ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ready Player One ****
Σκηνοθεσία: Στίβεν Σπίλμπεργκ
Ερμηνείες: Τάι Σέρινταν, Ολίβια Κουκ, Μαρκ Ράιλανς

Μετά το κοινωνικά/πολιτικά φορτισμένο «The Post», ο αειθαλής Στίβεν Σπίλμπεργκ κάνει στροφή 180 μοιρών, παρουσιάζοντας την πιο διασκεδαστική ίσως ταινία της χρονιάς. Το «Ready Player One», το οποίο βασίζεται στο ομώνυμο επιτυχημένο μυθιστόρημα του Ερνεστ Κλάιν, μοιάζει με κινηματογραφική έκρηξη πυροτεχνημάτων, ικανή να εντυπωσιάσει αλλά –κυρίως– να προκαλέσει αυθόρμητη χαρά σε θεατές κάθε ηλικίας. Εκείνοι βέβαια που θα νιώσουν αληθινά σαν στο σπίτι τους είναι οι κάπως νεαρότεροι κι αυτό γιατί το μεγαλύτερο μέρος του φιλμ διαδραματίζεται σε έναν παράλληλο, εικονικό κόσμο, ο οποίος αποτελεί φαντασίωση για οποιονδήποτε έχει ασχοληθεί με ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Το όνομα αυτού OASIS, με τους παίκτες να είναι περίπου... οι πάντες, ανεξαρτήτως οικονομικής/κοινωνικής/ηλικιακής ταυτότητας, οι οποίοι αναζητούν διέξοδο από τη δυστοπία του μέλλοντος που βρίσκονται εγκλωβισμένοι. Οταν ένα κυνήγι θησαυρού με έπαθλο την ίδια την κυριαρχία του OASIS ξεκινά, μία ομάδα νεαρών παικτών καλείται να το σώσει από τα χέρια σκοτεινών συμφερόντων. Εκτός των εκθαμβωτικών ειδικών εφέ και της καλοζυγισμένης δράσης, η ταινία βρίθει κινηματογραφικών, μουσικών, gaming και γενικώς κάθε είδους αναφορών που παραπέμπουν στην ποπ κουλτούρα των τριών περασμένων δεκαετιών. Ταυτόχρονα σχολιάζει, πάντα με τρόπο διασκεδαστικό, τη συνεχή ανάδειξη της εικονικής πραγματικότητας, η κυριαρχία της οποίας μοιάζει να είναι προ των πυλών για τα επόμενα χρόνια.

Εντός ορίων ***
Σκηνοθεσία: Φιλίπ Βαν Λεβ
Ερμηνείες: Χιάμ Αμπάς, Ντιαμάντ Μπου Αμπούντ, Ζουλιέτ Ναβίς

Η ταινία του Φιλίπ Βαν Λεβ, μια συμπαραγωγή μεταξύ Βελγίου, Γαλλίας και Λιβάνου, εκτυλίσσεται πραγματικά εντός πολύ ασφυκτικών ορίων. Μία ομάδα ανθρώπων βρίσκεται εγκλωβισμένη στο εσωτερικό ενός διαμερίσματος, κάπου στην εμπόλεμη ζώνη της Συρίας· έξω επικρατεί ο νόμος των βομβών και των ελεύθερων σκοπευτών. Υπό την καθοδήγηση μιας δυναμικής μάνας, οι πάντες προσπαθούν να ακολουθήσουν τη συνηθισμένη τους ρουτίνα υπό εξαιρετικά ασυνήθιστες συνθήκες. Το αγωνιώδες δράμα αποτυπώνει άρτια τη συναισθηματική φόρτιση των ανθρώπων, μικρών και μεγάλων, που ζουν καθημερινά με τον φόβο του θανάτου. Ο χρονικός και ο τοπικός περιορισμός (μέσα σε τέσσερις τοίχους, στη διάρκεια μιας μόνο μέρας) λειτουργεί ως μεγεθυντικός φακός που ζουμάρει πάνω σε μία από τις τραγικότερες ιστορίες που εξελίσσονται σήμερα στον πλανήτη. Η ζωή, ωστόσο, προχωρά: μέσα στο σπίτι ο έρωτας γεννιέται, το παιχνίδι των παιδιών συνεχίζεται, μυστικά κρατιούνται ή αποκαλύπτονται οδηγώντας σε εκρήξεις. Η Χιάμ Αμπάς είναι εξαιρετική στον ρόλο της αυστηρής μητέρας, η οποία αγωνίζεται για να τους κρατήσει όλους ασφαλείς, σηκώνοντας το βάρος της ευθύνης. Ο δε φακός του Βαν Λεφ κινείται συνεχώς από δωμάτιο σε δωμάτιο, καταγράφοντας την ένταση αλλά και κλιμακώνοντάς την όπου χρειάζεται.

Μια νέα γυναίκα **½
Σκηνοθεσία: Λεονόρ Σερέιγ
Ερμηνείες: Λετίσια Ντος, Σουλεϊμάν Σέι, Γκρεγκουάρ Μονσενιό

Η Πολά είναι μια 30άρα κοπέλα γεμάτη παρορμητισμό και ζωή. Οταν, όμως, ο φωτογράφος σύντροφός της τη διώχνει από το σπίτι του, εκείνη θα μείνει περίπου στον... δρόμο, αναγκασμένη να επιβιώσει με πενιχρά οικονομικά μέσα. Με βασικά όπλα την έμφυτη αισιοδοξία και την ανεμελιά της, αλλά και μερικούς πολύτιμους νέους φίλους, η Πολά σύντομα θα ανακαλύψει, αν και με τον σκληρό τρόπο, πως τα πάντα είναι πολύ πιο ενδιαφέροντα όταν κανείς βασίζεται στις δικές του δυνάμεις.
Το γαλλικό δράμα μοιράζει τα φορτία του μεταξύ χιούμορ και συγκίνησης, τοποθετώντας στο επίκεντρο το λαμπερό πρόσωπο της ανερχόμενης Λετίσια Ντος. Εκεί καθρεφτίζονται τόσο η μοναχικότητα και το άγχος της μεγαλούπολης όσο και η ελπίδα και ο ενθουσιασμός της χειραφέτησης. Αξίζει να σημειωθεί πως όλοι οι σημαντικοί συντελεστές καθώς και το συνεργείο της ταινίας απαρτίζονται σχεδόν αποκλειστικά από γυναίκες επαγγελματίες.

Μόνο εσένα βλέπω **
Σκηνοθεσία: Μαρκ Φόρστερ
Ερμηνείες: Μπλέικ Λάιβλι, Τζέισον Κλαρκ, Ιβόν Στραχόφσκι

Η Τζίνα και ο Τζέιμς είναι ένα ευτυχισμένο ζευγάρι. Βασικό κομμάτι της παθιασμένης σχέσης τους είναι το γεγονός της απόλυτης εξάρτησης της κοπέλας από τον άνδρα της, λόγω ενός ατυχήματος που της έχει στερήσει την όρασή από την παιδική της ηλικία. Οταν, ωστόσο, μια νέα θεραπεία θα την κάνει να δει ξανά, η Τζίνα θα διαπιστώσει πως ο κόσμος που έχει χτιστεί γύρω της δεν είναι ακριβώς εκείνος που φανταζόταν.

Η σωματική προσέγγιση από πλευράς αισθητικής έχει βέβαια κάποιο ενδιαφέρον, αλλά σύντομα εξαντλείται και καταλήγει να φαντάζει επαναλαμβανόμενη επιτήδευση.

Εμείς...

Το 4ο αφιέρωμα στο ελληνικό ντοκιμαντέρ, με τίτλο «Με τα μάτια ανοικτά», ξεκινά από σήμερα έως την 1η Απριλίου στην Τεχνόπολη. Στο πλαίσιό του θα προβληθούν 15 ελληνικά ντοκιμαντέρ, μικρού και μεγάλου μήκους, τα οποία θα ακολουθούνται και από συζητήσεις με τον εκάστοτε σκηνοθέτη, συν δύο ωριαία case studies. Αξίζει να σημειωθεί πως η έναρξη σηματοδοτείται από ένα masterclass –πραγματική ευκαιρία για τους λάτρεις του σινεμά– του πολυβραβευμένου Δανού μοντέρ Niels Pagh Andersen («The Look of Silence», «Human Flow»), με ελεύθερη είσοδο.

...και οι άλλοι

Μια ενδιαφέρουσα παγκόσμια πρεμιέρα με άρωμα από το κλασικό παρελθόν περιλαμβάνει το πρόγραμμα του φετινού Φεστιβάλ Καννών. Ο λόγος για μια νέα ακυκλοφόρητη και μη επεξεργασμένη κόπια των 70 mm του διαχρονικού αριστουργήματος «2001: Οδύσσεια του Διαστήματος» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ. Η ταινία, η οποία συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια από την κυκλοφορία της, αποτελεί σταθμό της κινηματογραφίας –και της τέχνης γενικότερα– ενώ θεωρείται δεδομένο πως έχει επηρεάσει εκατοντάδες δημιουργούς. Ο πιο σπουδαίος από αυτούς (και σίγουρα ο πιο... προφανής κληρονόμος) είναι ο Κρίστοφερ Νόλαν, ο οποίος μάλιστα θα βρεθεί για πρώτη φορά στο λαμπερό φεστιβάλ, προκειμένου να παρουσιάσει την ταινία του προτύπου του στο κοινό αλλά και να μιλήσει για τη μεγάλη αγάπη προς το έργο του σπουδαίου δημιουργού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ