«Ντιζάιν έχουμε και στο χωριό»

«Ντιζάιν έχουμε και στο χωριό»

2' 19" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

«Τι είναι αυτές οι τρεις τελείες; Αυτό το κάνω και στη ζωγραφική του υπολογιστή». Αυτό είναι ένα από τα πολλά «μαργαριτάρια» που έχει ακούσει ο Βασίλης Στεφανάκης, creative director του Circus Design Studio με έδρα τον Βόλο, προσπαθώντας να πείσει τους πελάτες του ότι πίσω από μια πρόταση υπάρχει σχέδιο, στρατηγική και δουλειά, για να περάσει ένα μήνυμα. Ειδικοί προσκεκλημένοι της τέταρτης διοργάνωσης του DesignAthens, οι Βολιώτες σχεδιαστές θα δώσουν ένα στίγμα της οπτικής επικοινωνίας στην περιφέρεια με την εισήγησή τους «Ντιζάιν έχουμε και στο χωριό μας», θυμίζοντας τις δυσκολίες στην εκπαίδευση της αγοράς, ανάμνηση όχι και τόσο μακρινή και από τα αστικά κέντρα.

«Οταν ξεκινήσαμε πριν από μερικά χρόνια, υπήρχε η νοοτροπία του τυπογραφείου στους πελάτες. Δηλαδή “κάνε σ’ εμένα 100 κάρτες και θα σου κάνω δώρο το δημιουργικό”. Χρειάστηκε χρόνο για να αλλάξει αυτό», μας λέει ο κ. Βασιλάκης. Το Circus Design δημιουργήθηκε το 2014 από τη συνένωση δυνάμεων που δρούσαν μεμονωμένα και πλέον είναι από τα λίγα δημιουργικά γραφεία του Βόλου με πρότζεκτ σε όλη την Ελλάδα. «Είναι λίγοι εκείνοι που έχουν όραμα. Οι περισσότεροι έρχονται και περιμένουν από εσένα να κάνεις τα πάντα. Υπάρχουν αρκετοί που θέλουν να φτιάξουν ένα κατάστημα που συνδυάζει καφέ το πρωί, φαγητό το μεσημέρι, ποτά το βράδυ και να έχει και δύο τηλεοράσεις για αθλητικά. Αυτό δεν έχει ταυτότητα», σημειώνει.

«Ντιζάιν έχουμε και στο χωριό»-1

Οι Circus έχουν συμπεριλάβει στις υπηρεσίες τους τη διακόσμηση εσωτερικών χώρων, προσφέροντας ένα ελκυστικό πακέτο στους επιχειρηματίες της μικρής πόλης. Η μεταμόρφωση του καφενείου Central σε ένα ευρωπαϊκού τύπου καφέ έκανε πολλούς να στρέψουν την προσοχή τους στους ντιζάινερ της διπλανής πόρτας. «Στην περιφέρεια οι πιο πολλές δουλειές είναι στον τομέα της εστίασης και μετά στο κομμάτι των συσκευασιών. Η πίτα έχει μικρύνει και όλοι ανταγωνίζονται τον διπλανό τους».

Τα τελευταία χρόνια, ο Βασίλης Στεφανάκης παρατηρεί μια αργή αλλά συνεπή αλλαγή στη νοοτροπία της αγοράς. Η άνθηση της οπτικής επικοινωνίας στα μεγάλα αστικά κέντρα και η διάδοσή της μέσω του Διαδικτύου, οι βραβεύσεις ελληνικών γραφείων, ήταν στοιχεία που λειτούργησαν θετικά για την ανάπτυξη της αγοράς στον Βόλο και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Ωστόσο, οι πολιτιστικοί φορείς της περιοχής δεν έχουν κάνει κτήμα τους, τουλάχιστον όχι ακόμη, τα εργαλεία του ντιζάιν.

Οι Circus όμως έχουν «στιγματιστεί», όπως και πολλά άλλα δημιουργικά γραφεία, από τις εμπορικές τους δουλειές. Αυτή την παρεξήγηση που εντοπίζεται στην αγορά φιλοδοξεί να ξεδιαλύνει η φετινή διοργάνωση του DesignAthens. «Η οπτική επικοινωνία, ο σχεδιασμός, είναι ένα όπλο είτε αφορά εμπορικό ή πολιτιστικό προϊόν και υπηρεσία. Η μεθοδολογία είναι ενιαία, αυτό που αλλάζει είναι το κοινό και το τι “πουλάς” κάθε φορά. Αυτό θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε γιατί έχουμε δει μια λανθασμένη εντύπωση να οδηγεί σε λάθος αποφάσεις», σημειώνει ο διευθυντής του συνεδρίου, Δημήτρης Φακίνος.

​​DesignAthens, 20-21/1, θέατρο ACS, Αγίας Παρασκευής 129.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή