ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Με κανονικούς ρυθμούς προχωρά πλέον η κατασκευή του μετρό στη Θεσσαλονίκη, με αποτέλεσμα ο στόχος της λειτουργίας του πρώτου τμήματος της βασικής γραμμής το 2020 και της επέκτασης προς Καλαμαριά το 2021 να μοιάζει πλέον εφικτός. Ωστόσο, ο χρόνος παράδοσης του πρώτου τμήματος της βασικής γραμμής είναι δύσκολο να εκτιμηθεί με ασφάλεια, καθώς σε κάποια σημεία βρίσκονται ακόμα σε εξέλιξη (ή πρόκειται να γίνουν) αρχαιολογικές ανασκαφές.

Το βράδυ της Κυριακής, ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης και ο πρόεδρος της «Αττικό Μετρό» Γιάννης Μυλόπουλος παρευρέθηκαν στην άφιξη του δεύτερου μετροπόντικα στον σταθμό της Νομαρχίας, στην επέκταση προς Καλαμαριά. Οι δύο μετροπόντικες (το μετρό της Θεσσαλονίκης δεν έχει μία αλλά δύο σήραγγες) σκάβουν ανάποδα, από την Καλαμαριά προς το κέντρο της πόλης, και εκτιμάται ότι το καλοκαίρι θα έχουν ολοκληρώσει τη διάνοιξη της επέκτασης. Παράλληλα, πραγματοποιούνται εργασίες σχεδόν σε όλα τα μέτωπα της βασικής γραμμής και της επέκτασης, με άλλους σταθμούς να είναι σχεδόν ολοκληρωμένοι και άλλους υπό κατασκευή.

Πιο συγκεκριμένα, στη βασική γραμμή:

• Ο Νέος Σιδηροδρομικός Σταθμός και ο σταθμός 25ης Μαρτίου (πρώην Πατρίκιος) βρίσκονται στα σοβατίσματα.

• Στον σταθμό Δημοκρατίας ολοκληρώνεται η κατασκευή του σταθμού.

• Στον σταθμό Αγίας Σοφίας βρίσκεται σε εξέλιξη αρχαιολογική ανασκαφή στη βόρεια πρόσβαση.

• Στον σταθμό Βενιζέλου πραγματοποιούνται εργασίες μετακίνησης των δικτύων κοινής ωφελείας.

• Στον σταθμό Συντριβάνι-Εκθεση βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή της νότιας πρόσβασης, προς την πλευρά της ΔΕΘ, ενώ στον κυρίως σταθμό εγκαθίστανται τα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα.

• Στους σταθμούς Πανεπιστήμιο και Βούλγαρη βρίσκεται σε εξέλιξη η κατασκευή τοιχοποιίας.

• Στους σταθμούς Παπάφη, Φλέμινγκ και Ευκλείδη έχει ολοκληρωθεί η τοιχοποιία και βρίσκονται σε εξέλιξη διάφορες εργασίες. Στον σταθμό Παπάφη έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση των γρανιτένιων δαπέδων.

• Τέλος, σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή των δύο κτιρίων στο αμαξοστάσιο. Στην επέκταση προς Καλαμαριά, σχεδόν ολοκληρωμένοι είναι οι σταθμοί Καλαμαριάς και Νέας Κρήνης (έχει ξεκινήσει η τοποθέτηση των δαπέδων), ενώ στην κατασκευή της τοιχοποιίας βρίσκονται οι σταθμοί Μίκρας και Αρετσού. Πιο πίσω κατασκευαστικά βρίσκεται ο σταθμός Νομαρχίας, από τον οποίο μόλις πέρασε ο δεύτερος μετροπόντικας. «Σήμερα τα προβλήματα αυτά και οι εκκρεμότητες του παρελθόντος έχουν όλες διευθετηθεί είτε ήταν δικαστικές, είτε τεχνικές, είτε στη διαχείριση των αρχαιοτήτων», σχολίασε την Κυριακή ο κ. Μυλόπουλος. «Η Θεσσαλονίκη πλέον δεν είναι διχασμένη. Εχει ενωθεί γύρω από το έργο και έχει τονώσει την αυτοπεποίθησή της γύρω από το γεγονός ότι πλέον είναι η πρώτη φορά που το μετρό βλέπει ορίζοντα ολοκλήρωσης. Και ο ορίζοντας ολοκλήρωσης του μετρό είναι το 2020, οπότε και θα γίνει η εμπορική λειτουργία της βασικής γραμμής. Και της επέκτασης της Καλαμαριάς ελάχιστα αργότερα», ανέφερε. Υπενθυμίζεται ότι το μετρό της Θεσσαλονίκης είναι το μόνο έργο που κατ’ εξαίρεσιν συνεχίζεται σε τρίτο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ