ΕΛΛΑΔΑ

Λιγότεροι νεκροί φέτος στην άσφαλτο σε σχέση με το 2017

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Περαιτέρω μείωση στον αριθμό των θανατηφόρων τροχαίων δείχνουν τα νεότερα στοιχεία της Τροχαίας. Η τάση συνδέεται κατά κύριο λόγο με την οικονομική κρίση, που οδήγησε σε πτώση της κυκλοφορίας και αλλαγή της οδηγικής συμπεριφοράς και σε δεύτερο επίπεδο με την ολοκλήρωση των έργων στο βασικό δίκτυο των αυτοκινητοδρόμων. Αξιοσημείωτο είναι, πάντως, ότι οι αυτοκινητόδρομοι –πλην της Αττικής Οδού και σήραγγας Αρτεμισίου– παραμένουν χωρίς κάμερες της Τροχαίας, με αποτέλεσμα οι έλεγχοι ταχύτητας να περιορίζονται στις περιοδικές «εφορμήσεις» με φορητά ραντάρ.

Με αφορμή τη σημερινή «Ευρωπαϊκή ημέρα χωρίς θανατηφόρα τροχαία», η Ευρωπαϊκή Ενωση Εταιρειών Λειτουργίας Αυτοκινητοδρόμων με Διόδια (ASECAP) –την προεδρία της οποίας για την περίοδο 2018-2019 έχει η Ελλάδα– διοργάνωσε χθες στην Αθήνα ημερίδα με θέμα τα τροχαία ατυχήματα. Το πιο ενδιαφέρον νέο της χθεσινής εκδήλωσης αφορούσε τη συνέχιση της πτωτικής τάσης των θανατηφόρων τροχαίων.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο βουλευτής Γιώργος Ουρσουζίδης, πρόεδρος της Ειδικής Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας της Βουλής, το διάστημα Ιανουαρίου - Αυγούστου 2018 έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα 421 άτομα, 39 λιγότερα από το αντίστοιχο διάστημα του 2017. Το 2017 συνολικά έχασαν τη ζωή τους από τροχαία 730 άνθρωποι (77 λιγότεροι από το 2016), 705 τραυματίστηκαν βαριά (150 λιγότεροι από το 2016) και 12.070 ελαφρά (728 λιγότεροι από το 2016).

Φυσικά, η μείωση του αριθμού των σοβαρών τροχαίων οχημάτων δεν αποδίδεται σε μια ουσιαστική βελτίωση της οδηγικής παιδείας των οδηγών, αλλά στην προσαρμογή στις νέες οικονομικές συνθήκες. «Στα χρόνια της κρίσης σεβαστήκαμε περισσότερο τα καύσιμα και τις φθορές του οχήματός μας, μειώσαμε ταχύτητα, ήμασταν πιο προσεκτικοί», ανέφερε ο κ. Ουρσουζίδης. «Το ζήτημα είναι αν θα επανέλθουν οι αριθμοί των θανάτων στους δρόμους, μόλις η πατρίδα μας επιστρέψει στην ευμάρεια», ανέφερε ο βουλευτής της κυβερνώσας παράταξης.

Οι εκπρόσωποι των επτά παραχωρησιούχων, που διαχειρίζονται τους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και την Εγνατία Οδό, ανέφεραν ότι η ολοκλήρωση των έργων στα μέσα του 2017 είχε και αυτή άμεση επίδραση στη μείωση των θανατηφόρων τροχαίων. Οπως ανέφεραν το 2017 έγιναν στους αυτοκινητοδρόμους 39 θανατηφόρα τροχαία με 45 θύματα, προβάλλοντας τη βελτίωση των συνθηκών ασφαλείας στο σύνολο των μεγάλων οδικών αξόνων.

Πάντως, σχεδόν το σύνολο των αυτοκινητοδρόμων παραμένει και φέτος χωρίς συνεχή ηλεκτρονικό έλεγχο από την Τροχαία. Χαρακτηριστική ήταν η παρέμβαση του Δημήτρη Γκατσώνη διευθύνοντος συμβούλου της Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου (διαχειρίζεται το τμήμα Μαλιακός - Κλειδί, που περιλαμβάνει τις σήραγγες Τεμπών και Πλαταμώνα): «Ο μέσος όρος της ταχύτητας στις σήραγγες είναι πολύ υψηλότερος από όσο θα έπρεπε. Χρειάζεται άμεσα να υπάρξει έλεγχος από την Τροχαία με ηλεκτρονικά μέσα», τόνισε, σημειώνοντας ότι εξαιτίας της οικονομικής κρίσης τα οχήματα που κυκλοφορούν στους ελληνικούς δρόμους είναι παλαιότερα και σε χειρότερη κατάσταση. Τα μοναδικά σημεία όπου λειτουργούν κάμερες της Τροχαίας, με τις οποίες καταγράφονται παραβάσεις του ορίου ταχύτητας είναι οι δύο κλάδοι της σήραγγας Αρτεμισίου (Αρκαδίας) και η Αττική Οδός.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ