ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Εκπαίδευση

«Απαιτείται δουλειά και αισιοδοξία. Οφείλουμε να επενδύσουμε στη γνώση, στην καινοτομία και στην αριστεία», λέει ο 18χρονος Λεωνίδας. Δίπλα του η Ειρήνη παθιάζεται με τα Μαθηματικά, τα οποία αποφάσισε και να σπουδάσει στο πανεπιστήμιο. Η Ιωάννα-Φωτεινή παραδέχεται ότι μία καθηγήτρια στο σχολείο την ενέπνευσε να αγαπήσει τη Χημεία και τελικά να επιλέξει να τη σπουδάσει. «Είχαμε πολύ καλούς δασκάλους, όμως νιώθω πως έλειπε η μέθοδος διδασκαλίας», λέει η ίδια. Ωστόσο, «πίσω από έναν μαθητή που δεν αγαπά τα Μαθηματικά, κρύβονται καθηγητές που δεν έχουν ασχοληθεί ιδιαίτερα μαζί του», αντιτείνει η Ειρήνη. «Το σχολείο δίνει λάθος στόχο, μας κάνει να κυνηγάμε τους βαθμούς. Και εγώ που συγκέντρωσα τόσα μόρια δεν γνωρίζω εάν πέτυχα κάτι σημαντικό», παρατηρεί ο Γεώργιος-Στυλιανός.

Είναι η επόμενη... dream team της Ελλάδας. Δεκαοκτάχρονοι πρωτοετείς, οι οποίοι εισήχθησαν φέτος πρώτοι στη σχολή τους στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και η συγκέντρωσή τους την Πέμπτη στα Προπύλαια δίνει τον τόνο της ελπίδας και της αισιοδοξίας για τη χώρα.

«Στο πρόσωπό σας αναγνωρίζουμε και τιμούμε την αριστεία, η οποία μπορεί να αποκτήσει διάρκεια και συνέπεια μόνο όταν βασίζεται στο ήθος και στη μεθοδική προσπάθεια επίτευξης υψηλών στόχων. Και αυτό το αποδεικνύεται εσείς με το επίτευγμά σας», τόνισε ο πρύτανης του ιδρύματος Θάνος Δημόπουλος, απευθυνόμενος στους 33 –όσα και τα τμήματα του ΕΚΠΑ– 18χρονους, που βρέθηκαν στην αίθουσα τελετών του εμβληματικού πανεπιστημίου. Πίσω από τα παιδιά αυτά, αλλά και τα τόσα άλλα που έχουν αριστεύσει, κρύβονται ηρωικοί γονείς.

Η «Κ» έκανε μία τυχαία επιλογή 12 πρωτοετών φοιτητών μεταξύ των 33, και παρουσιάζει τις απόψεις τους για το επίτευγμά τους. Με νωπές μνήμες από τη δωδεκαετή τους διαδρομή στα θρανία αναδεικνύουν τη σημασία του εκπαιδευτικού συστήματος αλλά και της αριστείας για την ανάπτυξη μιας χώρας. «Καλός δάσκαλος είναι εκείνος που μαθαίνει τα παιδιά να αγαπούν τη μόρφωση, την καλλιέργεια», λέει η Ευδοκία που ονειρεύεται να γίνει δασκάλα. Και ο Σωτήρης τονίζει: «Χρειάζονται υπομονή και δουλειά. Και αυτό ισχύει σε όλα τα επίπεδα για να προχωρήσει η Ελλάδα. Οι αρχές που πρέπει να διέπουν ευρύτερα πολιτικό βίο είναι η τιμή, η αξιοπρέπεια, η προσφορά στο κοινό καλό. Ολοι μαζί πρέπει να σκεφθούμε το καλό της χώρας μας».

Ειρήνη Αρμενάκη: Μου ανοίγεται ένας νέος κόσμος

Πάθος! Αυτό χρειάζεται να κινητοποιεί ένα παιδί για να επιλέξει τι θα σπουδάσει, αυτό συνδέει την Ειρήνη Αρμενάκη με τα Μαθηματικά. «Τα Μαθηματικά για μένα είναι πάθος. Στο πανεπιστήμιο μου ανοίγεται ένας νέος κόσμος. Στο σχολείο οι εκπαιδευτικοί καλύπτουν αρκετή ύλη των Μαθηματικών, αλλά με λάθος τρόπο. Λείπει η σωστή θεμελίωση για να αποκτήσουν οι γνώσεις βάση. Στα Μαθηματικά εάν κάτι δεν αποδειχθεί, δεν ισχύει». Και εκείνοι οι συνομήλικοί της –και υπάρχουν πολλοί– που δηλώνουν... απέχθεια για το μάθημα; «Πίσω από έναν μαθητή που δεν αγαπά τα Μαθηματικά, κρύβονται καθηγητές που δεν έχουν ασχοληθεί ιδιαίτερα μαζί του», απαντά. «Το ίδιο ισχύει για όλα τα μαθήματα».

Μαθηματικό, 19.594 μόρια

Γεώργιος-Στυλιανός Τσέλιγκας: Το σύστημα πρέπει να αλλάξει

«Το σχολείο δίνει λάθος στόχο, μας κάνει να κυνηγάμε τους βαθμούς. Και εγώ που συγκέντρωσα τόσα μόρια δεν γνωρίζω εάν πέτυχα κάτι σημαντικό», λέει ο Γεώργιος-Στυλιανός Τσέλιγκας από την Αθήνα. «Είναι λάθος να παίρνουμε σε τόσο μικρή ηλικία εξειδίκευση. Διάλεξα το Φυσικό γιατί έχει έναν πιο γενικό προσανατολισμό, αλλά δεν ξέρω εάν τελικά θα το ακολουθήσω. Σε ένα άλλο σύστημα ίσως να έκανα άλλη επιλογή. Το σχολείο σου προσφέρει δύο βασικές κατευθύνσεις, με αποτέλεσμα οι μαθητές να παραμελούν μαθήματα όπως η Φιλοσοφία ή η Ιστορία. Πρέπει να γίνουν σημαντικές αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα, τα αποτελέσματα των οποίων θα τα διαπιστώσουμε μετά τουλάχιστον δύο γενιές.

Φυσικό, 19.448 μόρια

Ιωάννα-Φωτεινή Καραμπούλα: Η σημασία του δασκάλου

«Μία καθηγήτρια ενέπνευσε την Ιωάννα - Φωτεινή Καραμπούλα από την Αθήνα να αγαπήσει τη Χημεία και τελικά να επιλέξει να τη σπουδάσει. Γεγονός που καταδεικνύει τη σημασία του δασκάλου, είτε αυτός εργάζεται στη δημόσια, είτε στην ιδιωτική παιδεία. «Είχαμε πολύ καλούς δασκάλους, όμως νιώθω πως έλειπε η μέθοδος διδασκαλίας η οποία θα παρακινούσε ακόμη και εκείνους τους μαθητές που δεν ενδιαφέρονταν ιδιαίτερα για κάποιο μάθημα. Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι πολύ σημαντική παράμετρος για την ανάπτυξη μιας χώρας. Θα μου άρεσε να γίνω εκπαιδευτικός, αλλά ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον, μάλιστα σε μία τόσο ρευστή εποχή», προσθέτει. 

Χημείας, 18.690 μόρια

Παναγιώτης Κατσιμπάρος: Οι παγίδες των social media

«Εχω facebook κανονικά, πώς αλλιώς», λέει αφοπλιστικά ο Παναγιώτης Κατσιμπάρος από την Αθήνα. «Τα social media επηρεάζουν πολύ πλέον τη ζωή μας και την επικοινωνία μας, αλλά η ενημέρωση που προσφέρουν δεν είναι πάντα αξιόπιστη και έγκυρη», προσθέτει. Ο ίδιος δηλώνει πως το κομμάτι των ΜΜΕ και της επικοινωνίας αλλάζει με ταχύτατους ρυθμούς μέσω του Διαδικτύου, ωστόσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης δεν συνιστούν... ζωή. «Η εικόνα ενός προσώπου μέσα από τα social media δεν είναι πάντα αληθινή. Οποιος έχει πολλούς followers δεν σημαίνει και ότι περνάει καλά. Στο σημείο αυτό πρέπει να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί, και κυρίως εμείς οι νέοι...».

Επικοινωνίας και ΜΜΕ, 19.900 μόρια

Ευδοκία Στάθη: Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών

«Από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου, θέλω να γίνω δασκάλα», λέει η Ευδοκία Στάθη από τον Αγιο Νικόλαο Κρήτης, και προς επίρρωση του λόγου της προσθέτει: «Είχα δασκάλους που με ενέπνευσαν, μου έμαθαν να αγαπώ το σχολείο, και το ίδιο θέλω να κάνω και εγώ. Αλλωστε, καλός δάσκαλος είναι εκείνος που μαθαίνει τα παιδιά να αγαπούν τη μόρφωση, την καλλιέργεια». Σύμφωνα με την Ευδοκία, η πολιτεία πρέπει να εστιάσει στην εκπαίδευση, εάν επιθυμεί να δημιουργήσει καλύτερες γενιές που θα αποτρέψουν μια νέα κρίση, οικονομική και αξιών. «Aπαιτείται αξιολόγηση των δασκάλων. Δεν είναι εύκολη δουλειά, η οποία δεν χρειάζεται γνώσεις και δεξιότητες. Eχεις παιδιά στα χέρια σου...».

Παιδαγωγικό, 18.633 μόρια

Λεωνίδας Λασκαράτος: Θέλει δουλειά και αισιοδοξία

«Αυτό, αυτό, αυτό μου αρέσει: θέλω να σχεδιάζω το δόντι. Είναι μεν κάτι τεχνικό, αλλά γι’ αυτό ακριβώς μου αρέσει η οδοντιατρική επιστήμη», λέει ο Λεωνίδας Λασκαράτος από την Αθήνα. Μπορούσε να εισαχθεί στην περιζήτητη Ιατρική Αθηνών, όμως εκείνος δείχνει πλασμένος για την επιλογή του. Ο ενθουσιασμός του είναι τέτοιος που, εάν τον διατηρήσει και στο επάγγελμά του, σίγουρα οι ασθενείς δεν θα... φοβούνται τον οδοντίατρό τους. «Μα ακριβώς αυτό είναι το στοίχημα, να κάνεις τους ασθενείς να μην ανησυχούν στην οδοντιατρική καρέκλα», λέει. «Απαιτούνται δουλειά και αισιοδοξία. Για την ανάπτυξη της οικονομίας οφείλουμε να επενδύσουμε στη γνώση, στην καινοτομία, και στην αριστεία».

Οδοντιατρική, 19.620 μόρια

Αργυρώ Πέδου: Η αξία της λέξης «φιλότιμο»

Φιλοσοφία ή Νομικά; Τελικά, την Αργυρώ Πέδου, από την Αθήνα, κέρδισε η εμβληματική Νομική Σχολή. «Η αγάπη μου θα είναι η φιλοσοφία, αλλά η νομική προσφέρει πολλές επιλογές» λέει και προσθέτει πως προσανατολίζεται να εξειδικευθεί στη βιοηθική, έναν συνδυασμό φιλοσοφίας και νομικής. «Είναι πολύ σύγχρονος κλάδος, με θέματα που αφορούν όλες τις επιστήμες», αναφέρει. Σχολιάζοντας τη στάση των Ελλήνων στην πρόκληση και στην υπέρβαση της πολυεπίπεδης κρίσης, η Αργυρώ δηλώνει πως ο Ελληνας έχει διφυή προσωπικότητα, ρέποντας προς το καλό ή το κακό κατά περίπτωση. Ομως, υπάρχει η λέξη «φιλότιμο» στην ελληνική ιδιοσυγκρασία, που τελικά οδηγεί τους Ελληνες μαζί να ξεπεράσουν τα προβλήματα.

Νομική, 19.376 μόρια

Χρήστος Δημακόπουλος: Δεν διδασκόμαστε από το παρελθόν

«Η Ιστορία μου άρεσε πιο πολύ από μικρός, γιατί μέσω του μαθήματος μπορούμε να μάθουμε από το παρελθόν. Βέβαια, η πράξη άλλα δείχνει, δεν διδασκόμαστε από το παρελθόν», παρατηρεί ο Χρήστος Δημακόπουλος από την Αμαλιάδα. «Οι άνθρωποι έχουν συνηθίσει τις επιπτώσεις της κρίσης. Για να αποφευχθεί ο κίνδυνος να έχουν ανάλογη τέτοια κρίση απαιτείται αλλαγή νοοτροπίας, όλοι να αναπτύξουμε μία αίσθηση ευθύνης και ενδιαφέροντος για το κοινό καλό. Να μην κοιτάμε μόνο το συμφέρον μας. Από την άλλη, το κλίμα στην Ελλάδα δεν είναι γόνιμο για νέες δυνάμεις. Οι νέοι έχουν απογοητευθεί από την πολιτική» προσθέτει, χωρίς να θέλει να σχολιάσει την κατάληψη χώρου στη Φιλοσοφική από τον «Ρουβίκωνα».

Ιστορίας-Αρχαιολογίας, 18.871 μόρια

Αλεξάνδρα Κοντσέ: Να μάθουμε να ζούμε μαζί

«Εζησα στην Ιταλία, μου αρέσει η χώρα, η κουλτούρα της, ο μεγάλος πολιτισμός της. Υπάρχουν πόλεις που όταν τις επισκέπτεσαι είναι σαν ένα μουσείο, όπως η Φλωρεντία και η Βενετία», λέει η Αλεξάνδρα Κοντσέ από την Αθήνα. Ετσι, η εξερεύνηση της γλώσσας και των γραμμάτων της Ιταλίας ήταν για εκείνη ένας... προφανής στόχος πανεπιστημιακών σπουδών. Η ίδια, άλλωστε, πιστεύει στην ανάγκη οι ευρωπαϊκοί λαοί να μάθουν την κουλτούρα και τον πολιτισμό των λαών για έναν καλύτερο κόσμο, με αλληλεγγύη. «Μου αρέσει πολύ και η ελληνική φιλολογία. Κάθε χώρα πρέπει να κρατήσει τα χαρακτηριστικά της, όμως πιστεύω στην Ενωμένη Ευρώπη. Είναι προς όφελος όλων να μάθουμε να ζούμε μαζί».

Ιταλικής Φιλολογίας, 18.400 μόρια

Παναγιώτης Καρανίκας: Στο σχολείο πάσχει η μέθοδος

«Μου αρέσουν τα Αρχαία και τα Λατινικά, μου αρέσει να μεταδίδω γνώσεις είτε σε σχολείο είτε στο πανεπιστήμιο», λέει ο Αθηναίος Παναγιώτης Καρανίκας. «Δεν με φοβίζει η υψηλή ανεργία στον κλάδο, και ευρύτερα στις θεωρητικές επιστήμες. Οποιος αγαπά αυτό που κάνει, θα βρει τη θέση του στη ζωή», προσθέτει. Εκείνος, παρότι νωρίς ακόμη, εστιάζει στην εκπαίδευση. «Το επίπεδο των γνώσεων των εκπαιδευτικών στα σχολεία είναι υψηλό, ωστόσο πάσχουν η μέθοδος και τα μέσα. Με αλλαγή των μεθόδων διδασκαλίας θα αλλάξει η μορφή της παροχής γνώσης. Η μόρφωση να είναι πολύπλευρη και όχι οι μαθητές να μελετούν μόνο για τις ανάγκες των εξετάσεων. Δυστυχώς αυτό συμβαίνει σήμερα, πρέπει να το παραδεχθούμε».

Φιλολογίας, 19.354 μόρια

Ηλιάνα Χρήστου: Να μην κάνουμε τα ίδια λάθη

«Θέλεις να δημιουργήσεις ένα φάρμακο;» τη ρωτώ όταν ακούω τα όνειρά της και εκείνη χαμογελά. «Η φαρμακευτική προσφέρει πολλές επαγγελματικές επιλογές, δεν είναι μόνο το παραδοσιακό φαρμακείο. Θα ήθελα να ασχοληθώ ερευνητικά με τη φαρμακευτική, και κυρίως στην αξιοποίηση των προϊόντων της φύσης στην υπηρεσία της φαρμακολογίας», λέει η Ηλιάνα Χρήστου από την Αθήνα, προσθέτοντας πάντως ότι τώρα –λόγω και της οικονομικής κρίσης – η αγορά εργασίας είναι πολύ ρευστή. «Οφείλουμε να προσπαθήσουμε όλοι μαζί να μην επαναλάβουμε τα ίδια λάθη. Γι’ αυτό χρειάζεται καλύτερη εκπαίδευση. Το σχολείο πρέπει να μαθαίνει τους μελλοντικούς πολίτες να σκέφτονται περισσότερο και κριτικά».

Φαρμακευτική, 18.856 μόρια

Σωτήρης Σοκορέλος: Να σκεφθούμε το καλό της χώρας

«Τα εγγόνια μας μπορεί να δουν την οριστική έξοδο από την κρίση που περνά η Ελλάδα. Εμείς οφείλουμε να προχωρήσουμε τη χώρα αποφεύγοντας τα λάθη του παρελθόντος. Με υπομονή και δουλειά. Οι αρχές που πρέπει να διέπουν τον πολιτικό βίο είναι η τιμή, η αξιοπρέπεια, η προσφορά στο κοινό καλό». Ζήτησα από τον μελλοντικό γιατρό της δωδεκάδας, τον Σωτήρη Σοκορέλο, να σκιαγραφήσει το βασικό περίγραμμα των σκέψεων ενός άριστου φοιτητή, που θα κληθεί να συμβάλει στην οικοδόμηση της νέας Ελλάδας. «Καθένας πρέπει να πράξει με βάση τις αρχές του. Πολλοί νέοι γιατροί, πολλοί άριστοι επιστήμονες φεύγουν στο εξωτερικό. Υπάρχουν και πολλοί που μένουν. Ολοι μαζί πρέπει να σκεφθούμε το καλό της χώρας μας».

Ιατρική, 19.641 μόρια

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ