Υπ. Υποδομών για τον άξονα Πύργου – Πάτρας: «Δεν θα ζητήσουμε περισσότερα, όσο κι αν κοστίσει»

Υπ. Υποδομών για τον άξονα Πύργου – Πάτρας: «Δεν θα ζητήσουμε περισσότερα, όσο κι αν κοστίσει»

2' 26" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Αν εγκρίνετε τη χρηματοδότηση για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου δεσμευόμαστε… ότι δεν θα σας ζητήσουμε περισσότερα χρήματα, όσο κι αν τελικά κοστίσει το έργο. Αυτή τη μάλλον ασυνήθιστη δέσμευση έδωσε το υπουργείο Υποδομών στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σε μια προσπάθεια να αποσπαστεί η πολυπόθητη έγκριση. Το κλίμα, πάντως, είναι θετικό και το υπουργείο αισιοδοξεί ότι η Επιτροπή θα άρει τις αντιρρήσεις της για την υλοποίηση του έργου μέσα στον Απρίλιο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», προχθές εστάλη νέα τοποθέτηση των ελληνικών αρχών για την υλοποίηση του αυτοκινητοδρόμου Πάτρας – Πύργου. Βασικό επιχείρημα του υπουργείου Υποδομών είναι ότι οι ελληνικές αρχές θα αρκεστούν στην αρχική χρηματοδότηση που η Ε.Ε. θα παράσχει για το έργο και δεν πρόκειται να ζητηθεί συμπληρωματική κοινοτική συμμετοχή, ακόμα κι αν απαιτηθούν επιπρόσθετοι πόροι. Η (έως και ταπεινωτική) δέσμευση, απόρροια των επιλογών του υπουργείου Υποδομών για το πολύπαθο έργο, δόθηκε με σκοπό να καθησυχάσει τις κοινοτικές αρχές που τους τελευταίους μήνες εξέφρασαν σοβαρές επιφυλάξεις τόσο για τη «σαλαμοποίηση» του οδικού άξονα σε οκτώ τμήματα όσο και τις πολύ μεγάλες εκπτώσεις (άνω του 50%) που έχουν δοθεί από τους τρεις εργολάβους που αναδείχθηκαν μέσω της διαγωνιστικής διαδικασίας (η «Τοξότης» για τις πρώτες 4 εργολαβίες, η «Ιντερκάτ» για την 5η και 7η εργολαβία και η «GD Infrastrutture» για την 6η και 8η εργολαβία). 

Υπ. Υποδομών για τον άξονα Πύργου – Πάτρας: «Δεν θα ζητήσουμε περισσότερα, όσο κι αν κοστίσει»-1

Ειδικά για το θέμα των εκπτώσεων, οι ελληνικές αρχές υποστήριξαν ότι έχει ζητηθεί από τους εργολάβους να τις αιτιολογήσουν, δηλαδή να αποδείξουν ότι το έργο «βγαίνει» με τον μισό από τον εκτιμώμενο από το υπουργείο προϋπολογισμό. Ενώ υπόσχονται ότι θα υπάρξει πολύ στενός έλεγχος της πορείας υλοποίησης των έργων, προκειμένου να μην υπάρξουν χρονικοί και οικονομικοί εκτροχιασμοί.

Περιμετρική οδός

Τέλος, το υπουργείο Υποδομών δεσμεύθηκε ότι θα αναβαθμίσει την περιμετρική οδό του Πύργου, όπως είχαν ζητήσει οι κοινοτικές υπηρεσίες για λόγους οδικής ασφάλειας (προκειμένου να μην καταλήγει όλη η κυκλοφορία μέσα στην πρωτεύουσα της Ηλείας). Υπενθυμίζεται ότι η αναβάθμιση της περιμετρικής Πύργου συμπεριλαμβάνεται (με τη μορφή προαίρεσης, δηλαδή δυνατότητας υλοποίησης μέσω συμπληρωματικής σύμβασης) στον πρώτο από τους οκτώ διαγωνισμούς, οπότε δεν χρειάζεται νέα διαδικασία.

Να σημειωθεί ότι το Πάτρα – Πύργος χωρίζεται τεχνικά σε 27 υποέργα: 8 κύριες συμβάσεις, 10 συμβάσεις προαίρεσης (επέκτασης σε άλλα τεχνικά έργα), δύο συμβάσεις για αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες, απαλλοτριώσεις-μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφελείας, ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου (SCADA), κατασκευή χώρων υγιεινής στα πάρκινγκ, τεχνικός σύμβουλος και δράσεις δημοσιότητας. Ο τελικός προϋπολογισμός του έργου για τις 8 κύριες συμβάσεις, μετά τις εκπτώσεις είναι 241,36 εκατ. ευρώ με ΦΠΑ (194,65 χωρίς ΦΠΑ), εκ των οποίων η Ευρωπαϊκή Ενωση θα χρηματοδοτήσει το 80%-85%. Αν η Επιτροπή εγκρίνει τον φάκελο μεγάλου έργου μέσα στον Απρίλιο, ανοίγει ο δρόμος για την αποστολή των συμβάσεων στο Ελεγκτικό Συνέδριο και την υπογραφή τους (εφόσον βέβαια οι υποψήφιοι ανάδοχοι υποβάλλουν εγγυητικές επιστολές και όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά). Οπως αποκάλυψε η «Κ» πάντως, οι τέσσερις από τις οκτώ συμβάσεις θα μπορούσαν να είχαν υπογραφεί και η καθυστέρηση δημιουργεί μεγαλύτερη χρονική πίεση στο έργο, που πρέπει να ολοκληρωθεί έως το 2022.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή