ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Εικονική πραγματικότητα η αύξηση δαπανών συντήρησης από ΑΔΜΗΕ

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Σύμφωνα με τον ΑΔΜΗΕ, οι δαπάνες συντήρησης του συστήματος μεταφοράς (περιλαμβανομένων και των βλαβών) διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. το 2015, στα 39 εκατ. το 2016 και στα 39, 5 εκατ. το 2017, που σημαίνει ότι αυξήθηκαν σε ποσοστό 5,6%.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Αδιάψευστος μάρτυρας της πλημμελούς συντήρησης τόσο του συστήματος μεταφοράς που διαχειρίζεται ο ΑΔΜΗΕ όσο και του συστήματος διανομής που διαχειρίζεται ο ΔΕΔΔΗΕ είναι τα πραγματικά στοιχεία των δύο διαχειριστών για τις επενδύσεις στον τομέα της συντήρησης. Τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα προχθές η διοίκηση του ΑΔΜΗΕ για να αντικρούσει τα όσα καταγγέλλονται περί της ελλιπούς συντήρησης του δικτύου εμφανίζουν εικονική αύξηση επενδύσεων και μόνο. Στην πραγματικότητα οι επενδύσεις στον τομέα της συντήρησης του συστήματος μεταφοράς είναι σημαντικά μειωμένες τα τελευταία χρόνια ενώ σημαντική είναι και η μείωση του τεχνικού προσωπικού.

Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση του ΑΔΜΗΕ, οι δαπάνες συντήρησης του συστήματος μεταφοράς (περιλαμβανομένων και των βλαβών) διαμορφώθηκαν στα 37,4 εκατ. ευρώ το 2015, στα 39 εκατ. ευρώ το 2016 και στα 39, 5 εκατ. ευρώ το 2017, που σημαίνει ότι αυξήθηκαν σε ποσοστό 5,6%. Αυτό που απέφυγε να πει ο ΑΔΜΗΕ είναι ότι την τελευταία 8ετία οι υποσταθμοί στο σύστημα μεταφοράς έχουν αυξηθεί κατά 45% λόγω της μεγάλης διείσδυσης των AΠE και το ίδιο διάστημα το τεχνικό προσωπικό μειώθηκε σε ποσοστό επίσης 45%. Η αύξηση 5,6% τα δαπανών για συντήρηση της τελευταίας τριετίας δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες συντήρησης από την επέκταση του συστήματος ενώ είναι είναι προφανείς οι επιπτώσεις και από τη σημαντική μείωση του προσωπικού.

Η δημοσιοποίηση από τον ΑΔΜΗΕ μη συγκρίσιμων στοιχείων για την πορεία των επενδύσεων είναι αποτέλεσμα της επικοινωνιακής προσπάθειας να αποσυνδέσει με κάθε τρόπο τη βλάβη στο ΚΥΤ Παλλήνης που προκάλεσε το μπλακ άουτ στην Αττική από τις πιθανές ευθύνες που προκύπτουν λόγω της ανεπαρκούς συντήρησης.

Νεότερες καταγγελίες εξάλλου συνδέουν το μπλακ άουτ της Αττικής με την απόφαση της νέας διοίκησης του ΑΔΜΗΕ να επισπεύσει τη διασύνδεση των Κυκλάδων στο πλαίσιο αντίστοιχης δέσμευσης προς τον υπουργό Ενέργειας Γιώργο Σταθάκη και την κυβέρνηση, που όπως είδαμε το αξιοποίησαν δεόντως επικοινωνιακά με τις διαδοχικές τελετές εγκαινίων στη Σύρο και στη Μύκονο. Για να ανταποκριθεί ο ΑΔΜΗΕ στον στόχο της επίσπευσης της διασύνδεσης των Κυκλάδων χρειάστηκε να μεταφέρει τεχνικό προσωπικό από τις προγραμματισμένες συντηρήσεις, με αποτέλεσμα αυτές να μη γίνουν, αναφέρουν στην «Κ» γνώστες της κατάστασης που επικρατεί στην εταιρεία. Σύμφωνα με τις ίδιες μαρτυρίες η βλάβη στον διακόπτη του ΚΥΤ Παλλήνης δεν προήλθε από αστοχία. Αντιθέτως, προηγήθηκε έκρηξη σε αγωγό, επειδή δεν είχε γίνει προληπτικός έλεγχος, και η οποία προκάλεσε στη συνέχεια την έκρηξη του διακόπτη. Ο ΑΔΜΗΕ ωστόσο υποστηρίζει ότι οι τακτικοί προληπτικοί έλεγχοι για τη συντήρηση του συστήματος είχαν ολοκληρωθεί στις αρχές καλοκαιριού, σύμφωνα με τα χρονοδιαγράμματα.

Μεγαλύτερου μεγέθους από το αρχικά διαφαινόμενο είναι το πρόβλημα των ανεπαρκών επενδύσεων στα δίκτυα και στη διανομή, τομέας ευθύνης του ΔΕΔΔΗΕ.

Η σταδιακή μείωση των επενδύσεων από τα 256 εκατ. ευρώ το 2014 στα 140 εκατ. ευρώ το 2017 συνιστά ακόμη μεγαλύτερο πρόβλημα αφού με λιγότερα κονδύλια ο διαχειριστής χρειάστηκε να συντηρήσει ένα πιο εκτεταμένο δίκτυο. Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του ΔΕΔΔΗΕ, το 2014 το δίκτυο μέσης τάσης έφτανε τα 110.600 χλμ. και το δίκτυο χαμηλής τάσης τα 124.500 χλμ. ενώ οι υποσταθμοί αριθμούσαν τις 161.900. Το 2017, και ύστερα από σταδιακή αύξηση ανά έτος, το δίκτυο μέσης τάσης έφτασε τις 111.859 χλμ. και το δίκτυο χαμηλής τάσης τις 126.360 χλμ., ενώ οι υποσταθμοί ανήλθαν σε 163.738. Συνολικά δηλαδή το δίκτυο από το 2014 μέχρι το 2017 ήταν μεγαλύτερο κατά 3.119 χλμ. και οι υποσταθμοί κατά 1.838.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ