ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Υποβολείο

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΓΓΕΛΙΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Επέστρεψα άρον άρον προ δύο εβδομάδων λόγω έκτακτων οικογενειακών περιστάσεων • και την ίδια κιόλας μέρα το σοβαρό προσωπικό μου ζήτημα περιέβαλε νέφος συλλογικού ζόφου • -σαν μια νιφάδα πια μέσα στα αποκαΐδια που πλανώνταν και έπνιγαν όλη τη χώρα. •

Καλοκαίρι και καταχνιά. • «Η ομίχλη μπαίνει από παντού στο σπίτι». • Αλλά βλέποντας προς το Μάτι • κι όλα όσα συνέβησαν και δεν προσδοκούσαν οι εκεί ευρεθέντες, • σκέφτεσαι πάλι το κεραμεούν της ύπαρξής μας. • «Ποιος τό ’λπιζε να γίνουνε στεφάνι στα μαλλιά τους…» • -πύρινο στεφάνι, υδάτινο στεφάνι, στεφάνι αγκάθινο σύγχρονης ελληνικής δόξας. • «Γεια σου Σταύρο και κυρ Σταύρο και αφέντη τσουτσουλομύτη». • Πολλώ μάλλον που είσαι κι Ελληνας. •

Αλλου είδους παραστάσεις ετοιμαζόταν να δώσει ο Τσίπρας τούτο το καλοκαίρι • -με Exodus από Μνημόνια και Πνύκες και Καστελλόριζα- • και άλλες αναγκάστηκε ν’ ανεβάσει. • Ο νους τους κι ο λογισμός τους τώρα πώς να συσκοτίσουν την αλήθεια • τα γεγονότα δηλαδή. • Εξ ου και το μπουλούκι εξαναγκάστηκε ν’ ανεβάσει εκτάκτως τρεις νούτικες παραστάσεις. • Πρώτη, το ίδιο το βράδυ της Εκατόμβης, • ο Μυστικός Υπνος. • Ενα μάτσο αμήχανες, ξινισμένες φάτσες «υπευθύνων» γύρω από τον Πρωταγωνιστή με το Αφιόνι, τον Ασχετο Ερωτώντα. • Αν θα πετάξουν αύριο τα πυροσβεστικά. • Τις κραυγές των καμένων και πνιγμένων κανείς τους δεν είχε ακούσει. • Δεύτερη παράσταση την επαύριο, • Και οι 4 Ηταν Υπέροχοι • –φάτσα κάρτα σ’ ένα εξίσου με το έργο τους άθλιο τραπέζι Τόσκας, αρχηγοί Αστυνομίας και Πυροσβεστικής και ο Ινστρούχτορας Τζανακόπουλος, • αυτός να ελέγχει, να μαζεύει και να σπρώχνει αυτά που είχαν προσυμφωνηθεί να ειπωθούν. • Υπό το βλέμμα και του προφανώς σκηνοθέτη Παππά στην πρώτη σειρά • που το κεφαλάκι του γύρισε απότομα, μόνο του κι ανεξέλεγκτα, προς τα πίσω • να δει ποιος ήταν ο δημοσιογράφος που τόλμησε κάτι να ψελλίσει για ευθύνες αρμοδίων. • Και την μετα-μεθεπομένη η τρίτη παράσταση, • όπου ατός του ο Πρωταγωνιστής με το Αφιόνι • ενώπιον καμερών και υπουργικών γλαστρών • «ανέλαβε ακέραιη την πολιτική ευθύνη» • κουνώντας «θεατρικά» -για να μας πείσει- τα υποκριτικά χεράκια του. • Μόνο που και σ’ αυτό το στημένο τα όσα είπε, • όπως και τα αλλοιωμένα χαρακτηριστικά του προσώπου του, • αποκάλυπταν τι κούφια λόγια ήταν αυτές οι «αναλήψεις ευθυνών» • τι αδειανά πουκάμισα. • Το θεατρικό «Τρίπτυχο της Συγκάλυψης» • -ή της, πλήρους πια, Αποκάλυψης. • Της μηδαμινότητάς τους. •

Αναρωτιέμαι. Ο άνθρωπος που έχασε άνθρωπό του στις φλόγες • -ακόμη και ολόκληρη την οικογένειά του, σύντροφο και παιδιά ή γονείς, αδέλφια- • πού βρίσκει τη διάθεση να γράφει ευχαριστήρια τουίτ μουίτ; • Εχω επίγνωση όμως ότι μπορεί να απορώ επειδή απλώς είμαι άσχετος με όλ’ αυτόν τον τρόπο ζωής των τουίτ μουίτ και φέισμπουκ, με τα οποία πλέον ζουν κι αναπνέουν πλείστοι συνάνθρωποί μας. • Σ’ αυτούς ίσως να μη φαίνονται περίεργα αυτά τα «κουράγια» κι αυτές οι συμπεριφορές που εμένα με εκπλήσσουν. •

Οπως δεν τους φαίνεται θλιβερό να κάθονται παρέα δύο, πέντε ή δέκα νοματαίοι ολόγυρα από ’να τραπέζι και να είναι απορροφημένοι καθένας με το ρημάδι του. • Παρέα και καλά. • Και στις παραλίες τα ίδια. • Λύσσα να κοινοποιούν με κείμενα και φωτό στα «κοινωνικά δίκτυα» ό,τι ζουν, και να «παρακολουθούν» εκεί ό,τι ζουν οι άλλοι. • Πότε το ζουν, μυστήριο. •

«Ο δήμαρχος Ραφήνας Μπουρνούς, του Μπουρνούς, τον Μπουρνούς». • Βρε αφασικά μου των ΜΜΕέεε, βρε πέθανε ο παππούς, σώθηκε το καντηλάκι του παππού, τον χάσαμε τον παππού; • Βρε τι πάθαμε. •
Γάι, γάι, γάι. • Η Δούρου. • Η περιφερειάρχις. • Η ανύπαρκτη. • Η σαν αναίσθητη. • Γάι γάι γάι. • Η Δούρου. • 

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ