ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Σύσταση θυγατρικής από ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ μετά τις κάλπες

ΝΙΚΟΣ ΡΟΥΣΑΝΟΓΛΟΥ

Η διοίκηση του ομίλου θα αναζητήσει κεφάλαια είτε με την έκδοση ομολόγου είτε με τη δημόσια εγγραφή της νέας εταιρείας ή ακόμα και με την πώληση ενός ποσοστού αυτής απευθείας σε κάποιο ξένο επενδυτικό fund.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Για το διάστημα μετά τις διαδοχικές εκλογικές αναμετρήσεις, και πιθανώς ακόμα και τις βουλευτικές εκλογές, μετατίθεται η σύσταση θυγατρικής εταιρείας στον κλάδο των παραχωρήσεων από τον όμιλο ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ. Σύμφωνα με πληροφορίες, πέραν των διαδικαστικών κινήσεων που απαιτούνται, κρίνεται απαραίτητη η παράταση του εν λόγω σχεδίου, καθώς η δημιουργία της νέας εταιρείας θα συνοδευτεί και από την αναζήτηση κεφαλαίων χρηματοδότησης για συμμετοχή σε νέα έργα παραχώρησης.

Στο πλαίσιο αυτό μάλιστα, η διοίκηση του ομίλου εξετάζει διάφορες εναλλακτικές επιλογές, από την έκδοση ομολόγου, μέχρι τη δημόσια εγγραφή της νέας εταιρείας ή ακόμα και την πώληση ενός ποσοστού αυτής απευθείας σε κάποιο ξένο επενδυτικό fund. Δεν αποκλείεται δε το εν λόγω fund να είναι και η ίδια η ολλανδική Reggenborgh, η οποία μέχρι το τέλος τους έτους θα ελέγχει περίπου το 30% του ομίλου, αν κι επί του παρόντος κάτι τέτοιο δεν έχει τεθεί ως ενδεχόμενο. Σε κάθε περίπτωση, η κίνηση αυτή προϋποθέτει την εξομάλυνση του πολιτικού σκηνικού, κάτι που δεν προβλέπεται να συμβεί πριν από τις βουλευτικές εκλογές στις αρχές του φθινοπώρου.

Οπως εξηγούν στελέχη του ομίλου, η δημιουργία αυτόνομης θυγατρικής στις παραχωρήσεις προσφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα, καθώς αναμένεται να διευκολύνει την άντληση χρηματοδότησης και μάλιστα σε σημαντικά χαμηλότερο χρηματοπιστωτικό κόστος, καθώς ο συγκεκριμένος τομέας είναι πολύ πιο ελκυστικός για τους πιστωτές και τους ξένους επενδυτές, λόγω των σημαντικών περιθωρίων κέρδους που προσφέρει, συγκριτικά με τα συμβατικά δημόσια έργα, αλλά και λόγω της σημαντικής ροής εσόδων για σειράν ετών.

Τι θα περιλαμβάνει

Μέχρι τότε, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ θα επικεντρωθεί κατ’ αρχάς στη σύσταση της εταιρείας παραχώρησης του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης, μετά και την προχθεσινή υπερψήφιση του σχετικού νομοσχεδίου στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής. Το μερίδιο της εισηγμένης στην εταιρεία εκμετάλλευσης του αεροδρομίου θα ανέρχεται σε 32,4% και αναμένεται να ενταχθεί και αυτό στην υπό σύσταση θυγατρική εταιρεία, όπου θα συγκεντρωθούν τα μερίδια συμμετοχής του ομίλου σε όλες τις συμβάσεις παραχώρησης που διαθέτει στο χαρτοφυλάκιό του.

Υπενθυμίζεται ότι, κατά τη διάρκεια του 2018, η ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ προχώρησε στην εξαγορά του υπόλοιπου ποσοστού που διέθετε η ισπανική Ferrovial στις κοινοπραξίες εκμετάλλευσης της Κεντρικής Οδού και της Νέας Οδού, καταβάλλοντας συνολικά 85 εκατ. ευρώ. Η εισηγμένη απέκτησε το 21,41% που διέθετε ο ισπανικός όμιλος στη Νέα Οδό και το 33,34% που είχε στον Αυτοκινητόδρομο Κεντρικής Ελλάδας και πλέον ελέγχει το 100% και στις δύο εταιρείες, έχοντας δαπανήσει συνολικά κεφάλαια άνω των 120 εκατ. ευρώ, καθώς είχε προηγηθεί, το 2017, η απόκτηση και των αντίστοιχων ποσοστών που ήλεγχε στις εταιρείες η επίσης ισπανική ACS.

Μετά και τις εν λόγω κινήσεις, ο κλάδος των παραχωρήσεων του ομίλου κατέγραψε κύκλο εργασιών της τάξεως των 197 εκατ. ευρώ το 2018, αυξημένος κατά 122%. Αντίστοιχα, τα λειτουργικά κέρδη εκτινάχθηκαν κατά 661,2% σε 92,4 εκατ. ευρώ, με το περιθώριο λειτουργικής κερδοφορίας να ανέρχεται σε 47%. Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν πέρυσι σε 20 εκατ. ευρώ, από 8,7 εκατ. ευρώ το 2017.

Εκτός από τα παραπάνω έργα, στη νέα θυγατρική της ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ θα προστεθεί επίσης και το 17% που ελέγχει ο όμιλος στην Ολυμπία Οδό, την εταιρεία παραχώρησης του τμήματος Ελευσίνα - Κόρινθος - Πάτρα.

Παράλληλα, η εισηγμένη συνεχίζει να διεκδικεί σημαντικές νέες συμβάσεις έργων παραχώρησης, όπως ο νέος Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) και η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος.

Σημειωτέον ότι μελλοντικά οι υφιστάμενες συμβάσεις παραχώρησης δύνανται να επεκταθούν και να παραταθούν, εφόσον τεθεί σε εφαρμογή το σχέδιο για τη χορήγηση παράτασης, με αντάλλαγμα τη χρηματοδότηση (από τους παραχωρησιούχους) συνοδευτικών έργων και τη μείωση των διοδίων στους υφιστάμενους οδικούς άξονες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ