ΕΛΛΑΔΑ

Μαυραγάνης για ρύπανση από παλαιά ταξί: Είμαστε ανοιχτοί σε καλές ιδέες

ΓΙΩΡΓΟΣ Σ. ΜΠΟΥΡΔΑΡΑΣ

Χωρίς ολοκληρωμένο σχέδιο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στις πόλεις εξαιτίας της παλαιότητας των οχημάτων ταξί, εμφανίζεται η κυβέρνηση και διά του αρμοδίου υφυπουργού σήμερα από τη Βουλή, αφενός ομιλεί περί κάποιων «σκέψεων» που έχουν σχέση με τα ΚΤΕΟ και την αστυνόμευση, και αφετέρου ζητεί από την αντιπολίτευση – ή και από φορείς - «καλές ιδέες».

Το θέμα ετέθη στο πλαίσιο της διαδικασίας κοινοβουλευτικού ελέγχου, με επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του Ποταμιού και Ζ’ Αντιπροέδρου της Βουλής Σπ. Λυκούδη. «Τα ταξί συμμετέχουν κατά 50% στην ατμοσφαιρική ρύπανση, κατά πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη αιτία ρύπανσης, διότι οι εκπομπές των ρύπων των οχημάτων αυτών είναι πολύ μεγαλύτερες από τα άλλα αντίστοιχα επιβατικά αυτοκίνητα, καθώς αυξομειώνουν συνεχώς ταχύτητες, έχουν στάσεις συνεχείς και εκπέμπουν πολύ μεγαλύτερους ρύπους» επισήμανε ο κ. Λυκούδης και επέκρινε την κυβέρνηση για την επιλογή της, μέσω νέου νομοσχεδίου, να επιμηκύνει το χρόνο διατήρησης των υφισταμένων οχημάτων ταξί. «Κάθε παράταση της υπάρχουσας κατάστασης έχει έναν πολλαπλασιαστικό χαρακτήρα σε σχέση με τη ρύπανση που εκπέμπει ένα ταξί. Δεν πιστεύω ότι αν το κάνετε αυτό, το κάνετε εν είδος ρουσφετιού, επειδή υπάρχει κόσμος στον οποίον χρειάζεται να υπάρχει ένας πολιτικός που να έχει επαφή μαζί του και να αντιμετωπίζεται με συμπάθεια, ενδεχομένως για να συλλέξει ψήφους αύριο, μεθαύριο. Πιστεύω, όμως, ότι είναι μέσα σε μια συνήθη ελαφρότητα που έχουμε και με την οποία αντιμετωπίζουμε τα ζητήματα», πρόσθεσε ο κ. Λυκούδης, αναγνωρίζοντας παράλληλα και το παράπλευρο πρόβλημα πως εξαιτίας της οικονομικής κρίσης είναι δύσκολο να ζητηθεί από τους ανθρώπους του χώρου των ταξί η άμεση αντικατάσταση των οχημάτων με νέα.

Στην απάντησή του ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Ν. Μαυραγάνης έκανε λόγο για προβληματισμό της κυβέρνησης επί ενός υπαρκτού προβλήματος, και χρησιμοποίησε όρους όπως «πρέπει» και «ίσως», θέτοντας παράπλευρα ζητήματα όπως η αυστηροποίηση των ελέγχων και των προστίμων, ή και η πιθανότητα μη χορήγησης ασφάλισης σε οχήματα που δεν έχουν περάσει τεχνικό έλεγχο. Και πάλι, ωστόσο, εν περιορίστηκε στα ταξί, αλλά μίλησε γενικά και για τα ΙΧ αυτοκίνητα:

«Επειδή πράγματι - πολλές φορές είτε τα Ι.Χ. αυτοκίνητα είτε τα Δ.Χ. αυτοκίνητα, όπως είναι τα ταξί, αποφεύγουν ίσως τον έλεγχο των ΚΤΕΟ, πρέπει να αυστηροποιήσουμε το πεδίο με κάποιους κανόνες, που ίσως πρέπει να είναι προς την κατεύθυνση του να μην μπορεί να ασφαλισθεί ένα όχημα εάν δεν έχει ΚΤΕΟ ή στην επίταση του προστίμου και στους ελέγχους που πρέπει να γίνονται, ούτως ώστε να περιοριστεί ακριβώς η όποια ρύπανση μπορεί να υπάρχει από αρρύθμιστους κινητήρες», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Μαυραγάνης. «Η ιδέα, λοιπόν, είναι ότι μέχρι το 2020 θα πρέπει να είμαστε ανεκτικοί ως προς το ένα (ενν. την αντικατάσταση των παλαιών οχημάτων και την περιβαλλοντική επιβάρυνση), και θα πρέπει να είμαστε αυστηροί στον έλεγχό τους από τεχνικά κλιμάκια του ΚΤΕΟ», συνέχισε για να προσθέσει:

«Ο μόνος τρόπος που τουλάχιστον εμείς έχουμε βρει είναι από τη μία μέχρι το 2020 να δοθεί παράταση και από την άλλη αυστηροποίηση, με τις μεθόδους της μη ασφάλισης εφόσον δεν υπάρχει ΚΤΕΟ και της επιβολής αυστηρότερων ελέγχων από την Τροχαία, καθώς και προστίμων σε περίπτωση που δεν έχει περάσει τεχνικό έλεγχο από τα ΚΤΕΟ. Ο προβληματισμός είναι μεγάλος. Θεωρώ ότι πάντοτε οι καλές ιδέες είναι ευπρόσδεκτες». 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ