ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πιο κοντά στο καθεστώς ειδικής διαχείρισης τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Η απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου δεν έκανε αποδεκτές τις αξιώσεις του κ. Ισκαντάρ Σαφά και της ιδιοκτήτριας εταιρείας των Ναυπηγείων Privinvest για αποζημίωση ύψους 1,2 δισ. από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά την περιόρισε στα 130 εκατ. και μαζί με τους τόκους στα 180 εκατ. ευρώ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τον δρόμο για την υλοποίηση του κυβερνητικού σχεδίου υπαγωγής των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης ανοίγει η απόφαση του Διεθνούς Διαιτητικού Δικαστηρίου, που δεν αποδέχθηκε το αίτημα του ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σαφά. Η απόφαση του δικαστηρίου δεν έκανε αποδεκτές τις αξιώσεις του κ. Ισκαντάρ Σαφά και της ιδιοκτήτριας εταιρείας των Ναυπηγείων Privinvest για αποζημίωση ύψους 1,2 δισ. ευρώ από το ελληνικό Δημόσιο, αλλά την περιόρισε στα 130 εκατ. ευρώ και μαζί με τους τόκους στα 180 εκατ. ευρώ. «Η απόφαση δεν δημιουργεί κανένα πρόβλημα στον σχεδιασμό για την εξυγίανση των ναυπηγείων», τονίζει στην «Κ» υψηλόβαθμος κυβερνητικός παράγοντας και υπενθυμίζει ότι τα ναυπηγεία θα πρέπει να επιστρέψουν στο ελληνικό Δημόσιο κρατικές ενισχύσεις ύψους 600 εκατ. ευρώ. Αρμόδιος κυβερνητικός αξιωματούχος δηλώνει επίσης στην «Κ» ότι τις αμέσως επόμενες ημέρες η κυβέρνηση θα καταθέσει αίτηση στο Πρωτοδικείο Αθηνών για την υπαγωγή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, ενώ ταυτόχρονα θα προσβάλει την απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου.

H Privinvest, ως ιδιοκτήτρια των ναυπηγείων, έχει προσφύγει εδώ και 5 χρόνια στη διεθνή διαιτησία, διεκδικώντας αποζημιώσεις 1,2 δισ. ευρώ για αθέτηση των όρων της συμφωνίας με το κράτος. Tο Δημόσιο έχει προσφύγει και αυτό στη διαιτησία, ενώ πέρυσι τον Ιανουάριο το υπουργείο Oικονομίας, με βάση την απόφαση της Eυρωπαϊκής Eπιτροπής (το 2008), ενεργοποίησε τον φάκελο των κρατικών ενισχύσεων κατηγορώντας τον Σαφά για αθέτηση όρων. H συμφωνία του 2010 προέβλεπε, αντί της επιστροφής των επιδοτήσεων, το ναυπηγείο να εξυπηρετεί τις ανάγκες μόνον του Πολεμικού Nαυτικού, να δοθούν στο κράτος τα «οικόπεδα» που έχουν χαρακτηριστεί εμπορικά και να προχωρήσει ο πλειστηριασμός του «αστικού μέρους» των ENAE.

Η περίπου 500 σελίδων απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου του Διεθνούς Εμπορικού Επιμελητηρίου (ICC), σύμφωνα με κυβερνητικούς παράγοντες, ικανοποιεί την ελληνική πλευρά, καθώς με την έκδοσή της ξεμπλοκάρουν όλες οι διαδικασίες που σχεδιάζει η κυβέρνηση για το μέλλον του Σκαραμαγκά. Η πλευρά της διοίκησης των ναυπηγείων δεν έχει εκδώσει προς το παρόν κάποια ανακοίνωση για το θέμα, με βάση ωστόσο προηγούμενες τοποθετήσεις της εκτιμάται ότι θα συνεχίσει στον δρόμο των δικαστικών διεκδικήσεων για την υπεράσπιση των συμφερόντων της.

Το σχέδιο που προωθείται με ευθύνη του υφυπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Στέργιου Πιτσιόρλα είναι να τεθούν τα ναυπηγεία σε καθεστώς ειδικής διαχείρισης, κάτι που σημαίνει απομάκρυνση του σημερινού ιδιοκτήτη Ισκαντάρ Σάφα και αναζήτηση νέων επενδυτών. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει τον διαχωρισμό των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε εμπορικό και στρατιωτικό σκέλος και προβλέπει ότι το δεύτερο θα διατεθεί προς πώληση αποκλειστικά σε ευρωπαϊκούς ομίλους για λόγους ασφαλείας. «Το στρατιωτικό σκέλος θα μπορούσε να είναι κομμάτι της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας και αυτή είναι μια προοπτική για τον επενδυτή», σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του κ. Πιτσιόρλα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ