ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Την Παρασκευή η απόφαση για το ναυπηγείο της Cosco

TΑΣΟΣ ΤΕΛΛΟΓΛΟΥ

Οπως είχε γράψει η «Κ» (12.3.2018), η Cosco επιδίωξε να πάρει αδεια επισκευής mega yacht. Στη συνέχεια, ωστόσο, ζήτησε από την αρμόδια διεύθυνση της Περιφέρειας την έκδοση αδείας για εγκατάσταση βαριάς όχλησης, αίτημα που απερρίφθη επειδή από το 1984 ισχύει απαγόρευση για τέτοιες δραστηριότητες στη χερσαία ζώνη της Αττικής.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Συνεδριάζει στις 17 Αυγούστου 2018 η επιτροπή εξέτασης ενδικοφανών προσφυγών της Γενικής Γραμματείας Βιομηχανίας του υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας προκειμένου να εξετάσει το αίτημα της διοίκησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (Cosco) για τη δημιουργία ναυπηγικής εγκατάστασης στο Πέραμα.

Το αίτημα είχε απορριφθεί από την Περιφέρεια και οι επισπεύδοντες κατέθεσαν τη σχετική αίτησή τους στις 17 Ιουλίου 2018.

Ο νόμος ορίζει ότι η 10μελής επιτροπή –στην οποία μετέχουν πέντε κρατικοί υπάλληλοι και πέντε εκπρόσωποι εργοδοτικών οργανώσεων, δήμων και του τεχνικού κόσμου της χώρας– πρέπει να αποφασίσει μέσα σε τριάντα ημέρες από την κατάθεση της προσφυγής.

«Η απόφαση της επιτροπής διαβιβάζεται στην αδειοδοτούσα αρχή και γνωστοποιείται στον ενδιαφερόμενο. Αν η απόφαση της επιτροπής κάνει δεκτό το αίτημα της προσφυγής η αδειοδοτούσα αρχή υποχρεούται να εκδώσει την άδεια μέσα σε 15 ημέρες από την κοινοποίηση σε αυτήν της απόφασης της επιτροπής».

Οπως είχε γράψει η «Κ» (12.3.2018), η Cosco επιδίωξε να πάρει άδεια επισκευής mega yacht. Στη συνέχεια, ωστόσο, ζήτησε από την αρμόδια διεύθυνση της Περιφέρειας την έκδοση άδειας για εγκατάσταση βαριάς όχλησης, αίτημα που απερρίφθη επειδή από το 1984 ισχύει απαγόρευση για τέτοιες δραστηριότητες στη χερσαία ζώνη της Αττικής. Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) από την πλευρά της επικαλείται ότι στο παρελθόν παρά την απαγόρευση δόθηκαν τέσσερις τέτοιες άδειες για ναυπηγικές δραστηριότητες. Από την πλευρά τους, οι επαγγελματικές ενώσεις των επιχειρηματιών της ζώνης (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Ναυπηγικής Βιομηχανίας/ΣΕΝΑΒΙ και μηχανουργοί) επικαλούνται τη σύμβαση παραχώρησης στην οποία οι Κινέζοι δεσμεύονται ότι θα λειτουργήσουν «ως πάροχος υποδομών» για την επισκευή, όπως είπε στην «Κ» ο πρόεδρος των επιχειρήσεων της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας κ. Β. Κανακάκης. Μάλιστα, οι επιχειρηματίες της ζώνης επικαλούνται ρύθμιση του 2016 με την οποία επεκτάθηκε το δικαίωμα χρήσης των χώρων τους για 22 χρόνια με δικαίωμα μονομερούς επέκτασης. Ο κ. Κανακάκης επιρρίπτει «ασυνέπεια στη διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς και ασυνέπεια στην κυβέρνηση που το συζητάει, καθώς αυτό μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες στους 5.000 εργαζομένους στις 460 επιχειρήσεις του κλάδου και σε όσες εξαρτώνται από αυτόν».

Η πλευρά του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς αντιτείνει πως εμμένει στη θέση –που υπάρχει και στη σύμβαση– ότι πρόκειται για εγκαταστάσεις που θα μπορούν να εκμεταλλεύονται οι υφιστάμενες επιχειρήσεις εφόσον ανταποκρίνονται σε κάποια στάνταρντ (φορολογική και ασφαλιστική ενημερότητα και πιστοποίηση).

Η διοίκηση του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς θεωρεί ότι μπορεί να αυξήσει θεαματικά τον όγκο των εργασιών με την επένδυση που περιλαμβάνεται στο τίμημα της παραχώρησης (55 εκατομμύρια ευρώ). Από την πλευρά τους, οι επιχειρηματίες της ζώνης θεωρούν ότι με τη διαδικασία δημιουργίας μιας νέας υποδομής θα υπάρξει «διαλογή» κάποιων, λίγων, επιχειρηματιών, με αποτέλεσμα με εμπορικά κριτήρια να αποκλειστούν όλοι οι υπόλοιποι.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ