ΕΛΛΑΔΑ

Πάτρα - Πύργος: δημοπρατήθηκε το 8ο τμήμα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην προκήρυξη του διαγωνισμού για το 8ο και τελευταίο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Πάτρας - Πύργου προχώρησε χθες το υπουργείο Υποδομών. Σύμφωνα με το υπουργείο, η υπογραφή των συμβάσεων τοποθετείται πλέον με αρκετή ασφάλεια την άνοιξη, καθώς η τελική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το έργο θα δοθεί έως τα μέσα Μαρτίου.

Το τελευταίο τμήμα που δημοπρατήθηκε είναι το πρώτο από Πάτρα προς Πύργο: από το Μιντιλόγλι έως τη ΒΙΠΕ Πάτρας, με διαπλάτυνση και βελτίωση της χάραξης της υφιστάμενης νέας εθνικής οδού. Σύμφωνα με την προκήρυξη, ο ανάδοχος θα αναδειχθεί στις 14 Μαρτίου, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι 42 μήνες. Να σημειωθεί ότι στο ίδιο έργο το Δημόσιο μπορεί να αναθέσει στον εργολάβο ένα «παράλληλο» έργο (προαίρεση), την ανακατασκευή του οδοστρώματος της υφιστάμενης εθνικής οδού Πάτρας - Πύργου σε μήκος 3,3 χλμ., με επιπλέον κόστος 1,4 εκατ. ευρώ. Το εκτιμώμενο κόστος, πάντως, του συγκεκριμένου τμήματος είναι ιδιαίτερα υψηλό (περίπου 10 εκατ. ευρώ ανά χιλιόμετρο), με δεδομένο ότι πρόκειται για πεδινό τμήμα χωρίς μεγάλα και ακριβά τεχνικά έργα.

Οσον αφορά την υλοποίηση του πολύπαθου αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, που μετατίθεται συνεχώς την τελευταία τετραετία, προ ημερών ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης έδωσε στη Βουλή μια νέα εκτίμηση για το χρονοδιάγραμμα. Οπως ανέφερε, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να εγκρίνει (ή να απορρίψει) τον φάκελο μεγάλου έργου έως τις 12 Μαρτίου, ειδάλλως θεωρείται ότι έχει δώσει το πράσινο φως. «Αμέσως μετά οι υπηρεσίες θα κληθούν να καλέσουν τους αναδόχους να φέρουν τις εγγυητικές επιστολές, να οδηγηθούν οι συμβάσεις στο Ελεγκτικό Συνέδριο και μετά οι ημερομηνίες είναι από τον νόμο». Αφησε δε ανοιχτό το ενδεχόμενο οι προσωρινοί ανάδοχοι... να μην είναι και οι οριστικοί: «Αν δεν μπορεί κάποια εταιρεία να φέρει τις εγγυητικές, πας στη δεύτερη», ανέφερε.

Υπενθυμίζεται ότι οι διαγωνισμοί για τα προηγούμενα επτά τμήματα στα οποία έχει χωριστεί το έργο πραγματοποιήθηκαν πέρυσι, συμβάσεις όμως δεν έχουν υπογραφεί (παρότι, όπως αποκάλυψε η «Κ», κάποιες από αυτές θα μπορούσαν) καθώς το υπουργείο Υποδομών αναμένει την έγκριση του φακέλου μεγάλου έργου από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ