ΕΛΛΑΔΑ

Απορρόφηση ΤΕΙ με παρασκήνιο

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Φωτογραφία αρχείου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

ΤΕΙ αναζητεί πανεπιστήμιο να το απορροφήσει! Ετσι θα μπορούσε να περιγραφεί το πρώτο βήμα που κατέληξε στη σχετική πρόταση, του Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ) προς το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδος. Πριν από το ΕΚΠΑ φυσικά είχαν αναζητηθεί και άλλοι μνηστήρες. Η πρόταση του ΕΚΠΑ κάνει λόγο για δημιουργία νέων τμημάτων και ινστιτούτων, τα οποία προσφέρουν νέο έργο για πανεπιστημιακούς και συνεργάτες τους. Προχθές, η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ δεν πρόλαβε να συζητήσει το θέμα λόγω της παρέμβασης των φοιτητικών συλλόγων, ωστόσο πληροφορίες αναφέρουν ότι υπάρχει προβληματισμός σε κάποιες σχολές για το εγχείρημα.

Ειδικότερα, το ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας έχει τμήματα σε Χαλκίδα, Λαμία, Καρπενήσι, Θήβα και Αμφισσα. Η απόφαση του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου είναι να «διασπείρει» διοικητικά τα τμήματα του ΤΕΙ Στερεάς Ελλάδας και όχι να δημιουργηθεί ένα νέο ΑΕΙ στη Στερεά Ελλάδα με πυρήνα το υπάρχον ΤΕΙ, όπως ζητεί η εκεί περιφέρεια. Καθώς θεωρείται εύλογο τα τμήματα με έδρα στη Λαμία να απορροφηθούν από το Παν. Θεσσαλίας, έμεινε προς διερεύνηση με ποια ΑΕΙ θα συνεργασθούν τα υπόλοιπα τμήματα. Το τμήμα στο Καρπενήσι «κλείδωσε» συνεργασία με το Γεωπονικό Παν. Αθηνών, ενώ για τα τμήματα σε Εύβοια και Βοιωτία έγιναν συζητήσεις με το ΕΜΠ και το Παν. Πειραιώς. Οι απαντήσεις εκ μέρους των δύο ΑΕΙ της Αττικής ήταν αρνητικές, καθώς θεωρήθηκε ότι η συγχώνευση δεν είναι εύκολη λόγω του εξειδικευμένου αντικειμένου που έχουν τα δύο ΑΕΙ.

Αντίθετα, το ΕΚΠΑ, με ιδέα του αναπληρωτή πρύτανη Θωμά Σφηκόπουλου, όπως ανέφερε στην «Κ» ο ίδιος, πρότεινε στον κ. Γαβρόγλου την απορρόφηση των τμημάτων της Χαλκίδας από το ΕΚΠΑ και τη μετεξέλιξή τους σε άλλα τμήματα. Στην πρόταση, που δημοσιοποίησε η «Κ» στις 17 Μαρτίου, σχεδιάζεται και η συνεργασία με τις επιχειρήσεις της βιομηχανικής ζώνης σε Οινόφυτα, Σχηματάρι, Τανάγρα. Η προχθεσινή Σύγκλητος του ΕΚΠΑ θα συζητούσε την εν λόγω πρόταση, ωστόσο οι διαμαρτυρίες των φοιτητών που παρενέβησαν, διέκοψαν τη συζήτηση. Πληροφορίες της «Κ» αναφέρουν ότι υπάρχουν αντιδράσεις και στο ΕΚΠΑ και στο ΤΕΙ Χαλκίδας.

Στο ΕΚΠΑ διατυπώνονται ανησυχίες για τη διόγκωση της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών –προτείνεται να ιδρυθεί στη Χαλκίδα τμήμα Διαχείρισης Λιμένων και Ναυτιλιακών Σπουδών, πλην των προτάσεων για νέα τμήματα οργάνωσης επιχειρήσεων και κοινωνιολογίας στην ίδια σχολή– καθώς και της Σχολής Θετικών Επιστημών. Μάλιστα, λέγεται ότι με βάση την πρόταση που έχει διατυπωθεί, ήδη πανεπιστημιακοί έχουν εκδηλώσει την πρόθεση να αναλάβουν ρόλο στις νέες δομές (π.χ. ινστιτούτα).

Στο ΤΕΙ Χαλκίδας, οι διδάσκοντες της Σχολής Τεχνολογικών Εφαρμογών προβληματίζονται για τη θέση τους στο υπό ίδρυση Τμήμα Αεροδιαστημικής Τεχνολογίας. Το εν λόγω τμήμα αναμένεται να ενισχύσει τη θέση της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ. Επίσης, θα μπορεί να συνεργαστεί και με τον Ελληνικό Διαστημικό Οργανισμό, από την ηγεσία του οποίου πρόσφατα παραιτήθηκε ο Σταμάτης Κριμιζής.

Σεισμοί: το σχολείο κάνει τη διαφορά

Από το σχολείο και την τηλεόραση έχουν μάθει οι περισσότεροι Ελληνες ό,τι γνωρίζουν για τον σεισμό. Αυτό καταδεικνύει την αξία της εκπαίδευσης, ώστε «να μετατραπεί σε μάθηση και γνώση η πληροφόρηση για τους σεισμούς σε μία χώρα σεισμογενή όπως η Ελλάδα», όπως είπε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Προκόπης Παυλόπουλος στην ομιλία του σε πρόσφατη ημερίδα του Γεωδυναμικού Ινστιτούτου και της Ελληνογερμανικής Αγωγής «Σεισμοί: το σχολείο κάνει τη διαφορά». Σύμφωνα με πανελλαδική έρευνα που διενήργησε η εταιρεία δημοσκοπήσεων RASS για την Ελληνογερμανική Αγωγή, το 63,1% των Ελλήνων φοβάται τους σεισμούς, ενώ ακόμη μεγαλύτερο ποσοστό (64,3%) απαντά ότι δεν έχει συμμετάσχει ποτέ σε αντισεισμική άσκηση. Τις όποιες γνώσεις του για το σεισμικό φαινόμενο το 42,2% δήλωσε ότι τις έχει από το σχολείο, το 40,5% από την τηλεόραση, το 38,5% έχει ανατρέξει σε sites, βιβλία, εφημερίδες, το 10,1% από τη δουλειά, το 10,8% από τη διαδικτυακή σελίδα της πολιτικής προστασίας, το 4% από προσωπική εμπειρία σεισμού. Το 14,4% απάντησε ότι το σπίτι του είναι λίγο ή καθόλου ασφαλές σε περίπτωση σεισμού.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ