ΕΛΛΑΔΑ

Οι Ελληνες απενοχοποιήσαμε το άγγιγμα

ΛΙΝΑ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ

«Παλιότερα βλέπαμε το spa περισσότερο σαν είδος φυσικοθεραπείας, δεν ήταν τόσο πολύ στη φιλοσοφία μας, αλλά τώρα έχει μπει στην καθημερινότητα και των ξενοδοχείων και των διαφόρων μπουτίκ μασάζ», λένε επαγγελματίες από τον τομέα της Διά βίου Μάθησης.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Σύμβουλος ευεξίας, spa therapist, θεραπευτής μάλαξης, ειδικός θαλασσοθεραπείας. Αυτές είναι ορισμένες από τις ειδικότητες με τη μεγαλύτερη ζήτηση στην αγορά εργασίας σήμερα, με δεδομένη την έκρηξη του τουρισμού και ιδιαίτερα του τουρισμού υγείας και ευεξίας. Τα περισσότερα ξενοδοχεία στη χώρα διαθέτουν πλέον χώρο spa, απαντώντας στις ανάγκες των σύγχρονων ταξιδιωτών, ενώ εξειδικευμένα day spa στα αστικά κέντρα προσφέρουν καθημερινή φροντίδα και χαλάρωση, εκτός πλαισίου διακοπών.

Εν μέσω κρίσης, οι ειδικότητες αυτές λειτούργησαν ως διέξοδος για τη νέα γενιά. Οι σπουδές είναι σχετικά σύντομες και δεν έχουν μεγάλο κόστος. «Η ζήτηση γι’ αυτού του είδους τα προγράμματα είναι πολύ μεγάλη, αφού η επαγγελματική αποκατάσταση είναι άμεση», λέει στην «Κ» η υπεύθυνη Κέντρου Διά Βίου Μάθησης που εξειδικεύεται στην ευεξία. Τα μαθήματα απευθύνονται τόσο σε επαγγελματίες φυσικοθεραπευτές, αισθητικούς και αποφοίτους γυμναστικών ακαδημιών όσο και σε ιδιώτες που είναι αρχάριοι και θέλουν να καταρτιστούν. Πάνω από 200 νέα παιδιά εγγράφονται στα προγράμματα του Κέντρου ετησίως. «Οσο ο τουρισμός βρίσκεται σε άνθηση, τα παιδιά που έχουν εξειδικευθεί σε αυτούς τους κλάδους βρίσκουν πολύ εύκολα δουλειά. Η δουλειά είναι κυρίως για μία σεζόν, η οποία όμως διαρκεί έξι μήνες στα περισσότερα ξενοδοχεία. Δηλαδή για τουλάχιστον μισό χρόνο έχει κάποιος εξασφαλισμένη εργασία. Επιπλέον, πολλοί είναι εκείνοι που φεύγουν εκτός Ελλάδος, καθώς η ευεξία και το σπα είναι πολύ διαδεδομένα στο εξωτερικό. Πολλοί μαθητές μας εργάζονται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη».

Τα σεμινάρια Μασάζ και Εναλλακτικών Θεραπειών είναι ένα από τα δημοφιλέστερα σεμινάρια που προσφέρει το ΙΕΚ Ομηρος. «Η ζήτηση είναι πάρα πολύ μεγάλη, ακριβώς γιατί η επαγγελματική αποκατάσταση είναι άμεση», λέει στην «Κ» η υπεύθυνη του προγράμματος, αισθητικός και επί χρόνια spa manager κ. Ευγενία Λαμπρινού. «Οι περισσότεροι που εκδηλώνουν ενδιαφέρον για τα προγράμματά μας είναι άνθρωποι που ήδη βρίσκονται στον χώρο, είναι αισθητικοί ή φυσικοθεραπευτές, αλλά συνάντησαν μπροστά τους την ανάγκη να εξειδικευθούν. Τα ξενοδοχεία έχουν πια απαιτήσεις και αναζητούν εξειδικευμένο προσωπικό. Παλιά τα ξενοδοχεία διέθεταν απλώς έναν χώρο spa για λόγους αστεροποίησης. Σήμερα όλοι γνωρίζουν ότι είναι κρίσιμο να προσφέρουν υψηλής ποιότητας υπηρεσίες. Οι πελάτες είναι πολύ αυστηροί και δεν θα διστάσουν να σχολιάσουν σχετικά σε πλατφόρμες όπως το tripadvisor».

Εκτός από τα ξενοδοχεία, ένας θεραπευτής ευεξίας ή μάλαξης μπορεί να βρει εύκολα εργασία και σε κάποιο day spa, που λειτουργεί όλο τον χρόνο απευθυνόμενο κυρίως σε Ελληνες. Τα τελευταία χρόνια άρχισαν και οι Ελληνες να πηγαίνουν σε spa, λένε οι ειδικοί. Παλιότερα το βλέπαμε περισσότερο ως είδος φυσικοθεραπείας, δεν ήταν τόσο πολύ στη φιλοσοφία μας, αλλά τώρα έχει μπει την καθημερινότητα και των ξενοδοχείων και των διαφόρων μπουτίκ μασάζ. «Οι Ελληνες απενοχοποιήσαμε το άγγιγμα», λέει η κ. Λαμπρινού. «Ειδικά οι άνδρες προέβαλλαν αντιστάσεις τα προηγούμενα χρόνια, λέγοντας για παράδειγμα ότι δεν θέλουν να τους αγγίξει άνδρας. Πλέον ένας άνθρωπος που δέχεται περιποίηση μάλαξης έχει συγκεκριμένες απαιτήσεις που αφορούν τη θεραπεία του και όχι ποιος του κάνει το μασάζ».

Οι... κακοτοπιές

Το επάγγελμα βεβαίως έχει και τις κακοτοπιές του. Σύμφωνα με επαγγελματίες δεν είναι σπάνια τα περιστατικά σεξουαλικής παρενόχλησης στους χώρους αυτούς, από πελάτες προς τους θεραπευτές. Οπως χαρακτηριστικά λέει θεραπευτής μάλαξης που εργάζεται στο spa μεγάλης ξενοδοχειακής μονάδας, «είναι συχνό φαινόμενο κάποιοι πελάτες, Ελληνες και ξένοι, στην καμπίνα του μασάζ, να προχωρούν σε ακατάλληλες κινήσεις, πιασίματα κ.λπ.». Οταν αυτό συμβαίνει, ο θεραπευτής συνήθως αλλάζει θέση, πηγαίνοντας να «δουλέψει» τον αυχένα του πελάτη. «Αν απλώσει ξανά χέρι, πηγαίνουμε στα πόδια. Την τρίτη φορά, βγαίνουμε από το δωμάτιο και πάμε να καταγγείλουμε τη συμπεριφορά».

Το φαινόμενο είναι γνωστό στον κλάδο και μάλιστα στις σχολές οι σπουδαστές «προετοιμάζονται» για τέτοια περιστατικά. Στις σχολές τούς μαθαίνουν ότι τη στιγμή που θα νιώσουν ευάλωτοι θα πρέπει να διακόψουν άμεσα τη συνεδρία και να ενημερώσουν τη διεύθυνση. Πρόσφατα, σύμφωνα με την κ. Λαμπρινού, σε μεγάλη μονάδα απαγορεύθηκε η είσοδος σε πολύ καλό πελάτη ακριβώς γι’ αυτό τον λόγο.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ