ΘΕΑΤΡΟ

Aναζητώντας τους χαμηλούς τόνους

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Η Μαρία Κεχαγιόγλου κατακτά αργά αλλά σταθερά τις εντυπώσεις.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: ΠΡΟ-ΒΟΛΕΣ

Τα πρώτα απολογιστικά συμπεράσματα για τη φετινή θεατρική χρονιά είναι αρνητικά. Και ως προς τις εισπρακτικές επιδόσεις των παραστάσεων, αλλά και ως προς το καλλιτεχνικό αποτέλεσμα. Η εισπρακτική πτώση συνδέεται με τον κορεσμό - αποπροσανατολισμό του κοινού από την πληθώρα των παραστάσεων. Αλλά δεν είναι αυτός ο βασικός λόγος της γενικής εισπρακτικής κάμψης. Η επιτυχία αποκτά στέρεα βάση μόνο πάνω στην καλλιτεχνική αξία μιας παράστασης, η οποία διαδίδεται από στόμα σε στόμα στο κοινό. Τα επικοινωνιακά τερτίπια ξεφουσκώνουν εύκολα. Ωστόσο, διαπιστώνουμε ότι οι περισσότεροι καλλιτέχνες αναζητούν το τρικ που θα προκαλέσει: Βόμβος, κινήσεις εντυπωσιασμού, φλυαρία και, τελικά, παραστάσεις που καταλήγουν διάττοντες αστέρες.

Ακόμη και ελπιδοφόρες παραστάσεις βυθίστηκαν στην προσπάθεια αναζήτησης του «πυροτεχνήματος» που θα κάνει τη διαφορά, επιβεβαιώνοντας ότι το ελληνικό θέατρο απέχει από το να βρεθεί στην πρωτοπορία του διεθνούς θεάτρου. Αντίθετα, έλειψαν οι χαμηλοί τόνοι, οι σιωπές, οι παύσεις είτε στην προσέγγιση ενός κειμένου είτε στην ερμηνεία του. Τέτοιες μοναδικές στιγμές προσέφερε μία από τις πιο σημαντικές ηθοποιούς μας, η Μαρία Κεχαγιόγλου. Ξεκίνησε τη θεατρική χρονιά μετέχοντας από τις «Τρεις ψηλές γυναίκες» στο θέατρο της οδού Κεφαλληνίας, και συνεχίζει τώρα στο «Ψηλά από τη γέφυρα» στην κεντρική σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Το εσωτερικό υποκριτικό της βάθος στην αρχή βρίσκεται πίσω από πομπώδεις ερμηνευτικές προσεγγίσεις, ωστόσο κατακτά αργά αλλά σταθερά τις εντυπώσεις και τελικά το εγκάρδιο συγκινητικό χειροκρότημα.

Μόνο έτσι κερδίζονται οι εντυπώσεις, μόνο με τον τρόπο αυτό έχει διάρκεια η προσπάθεια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ