Το μέλλον της ψηφιακής μόδας είναι εδώ 

Το μέλλον της ψηφιακής μόδας είναι εδώ 

2' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ξεκινάτε γιόγκα, αλλά θέλετε να πετάξετε γρήγορα από πάνω σας την ταμπέλα του «αρχάριου»; Ενα «έξυπνο» κολάν, το «Nadi X», σας καθοδηγεί στα πρώτα σας βήματα μέσω μιας εφαρμογής στην έξυπνη συσκευή σας, η οποία προκαλεί δονήσεις σε διάφορα σημεία των ποδιών και σχεδιάστηκε από την Αυστραλέζα Billie Whitehouse, συνιδρύτρια της «Wearable X», που εδρεύει στη Νέα Υόρκη. 

Στην Αθήνα, ως μία από τους διεθνείς προσκεκλημένους του συνεδρίου Digital Fashion Forum 2017, που διοργάνωσε η Marketing Week Conferences, με οικοδέσποινα την αρχισυντάκτρια του Fashion Daily Κατερίνα Βαλλογιάννη, στις 28 Σεπτεμβρίου, η Whitehouse μίλησε με ενθουσιασμό για τη δουλειά της, η οποία περιλαμβάνει την πρόκληση του να μεταφέρεις ένα άγγιγμα – μέσω Ιντερνετ, για παράδειγμα. 

Αν τo «Nadi X» μοιάζει να έρχεται από το μέλλον, το παρόν δεν είναι πολύ μακριά. Οχι μόνον ως προς τα προϊόντα, αλλά και σε σχέση με την προώθησή τους. Για το πώς να μεταφράσεις την αφοσίωση και την προσοχή των Instagrammers –οι οποίοι σήμερα αριθμούν 500 εκατ. τακτικούς χρήστες στο δημοφιλέστατο μέσo κοινωνικής δικτύωσης– σε διαδικτυακές πωλήσεις μίλησε η Βρετανίδα Sue Seel, σύμβουλος επιχειρήσεων και λέκτορας στο London College of Fashion, η οποία συμβούλευσε εταιρείες μόδας ως προς την αναζήτηση «προσώπων» προώθησης, όπως οι σημερινοί «influencers», αλλά και τις επιλογές των ηλεκτρονικών εφαρμογών μάρκετινγκ. 

Χωρίς σιγουριά

Ο Σουηδός Adam Jonsson, ειδικός στο ψηφιακό μάρκετινγκ με πελάτες όπως η «συμπατριώτισσά» του H&M, ανέφερε ότι το 90% των χρηστών έξυπνων τηλεφώνων δεν είναι απολύτως σίγουροι για το ποια ακριβώς μάρκα θέλουν να αγοράσουν όταν ξεκινούν τα διαδικτυακά ψώνια τους. Είπε επίσης ότι, αν και παγκοσμιοποιημένη, η διεθνής ψηφιακή κοινότητα διατηρεί αρκετά ξεχωριστά χαρακτηριστικά: τα πανωφόρια στη Βρετανία και τα παπούτσια στη Γαλλία έχουν τις περισσότερες αναφορές στο Ιντερνέτ, π.χ. Αυτό που ενώνει του διαδικτυακούς λαούς όμως, είπε ο Jonsson, είναι το γεγονός ότι «οι καταναλωτές αναζητούν συμβουλές, όχι μόνον προϊόντα».

Κάθε έξι μήνες

Η περιγραφή του επαγγέλματος της Karinna Nobbs αλλάζει κάθε έξι μήνες. Ο τωρινός της τίτλος είναι Chief Digital Storyteller στην εταιρεία Holition και με την ιδιότητα αυτή μίλησε στο κοινό του συνεδρίου για εταιρείες που λανσάρουν ιδέες και προϊόντα μ’ ένα νέο είδους λιανικής πώλησης. Aνάμεσά τους, η Away to Mars, μια ψηφιακή κολεκτίβα ανθρώπων που παρουσιάζουν τα σχέδιά τους στην πλατφόρμα και των οποίων η παραγωγή εξαρτάται από τη ζήτηση που θα υπάρξει, ή ακόμη τα γυαλιά ηλίου Mr Yuma, φτιαγμένα από ανακυκλωμένο πλαστικό σε τρισδιάστατο ψηφιακό εκτυπωτή. Ο Παναγιώτης Γκεζερλής, διευθύνων σύμβουλος της Convert Group, μιας ελληνικής εταιρείας που συμβουλεύει επιχειρήσεις για να αναπτύξουν τα διαδικτυακά δίκτυα πωλήσεών τους, παρότρυνε τις ελληνικές εταιρείες να μη φοβούνται μια τέτοιου είδους κατεύθυνση και ανέφερε ότι το 2014 οι Ελληνες ξόδεψαν 250 εκατ. ευρώ για είδη μόδας στο Ιντερνετ.

Στη Μικρόπολη Δράμας, είπε, υπάρχει ένα φωτεινό παράδειγμα: στο φαρμακείο της μικρής κωμόπολης, όταν κλείνει η μπροστινή πόρτα, η δουλειά συνεχίζεται πίσω από τον πάγκο, όπου πολλά κιβώτια γεμίζουν με αποστολές διαδικτυακών παραγγελιών, ελληνικών και διεθνών προϊόντων, που ταξιδεύουν σε χώρες όπως η Ρωσία, η Ιαπωνία και η Βραζιλία.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή