ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επενδύσεις 6 εκατ. σχεδιάζει στη διετία ο όμιλος Σαράντη

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με όχημα τις νέες εταιρείες που έχει αποκτήσει στη Σλοβακία και κυρίως στην Ουκρανία σχεδιάζει την περαιτέρω ανάπτυξή του στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης ο όμιλος Σαράντη. Οι μισές μάλιστα από τις νέες επενδύσεις ύψους 6 εκατ. ευρώ για τη διετία 2018-2019, που ανακοινώθηκαν χθες από τον οικονομικό διευθυντή του ομίλου Κ. Ροζακέα στη διάρκεια της ετήσιας ενημέρωσης των αναλυτών, αφορούν τις εγκαταστάσεις τής προσφάτως αποκτηθείσας ουκρανικής εταιρείας Ergopack.

Οπως αποκάλυψε χθες ο κ. Ροζακέας, για την απόκτηση του 90% της Ergopack, εταιρείας η οποία το 2017 πραγματοποίησε πωλήσεις 29 εκατ. δολαρίων, ο ελληνικός όμιλος κατέβαλε 18 εκατ. δολάρια. Η εν λόγω εξαγορά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη, καθώς εκκρεμεί η έγκρισή της από την ουκρανική αρχή ανταγωνισμού. Τα υπόλοιπα 3 εκατ. ευρώ επενδύσεων αφορούν παρεμβάσεις στις εγκαταστάσεις του ομίλου στα Οινόφυτα. Εκεί, μάλιστα, σχεδιάζεται να μεταφερθεί η παραγωγή της θυγατρικής της Ιndulona στην Τσεχία. Σημειώνεται ότι η εταιρεία καλλυντικών Ιndulona, που εδρεύει στη Σλοβακία, εξαγοράστηκε από τον όμιλο Σαράντη στις 12 Ιανουαρίου 2018 έναντι 8,5 εκατ. ευρώ, με τις πωλήσεις της να διαμορφώνονται το 2017 σε 7 εκατ. ευρώ.

Ο όμιλος Σαράντη έχει ήδη αποκτήσει χαρακτήρα πολυεθνικής καθώς διαθέτει 10 θυγατρικές, έχει παρουσία σε 40 χώρες και το 65% των πωλήσεών του πραγματοποιείται εκτός Ελλάδας. Οι χώρες στις οποίες έχει την πιο ισχυρή παρουσία είναι η Πολωνία (22,79% των πωλήσεων), η Ρουμανία (18,49%) και η Τσεχία (6,9% των πωλήσεων). Οι πωλήσεις εκτός Ελλάδας αυξήθηκαν κατά 5,6% το 2017 σε σύγκριση με το 2016, φτάνοντας τα 220,97 εκατ. ευρώ. Αύξηση, αλλά μικρότερη, της τάξης του 2,02% σημείωσαν οι πωλήσεις και εντός ελληνικής επικράτειας, φτάνοντας στα 122,18 εκατ. ευρώ. Η επίδοση αυτή θεωρείται καλύτερη συγκριτικά με τη συνολικότερη τάση που επικράτησε στο λιανεμπόριο.

Μετά τις πρόσφατες εξαγορές εκτός Ελλάδας, εύλογα προκύπτει το ερώτημα εάν ο όμιλος έχει βάλει στο στόχαστρό του ελληνικές επιχειρήσεις. Κληθείς να σχολιάσει τις πρόσφατες δηλώσεις του προέδρου του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών Θ. Φέσσα περί επενδυτικού ελλείμματος, ο κ. Ροζακέας υποστήριξε ότι η επιχείρηση που θα ενδιέφερε τον όμιλο Σαράντη, υπό την έννοια ότι είναι υγιής και με συνεχή ανάπτυξη, είναι η γνωστή εταιρεία προϊόντων προσωπικής υγιεινής ΜΕΓΑ, η οποία ωστόσο, όπως ο ίδιος σημείωσε, δεν πωλείται. Ο ίδιος άσκησε κριτική στην καθυστέρηση που σημειώνεται στην εξυγίανση εταιρειών, φέρνοντας ως παράδειγμα την περίπτωση της Notos Com, και υποστήριξε ότι έτσι εμποδίζεται η ανάπτυξη των υγιών, βιώσιμων εταιρειών.

Χθες ανακοινώθηκε και η μερισματική πολιτική του ομίλου. Για τη χρήση του 2018 η διοίκηση θα προτείνει στη γενική συνέλευση των μετόχων του ομίλου, η οποία έχει προγραμματισθεί να πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 27 Απριλίου, την πληρωμή μερίσματος 0,28 ευρώ ανά μετοχή.

Εκτιμήσεις για το 2018

Το πρώτο τρίμηνο του 2018 ο όμιλος σημείωσε ανάπτυξη της τάξης του 7,5% και για το σύνολο του 2018 προβλέπει πωλήσεις 380,5 εκατ. ευρώ, εκτίμηση που εάν επιβεβαιωθεί θα σημαίνει αύξηση 10,9% σε σύγκριση με το 2017 (343,16 εκατ. ευρώ). Τα κέρδη προ φόρων, τόκων και χρηματοδοτικών αποσβέσεων εκτιμάται ότι θα διαμορφωθούν σε 44,66 εκατ. ευρώ και θα αυξηθούν κατά 12,6% σε σύγκριση με το 2017, ενώ τα καθαρά κέρδη εκτιμάται ότι θα ενισχυθούν κατά 10,6% το 2018 σε σύγκριση με το 2017 και θα φτάσουν τα 31,66 εκατ. ευρώ.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει, τέλος, το γεγονός ότι ο όμιλος έχει ευνοηθεί σημαντικά από την επιβολή περιβαλλοντικού τέλους στη χρήση λεπτής πλαστικής σακούλας, καθώς οι πωλήσεις στις σακούλες απορριμμάτων που παράγει καταγράφουν αύξηση 40% το πρώτο τρίμηνο του 2018. Ο λόγος; Μεγάλη μερίδα των καταναλωτών αγοράζει πλέον ειδικές σακούλες για τα απορρίμματα και δεν χρησιμοποιεί για τον σκοπό αυτό τις σακούλες του σούπερ μάρκετ.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ