ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φθηνό βιομηχανικό αέριο «βαφτίζεται» υγραέριο κίνησης

ΧΡΥΣΑ ΛΙΑΓΓΟΥ

Η Coral Gas εγκατέστησε μοριακό ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί μέσω των πρατηρίων της, προκειμένου να διασφαλίσει την ποιότητα και την ποσότητα του καυσίμου.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Περίπου 65.000 μετρικοί τόνοι ετησίως υπολογίζεται ότι είναι οι ποσότητες παράνομης διακίνησης υγραερίου που προορίζεται για βιομηχανικές χρήσεις στην κίνηση οχημάτων και η απώλεια εσόδων για το ελληνικό Δημόσιο στα 40-45 εκατ. ευρώ ετησίως. Το κίνητρο για λαθρεμπορία στη νεόκοπη για τα ελληνικά δεδομένα αγορά υγραερίου είναι ισχυρό λόγω της μεγάλης διαφοράς του ΕΦΚ στο υγραέριο κίνησης (430 ευρώ ο τόνος) από το υγραέριο γενικής χρήσης (60 ευρώ ο τόνος). Για κάθε τόνο υγραερίου γενικής χρήσης που διατίθεται στην αγορά ως υγραέριο κίνησης προκύπτει όφελος 370 ευρώ για τον λαθρέμπορο και αντίστοιχη απώλεια για το Δημόσιο. Τα στοιχεία ανακοίνωσε χθες ο γενικός διευθυντής της Coral Gas Παναγιώτης Χαριτόπουλος, σε εκδήλωση για την παρουσίαση της εγκατάστασης μοριακού ιχνηθέτη στο υγραέριο που διακινεί μέσω των πρατηρίων της, προκειμένου να διασφαλίσει την ποιότητα και την ποσότητα του καυσίμου.

Μόλις λίγες ημέρες νωρίτερα εξάλλου, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων ανακοίνωσε τα αποτελέσματα ελέγχων που διενήργησε, όπου διαπιστώθηκε παραβατικότητα σε ποσοστό 20,6%. Κατόπιν αυτού η αρμόδια αρχή ανακοίνωσε ότι προετοιμάζεται το κατάλληλο κανονιστικό πλαίσιο για τη σύνδεση των αντλιών διάθεσης υγραερίου με τους φορολογικούς ηλεκτρονικούς μηχανισμούς, προκειμένου να διαβιβάζονται τα στοιχεία των πωλήσεων σε βάσεις δεδομένων της για περαιτέρω αξιοποίηση, κάτι που αποτελεί αίτημα της αγοράς. H αγορά του υγραερίου αυτοκίνησης έχει γνωρίσει δυναμική ανάπτυξη στην τελευταία δεκαετία, με τις επίσημες πωλήσεις από 4,2 χιλιάδες τόνους το 2009 να φτάνουν τις 215.000 τόνους το 2017. Εκτίμηση της Coral Gas ωστόσο είναι ότι η πραγματική αγορά υγραερίου κίνησης έφτασε πέρυσι τις 269.000 τόνους και φέτος πρόκειται να φτάσει στις 275.000 τόνους. Ο αριθμός των πρατηρίων υγραερίου κίνησης από 45 το 2010 έφτασαν φέτος τα 1.050, ενώ ο στόλος των αυτοκινήτων που χρησιμοποιεί υγραέριο αριθμεί 230.000 - 250.000 οχήματα. Το συνολικό μερίδιο αγοράς υγραερίου κίνησης στα καύσιμα κίνησης ανέρχεται στο 5% σήμερα και εκτίμηση της αγοράς είναι ότι μπορεί να φτάσει το 10% στα επόμενα χρόνια.

Η Coral Gas, διάδοχος της Shell, που ξεκίνησε να δραστηριοποιείται με τη Shell gas στο υγραέριο το 1965 και από το 2010 πέρασε στον έλεγχο του ομίλου Motor Oil Hellas, σήμερα έχει το μεγαλύτερο μερίδιο αγοράς (περίπου 27% με πωλήσεις 135 χιλ. μετρικούς τόνους). Από το 2010 έχει υλοποιήσει επενδύσεις που ξεπερνούν τα 38 εκατ. ευρώ, ενώ φέτος και το 2019 προγραμματίζει ετήσιες επενδύσεις ύψους 5 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο. Διαθέτει πάνω από 320 πρατήρια, εκ των οποίων 97 είναι ιδιολειτουργούμενα. Στόχος της εταιρείας είναι να διατηρήσει την ηγετική της θέση στην ελληνική αγορά αλλά και να επεκταθεί στις αγορές των Βαλκανίων, όπου ήδη αναζητεί επενδυτικές ευκαιρίες. Η εταιρεία έχει παρουσία ήδη στην Κύπρο, ενώ έχει διασφαλίσει τα δικαιώματα του σήματος της Shell για Σκόπια, Σερβία και Αλβανία. Ο κ. Χαριτόπουλος παρουσίασε χθες στους δημοσιογράφους ένα ολοκληρωμένο σύστημα που ξεκίνησε να εφαρμόζει η Coral Gas σε όλα της τα πρατήρια, το οποίο διασφαλίζει την ποιότητα και την ποσότητα του καυσίμου. Είναι η πρώτη εταιρεία στην Ευρώπη που εισάγει μοριακό ιχνηθέτη στο υγραέριό της σε συνεργασία με τη βρετανική εταιρεία Authentix. «O μοριακός ιχνηθέτης εισάγεται στο υγραέριο κίνησης, στην υγρή συμπιεσμένη φάση του, σε απειροελάχιστες ποσότητες και δεν ανιχνεύεται παρά μόνο με εξειδικευμένα όργανα, ούτε μπορεί να αφαιρεθεί και να παραμορφωθεί, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα ταυτοποίησης των καυσίμων μας με εξαιρετική ακρίβεια», τόνισε ο κ. Χαριτόπουλος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ