ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ

Αυλαία έριξαν Νύχτες Πρεμιέρας και Animasyros

ΑΙΜΙΛΙΟΣ ΧΑΡΜΠΗΣ

H συγκινητική ιστορία αγάπης του Παραγουανού Μαρσέλο Μαρτινέζι «Κληρονόμοι» και το γαλλικό «Αρνητικός χώρος» των Μαξ Πόρτερ και Ρου Κουγαχάτα βραβεύθηκαν στα δύο φεστιβάλ.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Μαζί με το ζευγάρι των κυκλώνων που μας άφησε πια, το περασμένο Σαββατοκύριακο έριξαν αυλαία και δύο από τα σημαντικότερα εγχώρια κινηματογραφικά φεστιβάλ. Εν μέσω κατακλυσμού, το βράδυ του Σαββάτου στο Παλλάς, οι Νύχτες Πρεμιέρας ολοκλήρωσαν και τη φετινή εκδοχή τους απονέμοντας τα βραβεία τους και προβάλλοντας το φιλμ «Ο κύριος και το όπλο», την τελευταία ταινία –σύμφωνα με τον ίδιο– του σπουδαίου Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Μία ημέρα αργότερα, στην καρδιά του επίσης ανεμοδαρμένου Αιγαίου, το Animasyros έφθασε επιτυχημένα στο φινάλε της 11ης διοργάνωσής του, επιβεβαιώνοντας πως αποτελεί ένα από τα πιο αναπτυσσόμενα και δραστήρια φεστιβάλ στον χώρο του κινουμένου σχεδίου – και όχι μόνο όσον αφορά τα ελληνικά σύνορα.

Οι «Νύχτες» απένειμαν τελικά τη φετινή Χρυσή Αθηνά στις «Κληρονόμους», τη συγκινητική ιστορία αγάπης του Παραγουανού Μαρσέλο Μαρτινέζι, ο οποίος, σύμφωνα με την κριτική επιτροπή, κατάφερε να φτιάξει «ένα οικείο πορτρέτο της σχέσης ενός ζεύγους λεσβιών μεγαλύτερης ηλικίας και του κοινωνικού κύκλου τους, μιας σχέσης που σπάνια αναπαριστάται.

Η συγκροτημένη κινηματογράφηση αποδίδει εξαίρετα τους περιορισμούς της κατάστασης στην οποία βρίσκονται και πώς η ηρωίδα απελευθερώνεται, παρά τις προσωπικές και οικονομικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Η ταινία συνολικά δημιουργεί ένα περίπλοκο, αλλά συνάμα πιστευτό σύμπαν, τόσο γοητευτικό όσο και ανατρεπτικό».

Το βραβείο σκηνοθεσίας της πόλης των Αθηνών πήγε στον Αλφόνσο Ρουιθπαλάθιος για τη «Ληστεία στο μουσείο», η οποία ξεχώρισε για την οπτική της κάμερας και τη διαχείριση του φωτός στα πλάνα της, ενώ το αντίστοιχο του σεναρίου κατέληξε «Στους διαδρόμους» των Κλέμενς Μέγιερ και Τόμας Στούμπερ. Οσο για το (νεοσύστατο) διαγωνιστικό τού ντοκιμαντέρ, επικράτησε το «Μια γυναίκα αιχμάλωτη» της Μπενραντέτ Τούζα-Ρίτερ, με την Ζακλίν Λέντζου να ξεχωρίζει από τα νέα ταλέντα με το πολυβραβευμένο «Εκτορας Μαλό: Η τελευταία μέρα της χρονιάς».

Περνώντας και στα animation, εδώ αξίζει να σημειωθεί πως η κριτική επιτροπή του φεστιβάλ της Σύρου είχε να αντιμετωπίσει «κύματα σπουδαίων ταινιών», όπως αναφέρει χαρακτηριστικά, σε ένα πραγματικά πλουσιότατο πρόγραμμα. Από αυτό διακρίθηκε αρχικά το γαλλικό «Αρνητικός χώρος» των Μαξ Πόρτερ και Ρου Κουγαχάτα, χάρη «στη γλυκόπικρη μελαγχολία του, την αναζωογονητική αφήγηση και τον ζωντανό συναισθηματικό πυρήνα του». Από την άλλη, το θεσμοθετημένο από το Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου βραβείο ελληνόφωνης ταινίας (συνοδεύεται και από έπαθλο 1.500 ευρώ) απονεμήθηκε στην ταινία «Παγόβουνα» της Ειρήνης Βιανέλλη, ενώ, όσον αφορά τις μεγάλου μήκους, τον ρόλο του κριτή ανέλαβε φέτος το κοινό, αναδεικνύοντας τη «Βιοπαλαίστρια» της Νόρα Τομέι από την Ιρλανδία.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ