Η λευκή πορσελάνη με το βαθύ ζαφειρένιο-μπλε μοτίβο και τον αιγαιοπελαγίτικο αέρα έχει ελληνική υπογραφή και ιστορική γαλλική σφραγίδα. Πρώτο «δείγμα» της συνεργασίας της Ελληνίδας σχεδιάστριας αξεσουάρ, αντικειμένων και εσωτερικών χώρων, Θέμιδος Ζουγανέλη, με τον οίκο Dior Maison, το σερβίτσιο «Skorpios», μόλις δύο μήνες μετά το λανσάρισμά του, είναι ήδη sold out στα καταστήματα του mega brand.

«Επιτομή του Greek chic», κατά το βρετανικό ένθετο της διεθνούς καλής ζωής, «How to Spend It» των Financial Times, το ντεμπούτο της Ζουγανέλη στον Dior Maison συνδυάζει ένα άρωμα Ελλάδας με τη γενικότερη τάση του οίκου, ξεκινώντας από το τμήμα της μόδας υπό τη Μαρία Γκράτσια Κιούρι, προς περισσότερο μοντέρνες γραμμές.

Από τη Μεσόγειο μέχρι την Καραϊβική, κάπου είναι πάντα καλοκαίρι, και ο «Skorpios» ταξιδεύει ήδη στα όμορφα αμπαλαρισμένα κουτιά με το αγαπημένο σήμα. Βασισμένος σε δύο, αλληλοσυμπληρούμενα μοτίβα, περιλαμβάνει πιάτα φαγητού και γλυκού, κούπες και φλιτζάνια εσπρέσο και πιατέλες.

Περηφάνια και ευθύνη

Τι συναισθήματα δημιουργεί η σύμπραξη με ένα τόσο εμβληματικό όνομα; «Το πρώτο σοκ έρχεται όταν σου το ανακοινώνουν την πρώτη φορά. Είναι ένα από αυτά τα πράγματα που δεν συμβαίνουν εύκολα, και ειδικά εννέα μόνο μήνες από την αρχή του δικού σου brand. Αισθάνεσαι πολύ μεγάλη περηφάνια, αλλά και άγχος, έχεις μεγάλη ευθύνη, τουλάχιστον εγώ έτσι το βλέπω, και για να τους αρέσουν, αλλά και για να πουληθούν», λέει η κ. Ζουγανέλη στο «Κ». «Πάντα πίστευα ότι ο Dior στο Παρίσι, όπως και ο Valentino στην Ιταλία, ήταν ό,τι πιο σικ υπήρχε, αλλά ήταν εκτός προϋπολογισμού μου. Δεν πήγαινες στον Dior.  Ήταν πάντα κάτι ονειρικό, ρομαντικό και “καθαρό”».

Η ιδέα της συνεργασίας ξεκίνησε τον περασμένο Φεβρουάριο, πάνω σε μια κουβέντα της Ζουγανέλη με την καλλιτεχνική διευθύντρια της Baby Dior, Κορντίλια ντε Καστεγιάν, η οποία τον επόμενο μήνα θα αναλάμβανε και το τμήμα του σπιτιού. Οι δύο γυναίκες είχαν γνωριστεί τον προηγούμενο χρόνο και η Ντε Καστεγιάν παρακολουθούσε την πορεία της Ελληνίδας σχεδιάστριας. Η σχεδιαστική «οδηγία» της Dior Maison περιλάμβανε το λευκό και το μπλε, χωρίς όμως να αποκλείονται άλλα χρώματα. Με συντροφιά τα αρχεία του οίκου, η Ζουγανέλη δούλεψε πάνω σε διαφορετικά μοτίβα, όπως αστέρια, μέλισσες και πεταλούδες, σχέδια που παρέπεμπαν στον γαλλικό οίκο, όμως αυτό που επικράτησε ήταν μια ελληνική αίσθηση - από τα περίπου δώδεκα σχέδια που παρέδωσε, ο οίκος επέλεξε τα δύο.

Η έγκριση του Αρνό

Αν η εμπορική πορεία του «Skorpios» και η ανανέωση των παραγγελιών σε καταστήματα στο Λονδίνο, στο Παρίσι και στις Κάννες είναι μια απτή απόδειξη επιτυχίας, η έγκριση της συλλογής από την κεφαλή της πλουσιότερης οικογένειας της Γαλλίας, τον Μπερνάρ Αρνό της LVMH (στο γκρουπ της πολυτέλειας ανήκει και ο Dior), ήταν μία ακόμα επιβράβευση για τη Ζουγανέλη, η οποία, βάσει του συμβολαίου της, θα σχεδιάζει δύο με τρεις συλλογές τον χρόνο για τον γαλλικό οίκο, με αντικείμενα που θα μπορούν και να «φεύγουν» από το τραπέζι.

Αυτό που δεν θα φύγει όμως είναι η προσωπική ταυτότητα της σχεδιάστριας, μια ισορροπία ανάμεσα στην έννοια του σοφιστικέ, της άνεσης, αλλά και της κομψότητας, τριπλός άξονας που αποτελεί και τον πυλώνα της δικής της μάρκας, Themis Z.

Ένα δυναμικό νέο brand που ξεκίνησε πριν από ενάμιση χρόνο και αναπτύσσεται με διεθνείς όρους, η Themis Z είναι μια lifestyle μάρκα που περιλαμβάνει αντικείμενα για το σπίτι, ανάμεσά τους λινά μαξιλάρια, κεριά, βάζα και φωτιστικά, αλλά και αξεσουάρ, όπως καπέλα και τσάντες. Η κολεξιόν, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά τον Μάιο, ήταν το επόμενο βήμα σε μια καριέρα που συμπεριλάμβανε διακόσμηση κατοικιών.

«Είχα πάντα δυσκολία να βρω απλά πράγματα. Απλά αλλά με χαρακτήρα. Κομμάτια με υφή και βάθος, που να βγάζουν μια ζεστασιά. Η ιδέα για το Themis Z άρχισε από εκεί», σημειώνει. «Έχω βρεθεί σε πολλά όμορφα σπίτια στα οποία δεν μπορούσες να χαλαρώσεις. Αυτό που ήθελα πάντα είναι να αισθάνεσαι “σπιτίσια”, αλλά και κομψά. Και δεν χρειάζεται να είσαι πάντα “συμμορφωμένος” για να είσαι κομψός».

Ελληνικά, αλλά όχι έθνικ

Μοτίβα όπως το «Infinity», το οποίο βασίζεται σε δύο «4» που γίνονται «8», αριθμός που αντιπροσωπεύει το άπειρο, «έχουν ελληνικότητα, αλλά δεν είναι έθνικ», συμπληρώνει. Τα αντικείμενα της συλλογής βασίζονται σε γήινες αποχρώσεις και μεγαλύτερες, σε γενικές γραμμές, διαστάσεις από άλλα αντίστοιχα. Η παραγωγή γίνεται σε μονάδες της Αττικής, ενώ το πελατολόγιο της Themis Z περιλαμβάνει «globetrotters» όπως η Μαρί Σαντάλ Μίλερ.

Η συλλογή διατίθεται, μεταξύ άλλων, σε χώρες όπως το Βέλγιο και η Ελβετία, σε επιλεγμένα σημεία στην Αθήν,α αλλά και με τη μέθοδο του pop up - με επόμενες στάσεις το Μιλάνο και τη Μαδρίτη. Πωλήσεις γίνονται και διαδικτυακά, ενώ ειδικό βάρος δίνεται και σε «bespoke», ειδικές παραγγελίες, με «αποδέκτες» σπίτια σε πόλεις όπως το Ντάλας, η Μπόκα Ρατόν και η Ζυρίχη. 

Η Μύκονος της ελευθερίας

Σχεδιάστρια, businesswoman και μητέρα δύο κοριτσιών, 7 και 10 ετών, η Θέμις Ζουγανέλη γεννήθηκε στην Αθήνα. Ο πατέρας της, Κώστας Ζουγανέλης, ιδρυτής των δημοφιλών κλαμπ «9 Μούσες» στην Αθήνα και στη Μύκονο, είχε γνωρίσει την Πολωνέζα μητέρα της στη Νέα Υόρκη. Η Ζουγανέλη σπούδασε πολιτικές επιστήμες στην Αμερική, απέκτησε ένα MBA στη Βρετανία και δούλεψε κάποια χρόνια στο Λονδίνο, όπου γνώρισε τον Έλληνα σύζυγό της. Με βάση την Αθήνα, η Ζουγανέλη ζει τρεις μήνες τον χρόνο στην Ελβετία και άλλους τρεις στη Μύκονο. 

«Όλο το brand έχει να κάνει με το μεγάλωμά μου από τη μητέρα μου και τη Μύκονο. Η Μύκονος έχει πάντα την αίσθηση της ελευθερίας, ειδικά όταν ήμασταν πιο μικροί. Ήταν και πολύ σικ τη δεκαετία του ’70 και του ’80, που θυμάμαι εγώ· ήταν επίσης πολύ καλλιτεχνική», λέει η Ζουγανέλη. «Στη Μύκονο τα πράγματα δεν ήταν ποτέ όπως ακριβώς έπρεπε να είναι. Αυτό αντικατοπτρίζεται και στον τρόπο που βάζω ένα πιάτο στο τραπέζι. Ο πατέρας μου έλεγε ότι ήταν για να φέρεις τον κόσμο μαζί».

Η εποχή μας αρμόζει στο ραφιναρισμένο δημιουργικό ύφος της; «Το να ακολουθείς τις τάσεις πιστά είναι κάτι που απομακρύνεται, γινόμαστε πιο σκεπτόμενοι και πατάμε πιο γερά στη γη», λέει η ίδια. «Γι’ αυτό και το σπίτι μας πρέπει να γίνει πιο “αληθινό”». ■

Περιοδικό "Κ"

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ