ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι κληρώσεις δώρων, νέο όπλο στον «πόλεμο» των σούπερ μάρκετ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Διαγωνισμούς και κληρώσεις επιστρατεύουν ως «κράχτες» οι περισσότερες από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ για να αποσπάσουν μεγαλύτερα μερίδια από την αγορά, η οποία παραμένει σημαντικά συρρικνωμένη σε σχέση με την προ κρίσης εποχή, παρά την ανάκαμψη των πωλήσεων που παρατηρείται το τρέχον έτος. Μπορεί το 2016 η κατάρρευση της «Μαρινόπουλος» να έκανε πιο εύκολη τη δουλειά της απόσπασης πελατών από την άλλοτε κορυφαία αλυσίδα, το 2017 όμως ο ανταγωνισμός πλέον έχει ενταθεί και μάλιστα σε πανελλαδικό επίπεδο, καθώς πλέον στο «παιχνίδι» έχει μπει και η «Σκλαβενίτης», διαθέτοντας δίκτυο καταστημάτων σε όλη τη χώρα.

Η «ΑΒ Βασιλόπουλος», πέραν των δωροεπιταγών ύψους 6 ευρώ που δίνει στους καταναλωτές όταν συγκεντρώνουν πάνω από ένα όριο πόντων χρησιμοποιώντας την αντίστοιχη κάρτα πιστότητας, διαφημίζει ότι κάθε εβδομάδα ένας τυχερός κερδίζει τα ψώνια μιας χρονιάς ή ένα αυτοκίνητο.

Παρόμοιας λογικής είναι ο διαγωνισμός που βρίσκεται σε εξέλιξη αυτό το διάστημα και από τη Lidl Hellas. Σε κάθε πελάτη που πραγματοποιεί αγορές πάνω από ένα όριο, χορηγείται ένα κουπόνι με έναν κωδικό. Ο «τυχερός» κωδικός μεταφράζεται σε δωρεάν αγορές 300 ευρώ κάθε μήνα για έναν ολόκληρο χρόνο, κάτι που πρακτικά σημαίνει ότι ο καταναλωτής που θα κερδίσει θα προμηθεύεται δωρεάν για έναν χρόνο από τη Lidl τα προϊόντα σούπερ μάρκετ όλης της χρονιάς.

H Metro ABEE, που στη λιανική δραστηριοποιείται μέσω των καταστημάτων με το σήμα «My Market», αποφάσισε να γιορτάσει αυτές τις ημέρες τα 40 της χρόνια κι έτσι για διάστημα 20 ημερών θα αναδεικνύονται κάθε ημέρα 20 τυχεροί πελάτες που θα κερδίζουν αυτομάτως από ένα «καρότσι» με επώνυμα προϊόντα αξίας 100 ευρώ το καθένα. Απαραίτητη προϋπόθεση, βεβαίως, για να συμμετάσχει κάποιος στην κλήρωση είναι να έχει ψωνίσει από το κατάστημα, καθώς μόνο έτσι λαμβάνει έναν κωδικό με τον οποίο αποκτά το δικαίωμα συμμετοχής στην κλήρωση.

Στον «πόλεμο» των κληρώσεων μπήκε από χθες και η αλυσίδα σούπερ μάρκετ «Μασούτης», η οποία έως το τέλος Νοεμβρίου θα πραγματοποιεί κάθε ημέρα κλήρωση μεταξύ των πελατών που κάνουν αγορές αυτό το διάστημα και χρησιμοποιούν την κάρτα πιστότητας της εταιρείας. Κάθε τυχερός θα κερδίσει έναν μεγάλο αριθμό πόντων που αντιστοιχούν σε αγορές 1.000 ευρώ.

Η «Σκλαβενίτης», που με βάση τα στοιχεία για το 2016 αποτελεί από πλευράς τζίρου τη δεύτερη μεγαλύτερη αλυσίδα σούπερ μάρκετ (ο τζίρος της Lidl Hellas δεν είναι γνωστός), δεν διενεργεί κληρώσεις. Ωστόσο, έχει εντείνει τις προωθητικές ενέργειες εντός του καταστήματος πραγματοποιώντας σε πολύ μεγάλο αριθμό κατηγοριών και κωδικών προσφορές τύπου «1+1 δώρο». Επιπλέον, σε κάποια από τα υπερμάρκετ που έχει προσθέσει στο δίκτυό της, μετά την ανάληψη του ελέγχου της «Μαρινόπουλος», έχει διαμορφώσει διαδρόμους με προϊόντα διαφόρων κατηγοριών, από ξυραφάκια έως αλκοολούχα ποτά, τα οποία διατίθενται σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές. Προσφορές σε μεγάλο αριθμό προϊόντων συνεχίζουν, βεβαίως, να κάνουν και οι αλυσίδες που διενεργούν κληρώσεις, καθώς και οι μικρότερες, αλλά δυναμικές αλυσίδες, όπως ο όμιλος αγορών ΕΛΟΜΑΣ, που πραγματοποιεί μάλιστα μεγάλη διαφημιστική εκστρατεία.

Σε ό,τι αφορά την εξέλιξη των πωλήσεων, για τον Αύγουστο τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI δείχνουν αύξηση σε σύγκριση με τον αντίστοιχο περσινό μήνα κατά 5,6%, ενώ στο οκτάμηνο Ιανουαρίου - Αυγούστου 2017 ο τζίρος των σούπερ μάρκετ καταγράφει οριακή αύξηση 0,3% σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2016.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ