ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μετά την καταιγίδα  **½
ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ (2018)
Σκηνοθεσία: Μπαλτάζαρ Κορμακούρ
Ερμηνείες:  Σεϊλίν Γούντλεϊ, Σαμ Κλάφλιν

Μετά το «Εβερεστ», ο Μπαλτάζαρ Κορμακούρ επιστρέφει με άλλη μία αληθινή ιστορία επιβίωσης, αυτή τη φορά τοποθετημένη στο απέραντο θαλασσινό τοπίο. Η Τάμι και ο Ρίτσαρντ, δυο νέοι παθιασμένοι με την ιστιοπλοΐα, γνωρίζονται και ερωτεύονται αμέσως. Στόχος τους είναι να γυρίσουν τον κόσμο, όμως πριν από αυτό αναλαμβάνουν να επιστρέψουν ένα όμορφο ιστιοπλοϊκό στη βάση του στην Καλιφόρνια. Στην διαδρομή θα πετύχουν έναν από τους χειρότερους τυφώνες στην ιστορία του Ειρηνικού.

Ο Κορμακούρ ακολουθεί παράλληλη αφήγηση, παρακολουθώντας από τη μια την Τάμι, η οποία ξυπνάει στη μέση του πουθενά για να βρει τον σύντροφό της σοβαρά τραυματισμένο και το σκάφος τους ημιδιαλυμένο. Αποστολή της τώρα είναι να βρει τη στεριά. Από την άλλη, μέσω συνεχόμενων φλας μπακ, παρακολουθούμε την ιστορία της γνωριμίας του ζευγαριού και το πώς οδηγήθηκαν έως εκεί. Το πανίσχυρο ένστικτο της επιβίωσης βρίσκεται εδώ στο επίκεντρο, μαζί με την αγάπη που σκεπάζει προστατευτικά τους δύο ναυαγούς, δίνοντάς τους τη δύναμη να αντέξουν. Η ατμόσφαιρα είναι επιμελώς φροντισμένη, με τα επιβλητικά θαλασσινά τοπία να πρωταγωνιστούν, όμως, πέραν τούτου, λίγα συμβαίνουν, σε ένα φιλμ που μοιάζει να βασίζεται καθαρά στην απίστευτη αληθινή ιστορία που το εμπνέει.

Η Ληστεία **½
Σκηνοθεσία: Γκέλα Μπαμπλουάνι
Ερμηνείες: Ζορζ Μπαμπλουάνι, Βενσάν Ροτιέρ, Μπενουά Μαζιμέλ
Στο σπίτι του κρεμασμένου

Στο λιμάνι της Χάβρης τρεις νέοι, απαυδισμένοι από τη φτώχεια και τη στασιμότητα, αποφασίζουν να ληστέψουν ένα πολυτελές σπίτι. Στο εσωτερικό του, ωστόσο, εκτός από τα μετρητά, βρίσκουν κι έναν άνδρα, έτοιμο να κρεμαστεί. Από εκεί και έπειτα ξεκινά μια τρελή νύχτα ολέθριων λαθών, εκβιασμών και κυνηγητών που θα αλλάξει –και θα απειλήσει– τις ζωές όλων τους. Ο Γκέλα Μπαμπλουάνι («13 Τζαμέτι») υπογράφει ένα θρίλερ δίχως ανάσα, από αυτά που μόλις πέσει η πρώτη σφαίρα, ο κατήφορος είναι πια δίχως επιστροφή. Στη διαδρομή θα αφήσει αρκετές τρύπες –και κάποιες χτυπητές αφέλειες– στο σενάριό του, χωρίς όμως να χαλάει ιδιαίτερα τη γενικότερη εικόνα. Περιθωριακοί της εργατούπολης, διεφθαρμένοι πολιτικοί και κανονικοί μαφιόζοι μπαίνουν για ένα βράδυ στο ίδιο καζάνι και φτάνουν στα άκρα διεκδικώντας τα λεφτά του εύγλωττου ορίτζιναλ τίτλου («Money») της ταινίας.

Tully: Τα παιδιά είναι ευτυχία; **½
Σκηνοθεσία: Τζέισον Ράιτμαν
Ερμηνείες: Σαρλίζ Θέρον, Μακένζι Ντέιβις, Μαρκ Ντουπλάς
Η μεταμόρφωση της Σαρλίζ

Το δίδυμο των Ντιάμπλο Κόντι (σενάριο) και Τζέισον Ράιτμαν (σκηνοθεσία), το οποίο μας έδωσε το απρόσμενο δώρο του «Juno», επιστρέφει με μια γλυκόπικρη ιστορία που θα μπορούσε να αποτελεί και σίκουελ. Η χαρισματική Σαρλίζ Θέρον μεταμορφώνεται, με μπόλικα παραπάνω κιλά, στη Μάρλο, μια γυναίκα με δύο μικρά παιδιά και ένα τρίτο νεογέννητο καθ’ οδόν. Στην απελπιστική της καθημερινότητα, έρχεται να τη συνδράμει η Τάλι (Μακένζι Ντέιβις), μια νεαρή «νυχτερινή νταντά», η οποία θα αλλάξει τη ζωή της. Η Κόντι δεν διστάζει να σερβίρει την εικόνα της ωμής πραγματικότητας που κρύβεται πίσω από το εύπεπτο παραμύθι της μητρότητας, με σύμμαχο βέβαια την (ξανά) σπουδαία ερμηνεία της Θέρον. Και μπορεί το μείγμα δράματος-ελαφράδας που θαυμάσαμε στο «Juno» εδώ να μη λειτουργεί το ίδιο απολαυστικά, όμως η ιστορία της παραμένει βαθιά τρυφερή και ανθρώπινη.

24 Ωρες Προθεσμία **
Σκηνοθεσία: Brian Smrz
Ερμηνείες:  Ιθαν Χοκ, Ζιου Κινγκ, Πολ Αντερσον
Με το δάχτυλο στη σκανδάλη

Ο Ιθαν Χοκ αφήνει το συνηθισμένο του πεδίο ρόλων, προκειμένου να πρωταγωνιστήσει σε μια καταιγιστική περιπέτεια, με στοιχεία φαντασίας και το δάχτυλο διαρκώς στη σκανδάλη. Ο Τράβις είναι πρώην επίλεκτος πράκτορας και νυν πληρωμένος δολοφόνος σε... άδεια. Οι συγκυρίες θα τον κάνουν να επιστρέψει απότομα στη δράση, ωστόσο τα πράγματα πάνε από το κακό στο χειρότερο όταν οι προηγούμενοι εργοδότες του θα θελήσουν να τον βγάλουν από τη μέση. Και θα το καταφέρουν, όχι όμως για πολύ, αφού εκείνος, χάρη σε μια μυστηριώδη πρωτοποριακή τεχνολογία, θα επιστρέψει στη ζωή, έχοντας μόλις 24 ώρες στη διάθεσή του, προκειμένου να σώσει ό,τι και όποιον σώζεται. Το φιλμ του παλιού stuntman Brian Smrz μετακινείται από τη μια εντυπωσιακή τοποθεσία στην άλλη, συντηρώντας όμως μια μάλλον ρηχή και μόνο οριακά διασκεδαστική δράση.

Εμείς...

Για τους φίλους του κινηματογράφου, καλοκαίρι στην Αθήνα σημαίνει θερινό σινεμά κι αυτό τα τελευταία χρόνια είναι συνυφασμένο με το Athens Open Air Film Festival. Η έναρξη της διοργάνωσης, που συγκεντρώνει τους Αθηναίους για βραδινές προβολές, θα γίνει την προσεχή Δευτέρα στον κήπο του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, με το σπουδαίο «Οι Γέφυρες του Μάντισον» του Κλιντ Ιστγουντ (9.30 μ.μ.). Αξίζει να σημειωθεί πως τη φετινή όμορφη αφίσα του φεστιβάλ έχει επιμεληθεί ο εικαστικός Βασίλης Μέξης.

...και οι άλλοι

Μάλλον αρνητικό είναι για την Ντίσνεϊ το πρόσημο μετά τις πρώτες ημέρες κυκλοφορίας του νέου επεισοδίου του «Πολέμου των Αστρων», μιας και το «Solo» σημείωσε μόλις... 103 εκατομμύρια δολάρια στο αμερικανικό box office, σε ένα τριήμερο προβολών που μάλιστα είναι εορταστικό στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού. Μπορεί το νούμερο να φαντάζει μεγάλο, όμως στην πραγματικότητα δεν είναι, ειδικά αν συγκριθεί με το περίπου διπλάσιο άνοιγμα της προηγούμενης ταινίας του franchise φαντασίας. Ισως τελικά ένα «Star Wars» το εξάμηνο είναι υπερβολικό, ακόμα και για τα σημερινά καταναλωτικά δεδομένα.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ