ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Το ξενοδοχείο Archipelagos στο Καλό Λιβάδι της Μυκόνου, μέλος της Hotel Brain, κατέκτησε πριν από λίγες εβδομάδες την 9η θέση στον κόσμο, την 4η στην Ευρώπη και την 1η στην Ελλάδα στη λίστα με τις κορυφαίες προτιμήσεις των αναγνωστών του ταξιδιωτικού περιοδικού Condé Nast Traveler. H ιδιοκτήτρια και γενική διευθύντρια του ξενοδοχείου, Τόνια Παναγοπούλου,  αναλύει τους λόγους που οδήγησαν σε αυτή τη σημαντική διάκριση και μας εξηγεί τους τρόπους με τους οποίους ένας προορισμός παγκόσμιας εμβέλειας μπορεί να διατηρήσει την αλήθεια και την αυθεντικότητά του.

Για ποιους λόγους οι αναγνώστες του Condé Nast Traveler ανέδειξαν το Archipelagos Νο 1 ξενοδοχείο στην Ελλάδα; Τι σημαίνει για εσάς αυτή η διάκριση;

To ξενοδοχείο μας ψηφίστηκε από τους αναγνώστες του έγκριτου ταξιδιωτικού περιοδικού Condé Nast Traveler ως 9ο καλύτερο ξενοδοχείο στον κόσμο, 4ο καλύτερο ξενοδοχείο στην Ευρώπη και το καλύτερο ξενοδοχείο στην Ελλάδα. Είναι μια πολύ σημαντική διάκριση, διότι προέρχεται από τους ίδιους τους αναγνώστες, δηλαδή τους ανθρώπους που κάνουν διακοπές, βιώνουν τις εμπειρίες της φιλοξενίας που τους προσφέρουμε και μας ανταμείβουν γι’ αυτό.  
Στο ξενοδοχείο Archipelagos, μέλος των Small Luxury Hotels of the World, αναβιώνουμε την ουσία της ελληνικής φιλοξενίας, που είναι απλή, γνήσια, αληθινή και ουσιαστική. Η διάκριση λοιπόν αυτή μας γεμίζει ευθύνες, αλλά μας δίνει και δύναμη να συνεχίσουμε να δουλεύουμε ακόμα περισσότερο γι’ αυτό που αγαπάμε τόσο πολύ.

Ποιο είναι το συγκριτικό σας πλεονέκτημα σε μια αγορά τόσο ανταγωνιστική όσο της Μυκόνου;

Εκμεταλλευόμαστε την αυθεντικότητα του προορισμού προσφέροντας ένα πλήρως διαφοροποιημένο προϊόν, με στόχο να ενισχύουμε συνεχώς την ποιότητα της εμπειρίας. Θεωρούμε ότι η Μύκονος είναι ένας από τους πιο όμορφους και ολοκληρωμένους τουριστικούς προορισμούς της Ελλάδας. Είναι συνώνυμη της φινέτσας, της πολυτέλειας, της ποιότητας, της καλής ζωής. Έχει όμως ταυτόχρονα μακρά παράδοση, γαστρονομία, πολιτιστική κληρονομιά, καθώς και μέρη στα οποία μπορεί κάποιος να απομονωθεί αν αποζητήσει τη χαλάρωση και την απομόνωση. Προσφέρουμε λοιπόν αυθεντική ελληνική φιλοξενία που εμπνέει «σπιτική ζεστασιά», first class service, συναίσθημα και προσοχή στη λεπτομέρεια. Αξίες που συνδυάζοντάς τες με τον ζωντανό προορισμό δημιουργούν πραγματικά μια ολοκληρωμένη πρόταση.

Πόσο εύκολο είναι για έναν προορισμό παγκόσμιας εμβέλειας, όπως η Μύκονος, να διαφυλάξει την αυθεντικότητά του; Μπορεί στην πράξη να «σηκώσει» τον όγκο του τουρισμού που υποδέχεται;

Κατά την κορύφωση της τουριστικής περιόδου (Ιούλιο και Αύγουστο), πράγματι υπάρχουν σημάδια κορεσμού στον προορισμό. Όμως η μεγάλη τουριστική κίνηση δεν σημαίνει το τέλος της αυθεντικότητας. Οι άνθρωποι πάντα έχουν ανάγκη από εμπειρίες που είναι σπάνιες, μοναδικές και αληθινές. Το αυθεντικό, όταν είναι αληθινό και όχι επιτηδευμένο, δεν χάνεται ποτέ. Λειτουργώντας λοιπόν με αυτή τη λογική, στο ξενοδοχείο Archipelagos έχουμε επενδύσει στην ανάδειξη αυτής της λεπτής ισορροπίας και εναρμονίζουμε τα τοπικά στοιχεία με τη φιλοσοφία του ξενοδοχείου μας.

Έχει επιπτώσεις η τουριστική ανάπτυξη στην «πραγματική» ζωή στο νησί εντός και εκτός σεζόν;

Είναι βέβαιο ότι το οικονομικό και κοινωνικό αποτύπωμα της τουριστικής δραστηριότητας στη Μύκονο είναι πολύ μεγάλο και θετικό. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι προσφέρει εργασία και διαχέει εισόδημα σε όλο το φάσμα της τοπικής κοινωνίας. Από την άλλη πλευρά, λόγω της φήμης και της καταξίωσης της Μυκόνου, δεν μπορούμε να αγνοήσουμε ότι το κόστος ζωής στο νησί είναι πολύ υψηλό, καθώς επίσης ότι κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου υπάρχουν άλλα λειτουργικά ζητήματα, όπως λόγου χάρη η εύρεση κατοικίας, αφού όλα τα σπίτια που διατίθενται προς ενοικίαση είναι ελάχιστα και ιδιαίτερα ακριβά.

Τι θα αλλάζατε στον τρόπο που διαχειρίζεται η Μύκονος το τουριστικό προϊόν της και τι θα διατηρούσατε ως έχει;

Ο προορισμός χρειάζεται άμεσα ενίσχυση βασικών υποδομών υγείας και ασφάλειας. Με την αύξηση της τουριστικής κίνησης τα τελευταία χρόνια, εμφανίστηκαν βασικές ελλείψεις και προβλήματα την περίοδο αιχμής: κυκλοφοριακή κίνηση, έλλειψη ταξί και προσωπικού δημόσιων υπηρεσιών, κακό οδικό δίκτυο κ.λπ. Δυσκολεύομαι να κατανοήσω τους λόγους για τους οποίους οι αρμόδιοι φορείς δεν αντιλαμβάνονται πως οι τουριστικοί προορισμοί το καλοκαίρι χρειάζονται υποστήριξη και ενίσχυση σε ανθρώπινο δυναμικό. Ο όγκος των τουριστών που υποδεχόμαστε από τον Μάιο έως τον Σεπτέμβριο είναι τουλάχιστον οκταπλάσιος των μόνιμων κατοίκων του νησιού, οι οποίοι δεν ξεπερνούν τους 10.000. Είναι θετικό ότι η αναβάθμιση του αεροδρομίου έχει ξεκινήσει και θα ολοκληρωθεί σύντομα.
Από την άλλη μεριά, η Μύκονος πρέπει να συνεχίσει να ανταποκρίνεται στην υπόσχεση που δίνει κάθε χρόνο για υψηλή ποιότητα παροχής υπηρεσιών, καταλυμάτων και εστίασης. Δεν θα άλλαζα λοιπόν τα εξαιρετικά ξενοδοχεία, τα beach clubs, τα εστιατόριά της, το εξαιρετικό προσωπικό και την έντονη διάθεση ολόκληρου του νησιού να υποστηρίξει τον τουρισμό.  

Τι καινούργιο ετοιμάζετε για τη νέα τουριστική περίοδο;

Κάθε χρόνο θέλουμε να διατηρούμε το επίπεδο στο οποίο έχουμε φτάσει. Και για να το πετυχαίνουμε αυτό, πρέπει κάθε χρόνο με κάποιον τρόπο να ξεπερνάμε τον εαυτό μας. Να επενδύουμε στην ανακαίνιση και στην αναβάθμιση του ξενοδοχείου, στη βελτίωση της ποιότητας των υπηρεσιών μας, στην κατάρτιση του προσωπικού μας, στη δημιουργία νέων προϊόντων που θα ενδυναμώσουν περαιτέρω τις αξίες του Archipelagos. Φέτος, για παράδειγμα, αναμένουμε με ανυπομονησία τη γαστρονομική εξέλιξη του εστιατορίου μας από τον executive chef μας Δημήτρη Παπαδημητρίου, ο οποίος θητεύει αυτή την περίοδο στο φημισμένο «The Fat Duck» του Heston Blumenthal στη Μεγάλη Βρετανία.

Τι κάνει ελκυστικό το νησί εκτός σεζόν; Τι θα δει κάποιος αν το επισκεφθεί αυτή την εποχή;

Θα δει μια εντελώς διαφορετική Μύκονο. Θα νιώσει τη γαλήνη και την ηρεμία του νησιού. Θα ανακαλύψει διαφορετικά χρώματα και μυρωδιές και –επιτρέψτε μου την έκφραση– μια γοητευτική «αγριάδα». Παράλληλα, θα βιώσει έναν άλλο ρυθμό ζωής και θα γνωρίσει τους ανθρώπους του νησιού σε μια διαφορετική και πιο καθημερινή στιγμή, κάπως όπως παρουσιάζονται στο δημοφιλές video «Mykonos: When no one’s watching».   

Αφορά η Μύκονος ως προορισμός τους Έλληνες;

Η Μύκονος είναι αγαπημένος προορισμός των Ελλήνων. Aν και ακριβή για τον μέσο Έλληνα, ιδίως κατά την κορύφωση της καλοκαιρινής περιόδου, προσφέρει επιλογές για όλους και είναι σε θέση να ικανοποιήσει όλα τα γούστα.

Σε τι βαθμό το brand name ενός προορισμού διαμορφώνει και τις υπηρεσίες φιλοξενίας, εστίασης κ.λπ. που αυτός προσφέρει στους επισκέπτες; Τι διδάσκει το παράδειγμα της Μυκόνου;

Στο να αποτελεί η Μύκονος σήμερα ένα παγκοσμίως αναγνωρισμένο και καταξιωμένο brand συνηγόρησε το αποτέλεσμα της σκληρής και συστηματικής εργασίας πολλών ανθρώπων σχετικά με τις προσφερόμενες υπηρεσίες και την ανάδειξη της ομορφιάς του προορισμού. Τώρα πια, που το brand ανταγωνίζεται άλλους διεθνείς προορισμούς, βρισκόμαστε πάλι μπροστά σε νέες προκλήσεις. Στόχος είναι να διαμορφώσουμε τη νέα εικόνα της Μυκόνου, αναβαθμίζοντας συνεχώς την ποιότητα των υπηρεσιών μας. Όπως πράττουμε κάθε χρόνο στο Archipelagos, για να είμαστε έτοιμοι να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες των πελατών μας.

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ