Διευρύνεται η κυριαρχία της Ναυτιλίας των Ελλήνων στα δεξαμενόπλοια

Διευρύνεται η κυριαρχία της Ναυτιλίας των Ελλήνων στα δεξαμενόπλοια

2' 9" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την ταχύτερη μεγέθυνση διεθνώς καταγράφει το 2017 ο ήδη μεγαλύτερος στόλος στην υδρόγειο δεξαμενοπλοίων, ο ελληνικός. Όπως προκύπτει από τα μέχρι στιγμής για φέτος στοιχεία αγοραπωλησιών μεταχειρισμένων αλλά και παράδοσης νεότευκτων πλοίων μεταφοράς υγρού φορτίου, ο ελληνόκτητος στόλος αναπτύσσεται με τους ταχύτερους ρυθμούς της τελευταίας εξαετίας. Ενισχύεται έτσι η ελληνική κυριαρχία στην παγκόσμια ναυτιλία με τουλάχιστον το ένα στα τέσσερα δεξαμενόπλοια που βρίσκονται εν υπηρεσία να είναι ελληνόκτητο (σε όρους χωρητικότητας). Πρόκειται ασφαλώς για τον μόνον κλάδο στον οποίο η Ελλάδα πρωταγωνιστεί διεθνώς και μάλιστα με διαφορά.

Παράλληλα ο ελληνικός στόλος των τάνκερ εκσυγχρονίζεται και οι μέσοι όροι ηλικίας του βελτιώνονται σημαντικά κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο. Η εκτιμώμενη αξία του ελληνικών συμφερόντων στόλου που απαρτίζεται συνολικά από 1.513 δεξαμενόπλοια ( 1.389 ενεργά και 124 υπό ναυπήγηση) ανέρχεται σύμφωνα με τους υπολογισμούς της VesselsValue στα 35,3 δισεκατομμύρια δολάρια.

Σύμφωνα με τα δεδομένα που επεξεργάστηκε για την «Κ» η VesselsValue, ναυτιλιακός αποτιμητής που συμμετείχε και στο τελευταίο Asset Quality Review των ευρωπαϊκών τραπεζών , ο ελληνόκτητος στόλος δεξαμενοπλοίων έχει ήδη ενισχυθεί φέτος με 70 νεότευκτα και 62 μεταχειρισμένα πλοία ενώ αναμένεται να παραδοθούν εντός του 2017 άλλα 19. Εάν αφαιρεθούν τα 23 που πουλήθηκαν και άλλα 20 που δόθηκαν προς διάλυση, εκτιμάται πως η καθαρή αύξηση σε αριθμό πλοίων θα είναι φέτος της τάξης των 108 πλοίων. Και αυτά εάν δεν υπάρξουν άλλες αγορές μεταχειρισμένων αλλά και πωλήσεις. Αυτός είναι ο μεγαλύτερος αριθμός καθαρής αύξησης του στόλου από το 2011 και μάλιστα με διαφορά από το δεύτερο καλύτερο έτος, το 2013, οπότε και αυξήθηκε κατά 86 τάνκερ. Θα πρέπει βέβαια να σημειωθεί πως οι παραλαβές νεότευκτων αποκτούν τον καρπό επενδυτικών αποφάσεων που έχουν συνήθως ληφθεί προ δυο περίπου ετών. Ακόμα και έτσι πάντως τα στατιστικά αυτά δεδομένα αντικατοπτρίζουν ένα κύμα επενδύσεων που βασίζεται στην πεποίθηση πως οι αξίες των πλοίων έχουν περιέλθει σε ιδιαίτερα ελκυστικά επίπεδα και η ναυλαγορά θα συνεχίσει την ανάκαμψη της, αναφέρουν οι ειδικοί.

Ο ελληνόκτητος στόλος  εν γένει, φορτηγά και δεξαμενόπλοια, στις αρχές του 2017 παρέμενε  κυρίαρχος σε διεθνές επίπεδο. Απαρτιζόταν σύμφωνα με τις βάσεις δεδομένων της IHS Maritime & Trade/World Shipping Encyclopaedia, τον Ιανουάριο από 4.585 πλοία (πλοία άνω των 1.000 gt), χωρητικότητας 342,75 εκατομμυρίων τόνων deadweight, αντιπροσωπεύοντας το 19,19% του παγκόσμιου στόλου σε deadweight και το 48,29% του στόλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος έλεγχε το 27,76% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων σε όρους χωρητικότητας , το 21,53% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών πλοίων ξηρών χύδην φορτίων και το 15,94% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παράγωγων προϊόντων πετρελαίου. Αλλά η αλματώδης ανάπτυξη που σημειώνεται το 2017  αυξάνει περεταίρω τα ελληνικά αυτά μεγέθη.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή