Στην Ολυμπία Οδό τα αντιπλημμυρικά

Στην Ολυμπία Οδό τα αντιπλημμυρικά

2' 1" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Την απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών έργων στην ευρύτερη περιοχή του αυτοκινητόδρομου Ελευσίνας – Κορίνθου στην κοινοπραξία Ολυμπία Οδός αποφάσισε το υπουργείο Υποδομών. Στόχος είναι να «προστατευθεί» ο αυτοκινητόδρομος από τις πλημμυρικές ροές, αλλά και να ομαλοποιηθεί η παροχέτευση του νερού από τον δρόμο προς τη θάλασσα.

Ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης φαίνεται ότι τελικά κατάφερε να κάμψει τις αντιρρήσεις συναδέλφων του υπουργών σχετικά με την απευθείας ανάθεση αντιπλημμυρικών έργων στις πέντε κοινοπραξίες που διαχειρίζονται το νέο εθνικό οδικό δίκτυο. Την προηγούμενη Παρασκευή έλαβε την πρώτη από τις σχετικές αποφάσεις, η οποία αφορά την ευρύτερη περιοχή του τμήματος Ελευσίνας – Κορίνθου. Με την απόφαση η κοινοπραξία λαμβάνει εντολή να προχωρήσει στις οριστικές μελέτες των έργων και διευκρινίζεται ότι το έργο θα κατασκευαστεί από τον παραχωρησιούχο, με το Δημόσιο να αναλαμβάνει το κόστος (οι παραχωρησιούχοι είχαν αρνηθεί να εκπονήσουν τις οριστικές μελέτες δωρεάν, χωρίς αντίστοιχη διαβεβαίωση). Ο υπουργός προχώρησε και στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου με απευθείας ανάθεση, κατά την προσφιλή του τακτική (από τον Σεπτέμβριο του 2017 έχει αναθέσει απευθείας –χωρίς διαγωνισμό– καθήκοντα συμβούλου για τεχνικά, νομικά ή χρηματοοικονομικά θέματα… 34 φορές!).

Σύμφωνα με την απόφαση, οι επεμβάσεις θα πραγματοποιηθούν σε επτά σημεία: στο ύψος του 23ου χλμ. (επί της νέας εθνικής οδού, στην περιοχή της Ελευσίνας), την περιοχή περί τον κόμβο Θηβών, στην περιοχή ανάντη των πρώτων 25 χλμ. του έργου (ξεκινώντας από το σημείο «συνάντησης» με την Αττική Οδό), στο 26ο χλμ. (περιοχή διοδίων Ελευσίνας) και στην περιοχή που κάηκε πρόσφατα, από Πανόραμα Κινέτας έως Αγίους Θεοδώρους (52ο – 70ό χλμ.). Τέλος, σε δύο ρέματα: στο ρέμα «Γιώργου» (32ο χλμ.) και στο «Κουλουριώτικο Μονοπάτι» (35ο χλμ.).

«Πρόκειται για σημεία που επηρεάζουν άμεσα την ασφάλεια και τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου», εξηγεί στην «Κ» ο διευθύνων σύμβουλος της Ολυμπίας Οδού, Παναγιώτης Παπανικόλας. «Για παράδειγμα στην περιοχή της Κινέτας, η οποία κάηκε το καλοκαίρι, υπήρξε σημαντικό πρόβλημα με τις έντονες βροχοπτώσεις στα τέλη του Σεπτέμβρη. Το νερό κατέβαινε μέσα στην εθνική οδό και κατόπιν στον αυτοκινητόδρομο άναρχα, μέσα από πολλά μικρά ρέματα. Η μελέτη μας, λοιπόν, θα αφορά πώς θα συγκεντρωθούν οι ροές του νερού και πώς θα διοχετευθούν προς τη θάλασσα. Σε πολλές περιπτώσεις το πρόβλημα ξεκινάει σε απόσταση από τον αυτοκινητόδρομο. Για παράδειγμα, στα δύο ρέματα θα αναλάβουμε τον καθαρισμό, το άνοιγμα της διατομής και τη διευθέτησή τους, όπου χρειάζεται». Μετά την κατασκευή τους, τα έργα θα παραδοθούν στο Δημόσιο, ενώ ο παραχωρησιούχος θα φέρει ευθύνη για τη λειτουργία τους για μια διετία, όπως στα «κλασικά» δημόσια έργα.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή