ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φρίντριχ Γιούσεν: «Οι αλλαγές στη φορολογία είναι εχθρός των επενδύσεων»

TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

«Nομίζω ότι ένα πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι πως διαθέτει ανεπτυγμένες υποδομές. Οταν βγαίνεις από τα ξενοδοχεία μπορείς να χρησιμοποιήσεις ανεπτυγμένες υποδομές. Σε άλλες χώρες δεν υπάρχει αυτό και νομίζω ότι είναι από τα δυνατά σημεία της Ελλάδας. Το πιο σημαντικό όμως είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου», τονίζει στην «Κ» ο κ. Γιούσεν.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μήνυμα στον πρωθυπουργό ότι οι αλλαγές στη φορολογία είναι εχθρός των επενδύσεων έστειλε χθες ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Tui Φρίντριχ Γιούσεν, που συναντήθηκε χθες με τον κ. Τσίπρα. Δεν είναι το θέμα της φορολόγησης αυτό που προβληματίζει περισσότερο τη διοίκηση της Tui, αλλά το γεγονός πως το οικονομικό περιβάλλον στην Ελλάδα δεν μένει σταθερό, είπε ο κ. Γιούσεν.

Η Τui, ο μεγαλύτερος γερμανικός tour operator, έκανε τη συνεδρίαση του Δ.Σ. στην Αθήνα, υπογραμμίζοντας την αυξημένη σημασία της χώρας στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά. Ο κ. Γιούσεν σημείωσε την ανάγκη η αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας να γίνει βιώσιμη, μιλώντας το βράδυ της Πέμπτης στο Μουσείο της Ακρόπολης παρουσία επιχειρηματιών του τουρισμού και των υπουργών Ανάπτυξης Δ. Παπαδημητρίου και Τουρισμού Ε. Κουντουρά. Ο κ. Γιούσεν, που είναι ηλεκτρολόγος- μηχανολόγος και θεωρείται ο άνθρωπος που προώθησε το internet όσο κανένας στη γερμανική αγορά τηλεπικοινωνιών (σ.σ. πήγε στην Tui από τη Vodaphone) μίλησε στην «Κ» στο περιθώριο της εκδήλωσης.

«Nομίζω ότι ένα πλεονέκτημα της Ελλάδας είναι πως διαθέτει ανεπτυγμένες υποδομές. Οταν βγαίνεις από τα ξενοδοχεία μπορείς να χρησιμοποιήσεις ανεπτυγμένες υποδομές. Σε άλλες χώρες δεν υπάρχει αυτό και νομίζω ότι είναι από τα δυνατά σημεία της Ελλάδας. Το πιο σημαντικό όμως είναι η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Εχουμε μια σχετικά μικρή σεζόν στην Ελλάδα, που διαρκώς μικραίνει. Ετσι, κάθε επένδυση που κάνετε στη χώρα αποδεικνύεται ακριβή εφόσον πρόκειται να χρησιμοποιηθεί μόνο για τον μισό χρόνο. Αν θέλουμε να κάνουμε επενδύσεις πρέπει να φροντίσουμε να μεγαλώσουμε τη σεζόν. Και σε αυτό πρέπει να βοηθήσουν και τα μέσα μαζικής ενημέρωσης, καθώς για επέκταση της σεζόν πρέπει να πεισθούν οι ιδιοκτήτες των μαγαζιών και των καφέ και εστιατορίων να κρατήσουν ανοιχτές και τις δικές τους επιχειρήσεις. Υπάρχουν τώρα παρόμοιες προσπάθειες στην Κρήτη και στη Ρόδο και πιστεύω ότι είναι ο σωστός δρόμος.

– Θα συνιστούσατε στο Δ.Σ. σας να επενδύσει στην Ελλάδα;

– Κάνουμε επενδύσεις. Εχουμε 32 ξενοδοχεία στην Ελλάδα, έχουμε 10.000 αφίξεις και άλλα 10 μεγάλα projects ξενοδοχείων στα οποία συμμετέχουμε.

– Δεν σας αποθαρρύνουν οι δυσκολίες του δανεισμού ή η γενικότερη κατάσταση του αξιόχρεου της χώρας;

– Αυτά δεν παίζουν ρόλο σε μας. Τα ξενοδοχεία που κατασκευάζουμε, τα πληρώνουμε εμείς. Μας ενδιαφέρουν η ασφάλεια του σχεδιασμού, η ταχύτητα και η αξιοπιστία, αλλά παραδέχομαι ότι έχουμε την υποστήριξη των υπηρεσιών σε αυτά. Θα μπορούσε να είναι και καλύτερη αλλά σε γενικές γραμμές είμαστε ικανοποιημένοι.

– Και η εξέλιξη των τιμών;

– Οι τιμές εδώ είναι εντάξει. Υπήρξε αύξηση των τιμών εξαιτίας της αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά. Επρόκειτο περί μιας αύξησης των τιμών κατά 6-7%. Φυσικά η αγορά αυτό το αισθάνεται. Αλλά εφόσον έχει ολοκληρωθεί, τότε χωνεύεται, αλλά οι αυξήσεις των φόρων δημιουργούν προβλήματα, καθώς πρέπει να πληρωθούν από τους πελάτες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ