Οι εστίες ανάδειξης νέων δημιουργών στην εποχή των ριάλιτι

Οι εστίες ανάδειξης νέων δημιουργών στην εποχή των ριάλιτι

1' 27" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ο τίτλος του πρώτου τραγουδιού που ξεχώρισε στην «Ταράτσα» του Φοίβου Δεληβοριά και του διαγωνισμού νέων συνθετών «Ζαρντινιέρα Academy» ήταν της Αλεξάνδρας Μαρκοπούλου. Προσωπικό, με ένα εφηβικό αίσθημα έχει ενδιαφέρον όπως και το χιουμοριστικό «Αδυνάτισες και με παράτησες» που ανάλαφρα και με σατιρικό ύφος τραγουδά η δημιουργός του Ελβίρα Δαγιόγλου. Δύο εντελώς διαφορετικά τραγούδια που έχουν κάτι κοινό: την αυθεντικότητα των δύο τραγουδοποιών, που διακρίθηκαν στο καλοκαιρινό στέκι του Φοίβου. Εκείνος ήθελε να θυμίσει (συνεχίζει και φέτος από τις 6 Ιουνίου), την παράδοση των αστικών αναψυκτηρίων. Αλλά κατά βάθος να δώσει χώρο στους νέους δημιουργούς, σε μια εποχή που ακουμπάνε την ελπίδα της στα μουσικά ριάλιτι. Βγήκαν οι πρώτοι άγουροι καρποί.

Πολλοί ξεχώρισαν στους Αγώνες Ελληνικού Τραγουδιού και έπειτα στο Ελληνικό Σχέδιο του Δημήτρη Παπαδημητρίου στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών και ακόμη περισσότεροι στις ακροάσεις της Μικρής Αρκτου, ενός θεσμού που καθιέρωσε ο Παρασκευάς Καρασούλος. Ακροάσεις που τροφοδότησαν το ελληνικό τραγούδι από το 2002 με ισχυρό δυναμικό. Η ανταπόκριση ήταν απροσδόκητη από την πρώτη στιγμή. Κι ανάμεσα σ’ αυτούς που ξεχώρισαν είναι ονόματα που έλαμψαν άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο όπως οι: Ελεονώρα Ζουγανέλη, Νατάσσα Μποφίλιου, Γεράσιμος Ευαγγελάτος, Θέμης Καραμουρατίδης, Δημήτρης Μαραμής, Ζαχαρίας Καρούνης, Αλέξανδρος Εμμανουηλίδης, οι δίδυμοι από την Κρήτη, ο Μιχάλης και ο Παντελής Καλογεράκης, η Δήμητρα Σελεμίδου κ.ά. Αυτές οι διοργανώσεις δεν έχουν την αίγλη που είχαν κάποτε ο «Μουσικός Αύγουστος» και έπειτα οι Αγωνες Τραγουδιού που διοργάνωσε ο Μάνος Χατζιδάκις στην Κέρκυρα και στην Καλαμάτα. Αλλά ούτε τέτοια μεγέθη υπάρχουν πια. Ωστόσο, στη σημερινή εποχή των άλλων μεγεθών, της πρόσκαιρης λάμψης που πολύ περισσότερα βγαίνουν και πολύ λιγότερα διαρκούν, αυτές οι διοργανώσεις έχουν αναδειχθεί πολύτιμες εστίες ανάδειξης νέων δημιουργών ως μια αναγκαία αντίστιξη στη νοοτροπία των τηλεοπτικών διαγωνισμών. Μπορεί να μην αναδεικνύουν πάντα σπουδαία ταλέντα, όμως δίνουν βήμα έκφρασης.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή