ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ανεβάζει ταχύτητα ο ΟΛΘ για το επενδυτικό πρόγραμμα

ΗΛΙΑΣ ΜΠΕΛΛΟΣ

Το πρώτο πεντάμηνο του 2019 ο ΟΛΘ σημείωσε νέα άνοδο, της τάξης του 7%, στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην επιτάχυνση της διαδικασίας έναρξης των επενδύσεων στον Οργανισμό Λιμένα Θεσσαλονίκης προχωρεί η διοίκηση της εισηγμένης, ενώ παράλληλα συνεχίζεται η άνοδος των εμπορευματικών όγκων. Ηδη, για το πρώτο πεντάμηνο του 2019, ο ΟΛΘ σημειώνει νέα άνοδο της τάξεως του 7% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων και 33% στη διακίνηση συμβατικού φορτίου με ανάλογα οφέλη και στα οικονομικά αποτελέσματα, σύμφωνα με πηγές από το λιμάνι της συμπρωτεύουσας. Οι αυξήσεις αυτές έρχονται να προστεθούν στις βελτιωμένες επιδόσεις που παρουσίασε το 2018 η εταιρεία που ιδιωτικοποιήθηκε κατά το δεύτερο περυσινό τρίμηνο.

Οσον αφορά τις επενδύσεις, την ερχόμενη εβδομάδα αναδεικνύεται και ο project manager που θα υλοποιήσει τις επενδύσεις ύψους 180 εκατ., καθώς ολοκληρώνεται ο σχετικός διαγωνισμός στον οποίο συμμετείχαν μεγάλοι όμιλοι μεταξύ των οποίων και η αμερικανική Hill International. Ηδη, έχει οριστεί ο ανεξάρτητος μηχανικός που θα επιβλέπει την υλοποίηση των έργων, που είναι σχήμα στο οποίο συμμετέχουν η πολυεθνική Aecom και η Salfo, ενώ ολοκληρώνεται η επικαιροποίηση όλων των μελετών. Καθώς έχει εγκριθεί το master plan και θα προχωρήσουν οι αδειοδοτήσεις, τα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν εντός του τετάρτου τριμήνου φέτος, αφού προηγηθεί βέβαια η επιλογή των κατασκευαστικών. Η αρχή θα γίνει με την επιμήκυνση και τον εκσυγχρονισμό του προβλήτα VI των εμπορευματοκιβωτίων στα 440 μέτρα και την εκβάθυνσή του στα 17,6 μέτρα, ενώ θα ακολουθήσουν η αναβάθμιση του κρηπιδώματος 24 (χύδην φορτίο) και η ενοποίηση των προβλητών IV και V.

Οι υποχρεωτικές επενδύσεις που προβλέπονται στη σύμβαση παραχώρησης της South East Gateway Thessaloniki (SEGT), του νέου βασικού μετόχου του ΟΛΘ (67%), ανέρχονται στα 180 εκατ., ενώ οι πρόσθετες επενδύσεις που ενέταξε η νέα διοίκηση στο σχέδιο ανάπτυξης ανέρχονται σε επιπλέον 90 εκατ. και η δαπάνη για μηχανολογικό εξοπλισμό σε ακόμα 30 εκατ. Συνολικά, δηλαδή, οι επενδύσεις θα ανέλθουν στα 300 εκατ. Η χρηματοδότηση θα γίνει με ίδια κεφάλαια (τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα την 31.12.2018 ξεπερνούσαν τα 91 εκατ.) και δανεισμό στον οποίο αναμένεται να συμμετάσχουν διεθνείς αναπτυξιακές τράπεζες. Επιπλέον, η διοίκηση Σωτήρη Θεοφάνη, ένα χρόνο μετά την ανάληψη της διαχείρισης του ΟΛΘ, ύστερα από την εξαγορά του 67% από τη South East Gateway Thessaloniki (SEGT), και αφού ολοκλήρωσε το πρώτο στάδιο εξομάλυνσης της λειτουργίας και των διαδικασιών του ΟΛΘ όπως και τις πρώτες προμήθειες σύγχρονου εξοπλισμού, προχωρά και στην πρώτη αναδιάρθρωση του management με στόχο ένα πιο ευέλικτο σχήμα ενόψει των μεγάλων έργων και της διείσδυσης στις αγορές της ΝΑ Ευρώπης. Ετσι, στο διοικητικό σχήμα προστίθεται ως διευθύνων σύμβουλος Ευρωπαίος τεχνοκράτης που θα ασχολείται με τις τρέχουσες πάγιες δραστηριότητες, ενώ ο Σ. Θεοφάνης, που παραμένει εκτελεστικός πρόεδρος, θα επικεντρωθεί μεταξύ άλλων σε στρατηγικές αρμοδιότητες όπως την υλοποίηση των επενδύσεων, τη διεθνή ανάπτυξη του ΟΛΘ, τις νέες εμπορικές συμφωνίες κ.λπ.

Στον ΟΛΘ τρέχουν ήδη διαγωνισμοί για μία σειρά από θέματα, όπως η προμήθεια δύο υπερσύγχρονων μεγάλων γερανογεφυρών για τον εξοπλισμό του τερματικού σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και η σύνταξη του business plan για την ίδρυση και λειτουργία κέντρου καινοτομίας για τις μεταφορές που θα λειτουργεί εντός, και υπό την αιγίδα, της εισηγμένης. Σημειώνεται πως μετά ένα χρόνο ιδιωτικοποιημένης λειτουργίας έχουν αυξηθεί οι θέσεις εργασίας με προσθήκες εξειδικευμένου προσωπικού, διαδικασία η οποία σύμφωνα με τη διοίκηση συνεχίζεται.

Υπενθυμίζεται πως ο κύκλος εργασιών το 2018 ανήλθε σε 58,5 εκατομμύρια (+7,9%), τα κέρδη EBITDA σε 27,6 εκατ. (+46,4%) και τα κέρδη μετά φόρων στα 17,15 εκατ. (+136,8%).

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ