ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Από τον Δεκέμβριο είχε ενημερωθεί ο Σπίρτζης για τις αυξήσεις διοδίων

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΛΙΟΣ

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Στην... αντεπίθεση περνάει η «Αττική Οδός Α.Ε.», με αφορμή τις αιτιάσεις του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και τη γενικότερη κριτική που έχει δεχθεί για τις επικείμενες αυξήσεις στα διόδια. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι το υπουργείο Υποδομών δεν εξέφρασε καμία αντίρρηση όταν τον Δεκέμβριο ενημερώθηκε για την πρόθεση της εταιρείας να προχωρήσει σε αυξήσεις. Υποστηρίζει ότι μετέθεσε την αύξηση για το καλοκαίρι «προσπαθώντας να καθυστερήσει την οικονομική επιβάρυνση των χρηστών της», χωρίς ωστόσο να απαντά γιατί επέλεξε να το κάνει προεκλογικά. Απορρίπτει δε τις αιτιάσεις για το κόστος συντήρησης και λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου, υποστηρίζοντας ότι είναι ανάλογο της κυκλοφορίας του και των αναγκών του.

Μετά την ομοβροντία που δέχθηκε η «Αττική Οδός» για την απόφασή της να αυξήσει τα διόδια (τόσο από τον υπουργό Χρήστο Σπίρτζη, όσο και από τον τομεάρχη Υποδομών της Νέας Δημοκρατίας Κώστα Καραμανλή), η εταιρεία εξέδωσε χθες νέα ανακοίνωση αιτιολογώντας την επιλογή της. Επί της αρχής, υποστηρίζει ότι η αύξηση προβλέπεται από τη σύμβαση, είναι μικρότερη της ανώτατης δυνατής και δικαιολογείται από τα στοιχεία που υποβάλλει. Εμμέσως πλην σαφώς χαρακτηρίζει «όψιμη» την αντίδραση του κ. Σπίρτζη, υποστηρίζοντας ότι το υπουργείο ενημερώθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο ότι από τον Ιανουάριο θα εφαρμοζόταν η αύξηση, χωρίς να υπάρξει καμία αντίδραση διά της υπηρεσιακής οδού. Οσον αφορά τον χρόνο ανακοίνωσης και επιβολής της αύξησης, που ήταν και το ζητούμενο, υποστηρίζει ότι αποφάσισε να μεταθέσει την αύξηση για να καθυστερήσει την οικονομική επιβάρυνση των οδηγών (χωρίς ωστόσο να αιτιολογείται τι άλλαξε τους τελευταίους έξι μήνες... στην οικονομική κατάσταση των οδηγών).

Η εταιρεία αναφέρει ότι η αποπληρωμή των κεφαλαίων που διέθεσε ο παραχωρησιούχος (886,3 εκατ. ευρώ από τα 1,316 δισ. ευρώ που κόστισε το έργο) ξεκίνησε μόλις το 2013. Οσον αφορά το επιχείρημα του κ. Σπίρτζη, ότι ο δρόμος πρέπει να επιστραφεί στο Δημόσιο μέσα στο 2019, αναφέρει ότι «δεν έχει επιτευχθεί η συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο ελληνικό δημόσιο».

Οσον αφορά τις αιτιάσεις περί χρησιμοποίησης του υψηλού κόστους λειτουργίας του αυτοκινητόδρομου ως μέσου «καθυστέρησης» της επίτευξης της ανώτατης απόδοσης της επένδυσης, η «Αττική Οδός» υποστηρίζει ότι οι δαπάνες βρίσκονται υπό αυστηρό έλεγχο από το υπουργείο Οικονομικών, την ΕΤΕπ και ελεγκτικό οίκο. Εκτιμά δε ότι η σύγκριση με το κόστος λειτουργίας άλλων αυτοκινητόδρομων δεν είναι σωστή, καθώς η Αττική Οδός έχει πολύ υψηλή κυκλοφορία και άλλες ανάγκες.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ