ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μετ’ εμποδίων οι εξαγωγές για 132η ημέρα

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Οι τελωνειακοί υπάλληλοι δείχνουν τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ως υπεύθυνη για τα όποια προβλήματα παρατηρούνται στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Τη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) «δείχνουν» οι τελωνειακοί υπάλληλοι ως υπεύθυνη για τα όποια προβλήματα παρατηρούνται στη διακίνηση των εμπορευματοκιβωτίων, αρνούμενοι ότι αυτά οφείλονται στη μη πραγματοποίηση της νυκτερινής βάρδιας από τις 16 Σεπτεμβρίου 2017 στην περιβόητη πλέον πύλη 16 του Α΄ Τελωνείου Θεσσαλονίκης.

Ταυτόχρονα «βλέπουν» τους μεσάζοντες –ιδιοκτήτες των γειτονικών μαντρών, εκτελωνιστές και ναυτιλιακούς πράκτορες– ως αυτούς που θέλουν να διαιωνιστεί η υφιστάμενη κατάσταση, δηλαδή η ύπαρξη νυχτερινής βάρδιας, χωρίς να υπάρχει εντός του λιμανιού χώρος προσωρινής εναπόθεσης των εμπορευματοκιβωτίων.

Το μόνο βέβαιο είναι ότι η απεργιακή κινητοποίηση, η οποία σήμερα συμπληρώνει 132 ημέρες, δεν φαίνεται να σταματά. Σε περίπου 10 ημέρες θα συνέλθει το γενικό συμβούλιο της Ομοσπονδίας Τελωνειακών Υπαλλήλων Ελλάδας (ΟΤΥΕ), το οποίο όμως δεν αναμένεται να αλλάξει την απόφασή του.

«Νυχτερινή βάρδια δεν θα λειτουργήσει ξανά στην Πύλη 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με ευθύνη της ΟΤΥΕ», δήλωσε χαρακτηριστικά, μιλώντας στην «Κ», ο πρόεδρος της ΟΤΥΕ κ. Δημήτρης Τριμπόνιας. Κι αυτό, διότι όπως τονίζει η ΟΤΥΕ σε πρόσφατη ανακοίνωσή της «η συγκεκριμένη κινητοποίηση είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με την τήρηση της νομιμότητας και τη διασφάλιση των συμφερόντων του Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ενωσης».

Σημειώνεται εδώ ότι αν και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης διαθέτει σταθμό εμπορευματοκιβωτίων δεν παρέχει υπηρεσία υποδοχής και αποθήκευσης αυτών που προορίζονται για εξαγωγή. Ελλείψει του παραπάνω χώρου και υπηρεσίας, η εναπόθεση γίνεται σε γειτονικές μάντρες υπό συνθήκες που, σύμφωνα με τους τελωνειακούς, θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλειά τους. Μάλιστα, οι ίδιοι εκτιμούν ότι, ενόψει της παραχώρησης του ΟΛΘ σε ιδιωτική κοινοπραξία, κάποιοι θέλουν να διατηρηθεί η κατάσταση αυτή.

Στο «κάδρο» δεν βάζουν τις εξαγωγικές επιχειρήσεις, αλλά ιδιοκτήτες των μαντρών, ναυτιλιακούς πράκτορες και εκτελωνιστές. Ούτε λίγο ούτε πολύ εκεί αποδίδουν και το γεγονός ότι τις πρώτες πρωινές ώρες και συγκεκριμένα από τις 6 π.μ. έως τις 8 π.μ., όταν δηλαδή πραγματοποιείται κανονικά η βάρδια στην πύλη 16, δεν παρατηρείται είσοδος εμπορευματοκιβωτίων, «με ευθύνη των εμπλεκομένων στη διαδικασία της εξαγωγής».

Η έλλειψη χώρου προσωρινής εναπόθεσης δεν είναι το μοναδικό πρόβλημα στο εν λόγω λιμάνι. Οπως καταγγέλλουν οι τελωνειακοί, οι έτσι κι αλλιώς λίγες γερανογέφυρες που διαθέτει –μόλις τέσσερις– σπάνια λειτουργούν όλες. Σε αυτό το πρόβλημα, καθώς και στις ελλείψεις προσωπικού στον ΟΛΘ, αποδίδει, άλλωστε, η ΟΤΥΕ τις καθυστερήσεις στις φορτοεκφορτώσεις των πλοίων, οι οποίες έχουν επισημανθεί από τους παραγωγικούς φορείς της Θεσσαλονίκης, και όχι στην αναστολή της νυχτερινής βάρδιας. «Οι όποιες καθυστερήσεις παρατηρούνται στο εξής οφείλονται σε αδυναμία στοιχειώδους προγραμματισμού αφίξεων των πλοίων και αδικαιολόγητες διακοπές των φορτοεκφορτώσεων από πλευράς της ΟΛΘ Α.Ε.», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ανακοίνωση της ΟΤΥΕ.

Τέλος, η ΟΤΥΕ υποστηρίζει ότι όχι μόνο δεν έχουν πληγεί οι εξαγωγές από την απεργία, αλλά ότι το τρίμηνο Οκτωβρίου - Νοεμβρίου - Δεκεμβρίου 2017 αυξήθηκαν κατά 16,81% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2016 τα εγχώρια προς εξαγωγήν εμπορευματοκιβώτια από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Αύξηση, ωστόσο, που οι παραγωγικοί φορείς αλλά και τελωνειακοί σε ανεπίσημες συζητήσεις αναγνωρίζουν ότι οφείλεται στη γενικότερη αύξηση των ελληνικών εξαγωγών το 2017 σε σύγκριση με το 2016.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ