ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Το Netflix θα... πάει ή όχι στις Κάννες;

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

Φήμες πως το κανάλι θα αποσυρθεί σε ένδειξη διαμαρτυρίας.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Θεματοφύλακες του «κανονικού» σινεμά ή αρνητές της (κινηματογραφικής) πραγματικότητας; Κάπου ανάμεσα στα δύο αναμένεται να τοποθετηθούν από κοινό και ειδικούς οι διοργανωτές του φετινού Φεστιβάλ Καννών, μετά και τις τελευταίες εξελίξεις που έχουν προκύψει σχετικά με το θέμα των ταινιών παραγωγής Netflix. Είναι ευρέως γνωστό πως το σπουδαιότερο ευρωπαϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ δεν έχει και την καλύτερη προδιάθεση έναντι των ταχύτατα αναπτυσσόμενων διαδικτυακών παραγωγών.

Τα σφυρίγματα και τα γιουχαΐσματα στις περυσινές προβολές των ταινιών του Netflix είναι άλλωστε νωπά. Και βέβαια το γεγονός πως ο διευθυντής του φεστιβάλ Τιερί Φρεμό έχει (μάλλον υποτιμητικά) χαρακτηρίσει αυτού του είδους τα φιλμ «υβρίδια» δεν βοηθάει ακριβώς την προσέγγιση. Ο ίδιος πάντως είχε ξεκαθαρίσει προ oλίγου καιρού πως τα τελευταία ήταν ευπρόσδεκτα στην κατηγορία «Εκτός συναγωνισμού» των Καννών. Εκεί πράγματι έχει ανακοινωθεί πως θα συμμετάσχουν πέντε παραγωγές του Netflix, μεταξύ άλλων και νέες ταινίες από τους Αλφόνσο Κουαρόν και Πολ Γκρίνγκρας. Λίγες μόνο μέρες ωστόσο πριν από την τελική ανακοίνωση του προγράμματος, οι φήμες πως ο ιντερνετικός κολοσσός θα αποσύρει τις ταινίες του σε ένδειξη διαμαρτυρίας πληθαίνουν.

Φυσικά, καταλαβαίνει κανείς πως μια τέτοια κίνηση, παραμονές της διοργάνωσης, ισοδυναμεί με τεράστια αναστάτωση και ένα σοβαρό κενό, το οποίο θα πρέπει να καλυφθεί. Ακόμη περισσότερο, θα σηματοδοτήσει το επίσημο ρήγμα μεταξύ δύο ισχυρότατων πόλων του κινηματογραφικού γίγνεσθαι. Ενας θεσμός όπως το Φεστιβάλ Καννών έχει ασφαλώς κερδίσει το δικαίωμα να επιλέγει εξ ολοκλήρου το πρόγραμμά του, αγνοώντας εξωτερικές παρεμβάσεις ή/και εκβιασμούς. Από την άλλη, η σύγχρονη πραγματικότητα, όπως διαμορφώνεται –μετά την τηλεόραση– και στο σινεμά, υποδεικνύει πως οι πλατφόρμες streaming εξελίσσονται ραγδαία σε βασικούς «παίκτες» της παραγωγής. Είναι χαρακτηριστικό πως η Apple –που είναι πολύ νέα στον χώρο– έχει υποσχεθεί να επενδύσει 1 δισ. δολάρια, μόνο το 2018, σε τηλεοπτικό και κινηματογραφικό περιεχόμενο. Το μέλλον είναι ήδη εδώ...

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ