ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Από τη στιγμή που μια είδηση πρωτοεμφανίζεται στις αναφορές των πρακτορείων ειδήσεων μέχρι την επεξεργασία και την ανάλυση του δημοσιογράφου, και από τον εμπλουτισμό ενός θέματος με εικόνες και επεξηγηματικό πλαίσιο μέχρι την εμφάνισή του στο φρεσκοτυπωμένο χαρτί της εφημερίδας, το ταξίδι της πληροφορίας είναι μια υπόθεση πολύπλοκη και καλά κρυμμένη για όσους ζουν εκτός του οικοσυστήματος της δημοσιογραφίας. Ωστόσο, την Τρίτη που μας πέρασε, μια ενθουσιώδης ομάδα νέων κατάφερε να ρίξει μια σπάνια ματιά στον κόσμο της έντυπης δημοσιογραφίας, βιώνοντάς τον εκ των έσω.


Ο Chief Business Officer Δημήτρης Παπαλεξόπουλος, η διευθύντρια Marketing Αλεξία Κορωναίου και η εμπορική διευθύντρια Αλεξία Αλμπάνη.

Σαράντα φοιτητές και νέοι απόφοιτοι επισκέφθηκαν τα γραφεία της «Καθημερινής» στο πλαίσιο του θεσμού των Business Days, μιας σειράς επισκέψεων σε ελληνικές επιχειρήσεις που διοργανώνουν ο καθηγητής Ιορδάνης Λαδόπουλος και οι συνεργάτες του. Οι νεαροί συμμετέχοντες πέρασαν μια ολόκληρη μέρα ξετυλίγοντας το νήμα της δημοσιογραφικής διαδικασίας και αλληλεπιδρώντας ξεχωριστά με κάθε τμήμα της εταιρείας: από το λογιστήριο μέχρι το εμπορικό, και από την αίθουσα σύνταξης και τις ταξιδιωτικές εκδόσεις μέχρι το πιεστήριο.


Ο καθηγητής Ιορδάνης Λαδόπουλος παρακολουθεί τα παιδιά που συμμετέχουν στο διαδραστικό σεμινάριο.

«Ηρθατε την κατάλληλη ώρα: μόλις βγήκε τηλεγράφημα πως ο Αμερικανός πρόεδρος Τραμπ θα εντείνει τον εμπορικό πόλεμο με την Κίνα αν αρνηθεί να τον συναντήσει ο Κινέζος ομόλογός του», αναφέρει αστειευόμενος ο Κώστας Καρκαγιάννης, συντάκτης διεθνών οικονομικών ειδήσεων, ενώ υποδέχεται μία από τις ομάδες των νεαρών επισκεπτών. «Η παραπληροφόρηση ανθεί στις μέρες μας, οπότε πάντοτε να κοιτάτε τις πηγές της πληροφορίας και να αντιμετωπίζετε τα πάντα με μια δόση υγιούς σκεπτικισμού», προσθέτει.


Στιγμιότυπο από τη ζωηρή συζήτηση των νεαρών επισκεπτών με τον αρχισυντάκτη του οικονομικού τμήματος, Βασίλη Ζήρα.

Τα παιδιά ακούν με προσοχή, κρατώντας διαρκώς σημειώσεις και εξασκώντας τα δημοσιογραφικά τους ένστικτα με έξυπνες ερωτήσεις, ενώ παρότι η αίθουσα σύνταξης βρίσκεται σε ώρα αιχμής, οι δημοσιογράφοι τα υποδέχονται με χαμόγελο. «Ποτέ μου δεν είχα αναλογιστεί το άγχος και την πίεση που απαιτείται για να βγει γρήγορα αλλά και επικυρωμένα μια είδηση», μου εξομολογείται αργότερα η Ειρήνη Βραχλιώτη, φοιτήτρια στο τμήμα Δημόσιας Διοίκησης του Παντείου Πανεπιστημίου.


Οι φοιτητές συνομιλούν με τον Δημήτρη Νίκα, υπεύθυνο σχεδιασμού και τον Αντώνη Κοκκαλίδη, υπεύθυνο παραγωγής της εφημερίδας.

Η ψηφιοποίηση της πληροφόρησης και η εκθετική άνοδος του Διαδικτύου στην ενημέρωση υπήρξαν οι φυσικοί πρωταγωνιστές της ημέρας, καθώς η εμπειρία των βετεράνων του γραπτού Τύπου ζυμώθηκε με τις απόψεις και τις τάσεις της νέας γενιάς. Ο «πρύτανης» του εκπαιδευτικού ρεπορτάζ, Απόστολος Λακασάς, μίλησε με έναν αυθόρμητο ρεαλισμό στους νέους επισκέπτες, ενημερώνοντάς τους για τις δυσκολίες του επαγγέλματος και τονίζοντας πως η δουλειά του δημοσιογράφου δεν περιορίζεται στα θελκτικά φώτα της δημοσιότητας και αυτοπροβολής.


Ο Αθανάσιος Ελλις, αρχισυντάκτης της αγγλόφωνης έκδοσης της «Καθημερινής», εξηγεί τη διαδικασία επιλογής των ειδήσεων.

«Θέλω να κρατήσετε από τη σημερινή σας επίσκεψη τη σημαντική διαφορά μεταξύ ενός τεκμηριωμένου ρεπορτάζ και μιας προσωπικής άποψης που μοιράζεται κάποιος στο προφίλ κοινωνικής δικτύωσης» προσθέτει, άποψη που βρίσκει σύμφωνη τη νεαρή φοιτήτρια Αννα Διαλυνά. «Κατάλαβα τη σημασία της δομής, της επικύρωσης και της συλλογικότητας που απαιτείται για ένα εμπεριστατωμένο άρθρο», αναφέρει η φοιτήτρια εντυπωσιασμένη.


Ο αρχισυντάκτης του κυριακάτικου πολιτιστικού τμήματος, Ηλίας Μαγκλίνης, απαντά στις πολύ καλά προετοιμασμένες ερωτήσεις.

Για την ευθύνη των εφημερίδων να διατηρήσουν τον όμορφο κόσμο των ενθέτων και των περιοδικών ύστερα από την κατάρρευση της «αγοράς του περιπτέρου» έκανε λόγο ο αρχισυντάκτης του «Κ», Δημήτρης Ρηγόπουλος, γεγονός που αμέσως κινεί το ενδιαφέρον των παιδιών όσον αφορά τη διάκριση μεταξύ περιοδικού και εφημερίδας. «Λειτουργούμε συμπληρωματικά, ωστόσο σαν περιοδικό δίνουμε έμφαση σε θέματα πιο φωτογραφικά, καθώς και θετικές ιστορίες που ξεφεύγουν από τον συχνά απαισιόδοξο κύκλο της ειδησεογραφίας», προσθέτει ο κ. Ρηγόπουλος. Η απάντησή του φαίνεται να εμπνέει το δημοσιογραφικό μικρόβιο της Μαριάννας Μενεγάτου, η οποία παρότι σπουδάζει φαρμακευτική, λατρεύει να γράφει για τη μόδα και την τέχνη και θέλει να εξασκήσει περαιτέρω τα συγγραφικά της ένστικτα.


Ο αρχισυντάκτης του «Κ», Δημήτρης Ρηγόπουλος, εξηγεί στους φοιτητές τη φιλοσοφία του περιοδικού.

Διαδραστικό σεμινάριο

Eχοντας πλέον γεμίσει τον νου τους με εικόνες και πληροφορίες, οι νεαροί συμμετέχοντες των Business Days κατευθύνονται προς τον όροφο της τραπεζαρίας, όπου καλούνται να χρησιμοποιήσουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητα τους σε ένα διαδραστικό σεμινάριο, αναζητώντας τρόπους προσέγγισης της νέας γενιάς στον γραπτό Τύπο.


Ο Γιώργος Τσίρος, διευθυντής σύνταξης στη νέα Vogue Greece που κυκλοφόρησε προ ολίγων μηνών, αναλύει τον τρόπο δουλειάς.

Οι πάγοι έχουν πλέον σπάσει, και οι νέοι επισκέπτες μοιράζονται τις ιδέες τους με σπιρτάδα και εξωστρέφεια. Ωστόσο, η αναμενόμενη κορυφή της επίσκεψης έρχεται έπειτα από τη δύση του ηλίου, με την επίσκεψη της ομάδας στο πιεστήριο της εφημερίδας στο Κορωπί, λίγα λεπτά μετά τα μεσάνυχτα. Η αίσθηση της ζεστής εφημερίδας στο χέρι συγκινεί και ενθουσιάζει τους νεαρούς επισκέπτες, με τη φοιτήτρια Δέσποινα Μαυρουδή να αναφέρει χαρακτηριστικά: «Τώρα καταλαβαίνω πόσο ικανοποιητικό είναι το αίσθημα αυτής της δουλειάς. Επειτα από μια δύσκολη μέρα, το έργο του δημοσιογράφου βρίσκεται στα χέρια του, απτό και γεμάτο αντίκτυπo».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΑΡΧΕΙΟ