει την επέκτασή του σε νέους τομείς, όπως τα έργα αποθήκευσης ενέργειας μέσω αντλησοταμίευσης, όπου έχουν ήδη δρομολογηθεί σχετικές επενδύσεις, ενώ σημαντική ώθηση αναμένεται να δοθεί και από την επικείμενη επίτευξη του στόχου εγκατάστασης και λειτουργίας έργων ΑΠΕ άνω του 1 GW, κάτι που προβλέπεται να γίνει το 2018.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ