ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Εχετε πιάσει ποτέ τον εαυτό σας, όταν βλέπετε μια εντυπωσιακή τοποθεσία σε ταινία ή τηλεοπτική σειρά, να αναρωτιέται: «Καλά, πού το βρήκαν αυτό το μέρος;». Προσωπικά, μου συνέβαινε συνέχεια με τον «Αρχοντα των Δαχτυλιδιών» και αυτές τις απίθανες τοποθεσίες στη Νέα Ζηλανδία, οι οποίες πλέον αποτελούν τουριστικά αξιοθέατα. Την περασμένη Δευτέρα συναντήσαμε δύο από αυτούς τους «ανιχνευτές» σκηνικών, οι οποίοι βρέθηκαν στην Αθήνα ως προσκεκλημένοι του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου και του Hellenic Film Commission, για μια παρουσίαση στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος.

«H δουλειά μας ξεκινάει πολύ πριν από την έναρξη της κανονικής παραγωγής. Μερικές φορές έχουμε απλώς οδηγίες ή ένα προσχέδιο σεναρίου, βάσει του οποίου ξεκινάμε να ψάχνουμε τοποθεσίες. Και βέβαια δεν είμαστε μόνοι, υπάρχει ολόκληρο τμήμα που κάνει αυτή τη δουλειά», λέει ο Γιώργος Σταθόπουλος, location manager (έτσι είναι ο ακριβής τίτλος) με έδρα την Αμερική και εμπειρία από ταινίες όπως «Τα δύο πρόσωπα του Ιανουαρίου» και «Broken Flowers». «Ας πούμε για παράδειγμα πως το σενάριο απαιτεί να βρεις μια εγκαταλελειμμένη αποθήκη. Πρέπει να παρουσιάσεις μερικές επιλογές και επιπλέον να λάβεις υπ’ όψιν την ασφάλεια, την προσβασιμότητα, ζητήματα ήχου ή φωτός· οτιδήποτε χρειάζεται για να γίνει ένα μέρος κατάλληλο για γύρισμα», συνεχίζει ο ίδιος εξηγώντας τη ρουτίνα της δουλειάς.


Από την παρουσίαση στον Πύργο των Βιβλίων. 

Υπάρχουν προφανώς και τα καλά: «Σίγουρα τα ταξίδια είναι πολύ ωραία. Γνωρίζεις συνεχώς καινούργιους ανθρώπους και μετά υπάρχει και η πρόκληση· αν σου ζητήσουν κάτι πραγματικά δύσκολο προσπαθείς σκληρά να τα καταφέρεις για να δεις το τελικό αποτέλεσμα. Καμιά φορά πάντως έχουμε και εκπλήξεις. Κάποτε βρήκα μια μικρή έρημο στην Ισπανία, που δεν ήξερα καν ότι ήταν εκεί. Είναι πολύτιμο εύρημα γιατί οι έρημοι σπανίζουν στην Ευρώπη», επισημαίνει από την πλευρά του ο Τάτε Γκουθμάν, ο οποίος είναι ο άνθρωπος που ανίχνευσε πολλές από τις εντυπωσιακές ισπανικές τοποθεσίες που είδαμε στον 6ο κύκλο του «Game of Thrones». Εκείνος βέβαια δεν χρειάζεται πάντα να ψάχνει με γνώμονα την... πραγματικότητα. «Οταν έχεις ένα τόσο μεγάλο τμήμα ειδικών εφέ, έρχεται η στιγμή που συνειδητοποιείς ότι γίνονται περίπου τα πάντα. Θυμάμαι πως πήγαμε σε ένα μέρος στην Ισπανία, όπου υποτίθεται πως θα γυριζόταν κάποια μάχη. Ομως στη μέση υπήρχε μια σύγχρονη μικρή πόλη και αναρωτιόμουν τι κάνουμε εκεί. Οταν είδα την ολοκληρωμένη σκηνή η πόλη δεν φαινόταν πουθενά!» λέει ο Ισπανός location manager.

Από την άλλη ο συνάδελφός του, που δούλεψε πρόσφατα στην επιτυχημένη σειρά του HBO «The Deuce», βρέθηκε μπροστά στην αντίστροφη κατάσταση: «Θέλαμε να γυρίσουμε στην Τάιμς Σκουέρ της δεκαετίας του 1970 και η προφανής επιλογή ήταν να κατασκευάσουμε κάτι στο στούντιο και να το εμπλουτίσουμε ψηφιακά. Οι σεναριογράφοι όμως, Ντέιβιντ Σάιμον και Τζορτζ Πελεκάνος, είναι φανατικοί του ρεαλισμού και είπαν πως έπρεπε να είμαστε έξω, να αναπνέουμε τον αέρα της πόλης. Ετσι, ψάξαμε πολύ και βρήκαμε ένα μέρος στο Χάρλεμ που έγινε τελικά η δική μας Τάιμς Σκουέρ». Και οι δύο συνομιλητές μας θεωρούν φυσικά κίνηση-κλειδί από μέρους της Ελλάδας την καθιέρωση του συστήματος cash rebate, για την προσέλκυση ξένων παραγωγών. «Δίχως αυτό οι παραγωγοί των ταινιών και των σειρών, οι οποίοι αποφασίζουν βασικά με γνώμονα το κόστος, απλώς σε προσπερνούν. Και η Ελλάδα έχει σίγουρα δυνατότητες με βάση το φυσικό της τοπίο και τα αξιοθέατα», λέει ο κ. Γκουθμάν κοιτάζοντας από την ταράτσα του ξενοδοχείου κατευθείαν τους στύλους του Ολυμπίου Διός. «Και μόνο η Κρήτη, όπου έμενα για χρόνια, έχει ένα σωρό τοποθεσίες που μπορούν να εξυπηρετήσουν πολλά διαφορετικά σενάρια και εποχές», συμπληρώνει από την πλευρά του και ο κ. Σταθόπουλος.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ