ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Συνεργασίες Media Markt με σούπερ μάρκετ

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Ο κ. Χάας, διευθύνων σύμβουλος της Media Markt, βρέθηκε στην Αθήνα για τη παρουσίαση της CECONOMY, της εταιρείας που προέκυψε από τη διάσπαση της Metro Group. Στην Ελλάδα, το δίκτυο υπό το σήμα Media Markt αριθμεί 12 καταστήματα, διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα και απασχολεί 859 άτομα.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

«Η Ελλάδα είναι μέρος της Ευρώπης. Θα υπάρξει ανάκαμψη. Το πιστεύω. Aν δεν το πίστευα, θα έλεγα ας φύγουμε από την Ελλάδα, ας πάρουμε τα λεφτά και να φύγουμε». Αυτό δηλώνει μιλώντας στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Media Markt κ. Πίτερ Χάας, ενώ ταυτόχρονα μιλάει για τα σχέδια της εταιρείας σε Ελλάδα και Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένης και της πιθανής συνεργασίας με αλυσίδες σούπερ μάρκετ.

Ο κ. Χάας βρέθηκε στην Αθήνα στο πλαίσιο της παρουσίασης της νέας στρατηγικής της CECONOMY, της εταιρείας που προέκυψε από τη διάσπαση της Metro Group σε δύο ξεχωριστές οντότητες, τη Metro για τον κλάδο των τροφίμων και τη CECONOMY για τις ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές. H CECONOMY διαθέτει δίκτυο 1.053 καταστημάτων σε 15 χώρες στην Ευρώπη και το οικονομικό έτος που έληξε στις 30 Σεπτεμβρίου 2017 κατέγραψε πωλήσεις 22,2 δισ. ευρώ. Στην Ελλάδα, το δίκτυο υπό το σήμα Media Markt αριθμεί 12 καταστήματα, διαθέτει και ηλεκτρονικό κατάστημα και απασχολεί 859 άτομα.

– Ποιοι είναι οι πυλώνες της νέας σας στρατηγικής;

– Το περιβάλλον συνολικά και ειδικότερα στον χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών ειδών είναι πολύ δυναμικό. Τώρα, όταν γράφουν για την ψηφιοποίηση, γράφουν πάντα για εμάς, διότι είμαστε η κυρίαρχη εταιρεία. Μας πήρε χρόνο για να καταλάβουμε ότι ο παλιός παράδεισος δεν υπήρχε πλέον. Ο παλιός τρόπος δεν λειτουργούσε πλέον. Ποιος ήταν αυτός; Να ανοίγεις ένα κατάστημα Media Markt στις 9 το πρωί, να έχεις 500 φθηνές τηλεοράσεις και όταν έρχεται ο πελάτης Νο 501 που θέλει να αγοράσει μια φθηνή τηλεόραση, αυτές να έχουν τελειώσει. Και όχι μόνο αυτό. Παλιά δεν σε ρωτούσαμε τα στοιχεία σου για να σε ενημερώσουμε πότε θα έχουμε την τηλεόραση που θέλεις. Τώρα είναι εντελώς διαφορετικά. H οπτική δεν είναι πλέον «έχουμε ένα προϊόν, ας βρούμε έναν πελάτη». Η οπτική είναι τώρα «έχουμε έναν πελάτη, ο οποίος ζει μια ψηφιακή ζωή και πρέπει να τον βοηθήσουμε να ζήσει μια κατάλληλη ψηφιακή ζωή».

– Αυτό σημαίνει ότι μέλλον έχουν μόνο τα ηλεκτρονικά καταστήματα;

– Τα τελευταία χρόνια οι ίδιοι οι καταναλωτές ευτυχώς έχουν αποφασίσει ότι θέλουν έναν συνδυασμό πραγματικής και ψηφιακής ζωής. Μοιάζει με τα ραντεβού μέσω Διαδικτύου. Τι κάνει κάποιος στα διαδικτυακά ραντεβού; Ολη την προετοιμασία την οποία δεν κάνει στα κανονικά ραντεβού. Δεν πάει κάποιος σε ένα μπαρ και λέει αμέσως: «Εχω 10 ερωτήσεις να σου κάνω. Αν πεις 10 ναι, θα σε κεράσω ένα ποτό». Αν το κάνει κάποιος αυτό, θα πούμε «είναι ένας τρελός, φεύγω». Κάνουμε τις 10 ερωτήσεις όταν συνομιλούμε στο Διαδίκτυο, αλλά το ραντεβού γίνεται στον πραγματικό κόσμο. Αυτός είναι ο τρόπος που ζουν και οι καταναλωτές. Επομένως, η πολυκαναλική διάθεση των προϊόντων είναι το μοντέλο που κερδίζει.

– Σε ποιον άξονα επομένως θα επικεντρωθείτε στην Ευρώπη και στην Ελλάδα ειδικότερα;

– Θα επικεντρωθούμε στις υπηρεσίες, οι οποίες γίνονται ολοένα και πιο απαραίτητες, ειδικά καθώς όλο και περισσότερες συσκευές διασυνδέονται μεταξύ τους. Γίνεται ολοένα και πιο σημαντικό να υπάρχει κάποιος να σε βοηθήσει έτσι ώστε να ζεις την ψηφιακή ζωή. Ημουν στην Κορέα, στη Samsung πρόσφατα και ένας καθηγητής μιλούσε για τον «phono sapiens», αυτόν που δεν μπορεί να ζήσει χωρίς το smartphone του.

– Στην Ουγγαρία συνεργάζεστε με την αλυσίδα Tesco και έχετε αναπτύξει μικρότερα καταστήματα εντός των σούπερ μάρκετ. Θα επεκτείνετε αυτό το μοντέλο και σε άλλες χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας;

– Στην Ουγγαρία θα επεκτείνουμε αυτό το μοντέλο σε 18 καταστήματα Τesco, ενώ πλέον «τρέχουμε» το τμήμα ηλεκτρονικών σε όλα τα καταστήματα της Metro στη Ρωσία και στο Βέλγιο. Βλέπω ότι είναι κάτι που ενδιαφέρει όλους τους μεγάλους λιανέμπορους τροφίμων. Στην Ελλάδα έχουμε κάνει κάποιες προκαταρκτικές συζητήσεις με κάποιους λιανέμπορους. Θα εξετάσουμε κάθε ευκαιρία που υπάρχει.

– Το 2011 αποφασίσατε να κλείσετε τα καταστήματα Saturn στην Ελλάδα. Πρόκειται να συνεχίσετε την αποεπένδυση από την ελληνική αγορά;

– Hταν λάθος εξαρχής να φέρουμε δύο σήματα στην ελληνική αγορά. Σκεφτήκαμε ότι ήμασταν επιτυχημένοι με δύο σήματα στη Γερμανία, άρα μπορούμε να είμαστε και σε οποιαδήποτε άλλη χώρα. Ωστόσο, αντί να πολεμάμε τον ανταγωνισμό, πολεμούσαμε μεταξύ μας. Το σταματήσαμε εγκαίρως στην Ελλάδα και έως το 2014 είχαμε κλείσει τη Saturn σε 8 χώρες. H Saturn διατηρείται σε τέσσερις μόνο χώρες: στη Γερμανία, στην Αυστρία, στην Πολωνία και στο Λουξεμβούργο. Δεν πρόκειται να ξανανοίξουμε τη Saturn στην Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο, είναι ουσιαστικά ένας από τους λόγους που ήρθα στην Ελλάδα: είμαστε αφοσιωμένοι στην ελληνική αγορά. Θέλουμε να είμαστε στην Ελλάδα. Προκαλέσαμε την ομάδα της Ελλάδας και είπαμε: Πηγαίνετε να επιτεθείτε. Και δεν εννοώ επίθεση μέσα από τις τιμές, εννοώ μέσω όλων των αλλαγών που προανέφερα. Στην Ελλάδα έχουμε πολύ καλή θέση και δεν πρέπει να φοβόμαστε τον ανταγωνισμό. Είμαστε εδώ για να μείνουμε. Και είτε μέσω του λιανεμπορίου τροφίμων, είτε μέσω του Διαδικτύου, είτε μέσω της φυσικής επέκτασης υπάρχουν ευκαιρίες, θα τις αξιοποιήσουμε.

– Παραμένετε, ωστόσο, στη δεύτερη θέση στην Ελλάδα. Τι θα πράξετε για να αυξήσετε το μερίδιό σας;

– Μια παλιά διάσημη διαφημιστική εκστρατεία της Avis έλεγε: «Είμαστε το Νο 2. Επομένως, προσπαθούμε πιο σκληρά για να γίνουμε Νο 1». Το μερίδιο 12% είναι περισσότερο από αρκετό για να έχεις μια βιώσιμη θέση στην ελληνική αγορά. Το καθαρό μήνυμα που λέμε στην ελληνική ομάδα είναι «πηγαίνετε και παλέψτε να γίνετε το Νο 1». Και αν δεν μπορείς να είσαι Νο 1 σε ό,τι αφορά τον όγκο πωλήσεων, τουλάχιστον να είσαι Νο 1 στην ικανοποίηση πελατών.

– Πρόκειται να προχωρήσετε σε εξαγορά κάποιας αλυσίδας;

– Στην Ευρώπη έχει ξεκινήσει η συγκέντρωση στον κλάδο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων. Θα υπάρξουν ευκαιρίες για εξαγορές, αλλά θα είμαστε επιλεκτικοί. Θα επενδύσουμε σε εταιρείες από τις οποίες θα έχουμε προστιθέμενη αξία και όχι μόνο μερίδιο. Να γιατί εξαγοράσαμε το 24,3% της Fnac. Επομένως, είμαστε ανοιχτοί στις εξαγορές, αλλά όχι με οποιοδήποτε τίμημα ή για οποιονδήποτε λόγο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ