ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Η αίθουσα του κεντρικού ξενοδοχείου στην παραλία της Καλαμάτας ήταν γεμάτη. Πάνω στη σκηνή, η μικτή ομάδα μαγειρικής «Εν δυνάμει» από τη Θεσσαλονίκη, που αποτελείται κυρίως από μέλη με αναπηρία και είχε έρθει  για να πάρει μέρος στις εκδηλώσεις του Σχολείου Τουρισμού, παρουσίαζε μία συνταγή με παραδοσιακά μεσσηνιακά υλικά. Δεν ήταν η πρώτη φορά που η ομάδα συμμετείχε σε τέτοιου είδους εκδηλώσεις, διαδίδοντας την προσπάθειά της για μία κοινωνία ανοιχτή για όλους, χωρίς διακρίσεις. Το κοινό ανταποκρίθηκε συγκινημένο και το στιγμιότυπο καταγράφηκε ως ένα από τα πιο αξιοσημείωτα στη διάρκεια της τριήμερης εκδήλωσης.

Συνολικά, περισσότεροι από 1.500 εργαζόμενοι και σπουδαστές στον κλάδο του τουρισμού, της ξενοδοχειακής βιομηχανίας και της εστίασης, από όλη την Ελλάδα παρακολούθησαν το 8ο Σχολείο Τουρισμού στην Καλαμάτα, κερδίζοντας την απαραίτητη δικτύωση αλλά και σημαντικές γνώσεις γύρω από τα όσα καινούργια συμβαίνουν στον χώρο τους. «Οι γνώσεις αυτές παρέχονται δωρεάν, με σκοπό να υπάρχει συνεχής επιμόρφωση στον τουρισμό και την εστίαση, τομείς στους οποίους οι εξελίξεις τα τελευταία χρόνια είναι ραγδαίες», εξηγούν οι δύο εμπνευστές της ιδέας του Σχολείου, Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος και Ανδρέας Ζαγάκος. Ξεκίνησαν την δράση τους το 2014 και από τότε ανελλιπώς δύο φορές τον χρόνο -Νοέμβριο και Μάρτιο- φέρνουν στην Καλαμάτα καταξιωμένους ομιλητές για το διαρκώς αυξανόμενο κοινό τους. Ο Γιάννης Καλογεράκης από την JMK, που εκπαιδεύει στελέχη επιχειρήσεων, η Κατερίνα Σαντίκου, που μέσω της πλατφόρμας της (Workathlon) βοηθάει να καλυφθούν θέσεις εργασίας στον ξενοδοχειακό κλάδο, αλλά και ορισμένα γνωστά πρόσωπα όπως ο Ηλίας Μαμαλάκης και η Μάγια Τσόκλη, καθήλωσαν το κοινό με τις ομιλίες τους.

Στον τομέα του τουρισμού, οι παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να μάθουν για τη διαχείριση του προσωπικού και των παραπόνων, για το σύστημα των ηλεκτρονικών κρατήσεων, αλλά και να ακούσουν από έναν επαγγελματία μπάτλερ, τι σημαίνει 5άστερη εξυπηρέτηση σε υπερπολυτελή ξενοδοχεία.

«Πήραμε την απόφαση να ξεκινήσουμε αυτή την εθελοντική δράση όταν είδαμε πως μέσα σε λίγα χρόνια η Μεσσηνία και γενικότερα η Νότια Πελοπόννησος εξελίχθηκε σε σημαντικό προορισμό», λέει ο Ανδρέας Ζαγάκος. «Η παρουσία της Costa Navarino στην Πύλο από το 2010, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι τρία χρόνια αργότερα, η Aegean εγκαινίασε τη βάση της στο αεροδρόμιο της Καλαμάτας εκτόξευσε τουριστικά την περιοχή μας και μάς έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι θα έπρεπε πλέον να ενισχυθούν και οι δυνατότητες των εργαζόμενων στον τομέα του τουρισμού ώστε να μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις ανάγκες των Ελλήνων και ξένων επισκεπτών», εξηγεί ο ίδιος.

Στα τέσσερα αυτά χρόνια, μέσω της εθελοντικής πρωτοβουλίας έχουν εκπαιδευτεί περισσότερα από 7.000 άτομα, έχουν πραγματοποιηθεί 35 workshops γύρω από την τοπική γαστρονομία και έχουν κάνει εισηγήσεις περίπου 150 ομιλητές. «Η δράση αυτή πρέπει όχι μόνο να συνεχιστεί, αλλά και να εξελιχθεί», εξηγούν οι εμπνευστές της. «Παρότι στη χώρα μας λειτουργούν πλέον 5αστερα ξενοδοχεία, θα πρέπει να ομολογήσουμε ότι χρειάζεται να γίνει ακόμη αρκετή δουλειά στον τομέα της εξυπηρέτησης και υποδοχής πελατών», τονίζει ο Ανδρέας Ζαγάκος, προσθέτοντας πάντως πως έχουν ήδη σημειωθεί σημαντικά βήματα.

Η Μαρία Νικητέα, που εργάζεται σε ξενοδοχείο της Μεσσηνίας από το 2013 λέει στην «Κ» πως μαζί με τους συναδέλφους της παρακολουθούν από την πρώτη χρονιά τα σεμινάρια του Σχολείου Τουρισμού, καθώς αυτά αποτελούν κάθε φορά μία σπουδαία εμπειρία. «Αυτό που κερδίσαμε αυτές τις τρεις ημέρες ήταν κάποιες γνώσεις ως προς τη φιλοσοφία του τουρισμού και ειδικότερα ως προς το τι θα πρέπει να κάνουμε για να στηρίζουμε τον τόπο στον οποίο ζούμε: Πριν και πάνω από όλα, να τον εκτιμήσουμε ώστε να μπορέσουμε να πάρουμε πίσω πράγματα που θα μας είναι χρήσιμα στο μέλλον», επισημαίνει.

Το «πτυχίο»

Την τελευταία ημέρα, στους συμμετέχοντες δίδεται μία βεβαίωση για την παρακολούθηση των σεμιναρίων. «Και αυτή η βεβαίωση αξίζει πολλά», λένε οι διοργανωτές. «Οι επιχειρηματίες της Καλαμάτας -τουλάχιστον- την προσμετρούν ως ένα επιπλέον προσόν για πρόσληψη. Και αυτό όχι τόσο για τις γνώσεις που έλαβαν οι συμμετέχοντες φεύγοντας από εδώ, όσο για τη διάθεση και τη «δίψα» που είχαν για γνώση. Μέσα από το Σχολείο, πρεσβεύουμε τη δια βίου μάθηση σε ένα διαρκώς εξελισσόμενο τομέα που είναι ο τουρισμός», εξηγεί ο Κωνσταντίνος Ανδριανόπουλος.

Η συμβολή του Ιδρύματος Κωνσταντακόπουλου

Στην προσπάθεια των διοργανωτών, έχει συνδράμει από την πρώτη στιγμή το Ιδρυμα Καπετάν Βασίλη και Κάρμεν Κωνσταντακόπουλου, που από τα τέλη του 2011 έχει ξεκινήσει μία σειρά από δράσεις στη Μεσσηνία με σκοπό την ανάπτυξη της περιοχής. Στο πλαίσιο αυτών των δράσεων, το Ιδρυμα διοργάνωσε κατά τη διάρκεια της τελευταίας ημέρας, ένα workshop, στο οποίο πήραν μέρος περισσότεροι από 90 καταξιωμένοι επαγγελματίες από τον χώρο της εστίασης και της γαστρονομίας και απευθυνόταν κατά βάση σε σεφ, αλλά και σε επιχειρηματίες του τουρισμού και της εστίασης. «Ο στόχος μας είναι να αναδείξουμε τα μεσσηνιακά προϊόντα και να καθιερώσουμε την παραδοσιακή γαστρονομία του τόπου», λέει στην «Κ» ο Διονύσης Παπαδάτος, υπεύθυνος δράσεων του Ιδρύματος. «Δίνουμε έμφαση τόσο στην θεωρία όσο και στην πράξη, καλώντας σημαντικούς εισηγητές από τον κλάδο της γαστρονομίας. Και αυτό διότι πιστεύουμε ότι η Μεσσηνία αξίζει να είναι ένας γαστρονομικός προορισμός αφού διαθέτει τα ποιοτικά κριτήρια τόσο μέσα από τα ξεχωριστά προϊόντα της όσο και μέσα από την παράδοσή της», καταλήγει ο ίδιος.

Το ραντεβού για το 9ο Σχολείο Τουρισμού ανανεώθηκε για τον ερχόμενο Μάρτιο. 

Online

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ