ΕΛΛΑΔΑ

Αλλαγές στις Πανελλαδικές

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΛΑΚΑΣΑΣ

Σοφία Ζαχαράκη: Η αξιολόγηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση δεν θα συνδεθεί με κανενός είδους τιμωρία.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ: Πανελλαδικές

Βήμα βήμα η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας διαμορφώνει τις αλλαγές στο σύστημα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, οι οποίες θα αφορούν τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου του 2020. Χθες, η υφυπουργός Παιδείας Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε μεν ότι ο βασικός κορμός του υφιστάμενου συστήματος θα διατηρηθεί τουλάχιστον για δύο χρόνια, αλλά ότι για νωρίτερα εξετάζονται κρίσιμες αλλαγές, όπως είναι η επαναφορά της βάσης εισαγωγής.

Ειδικότερα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», η νέα ηγεσία του υπουργείου Παιδείας προκρίνει την κατάργηση του διαχωρισμού των τμημάτων ΑΕΙ σε «πράσινα» και «κόκκινα», όπως προβλέπει το σύστημα που ψηφίστηκε τον περασμένο Απρίλιο. «Πράσινα» είναι τα τμήματα χαμηλής ζήτησης, στα οποία οι εισακτέοι θα εισάγονται με μόνο το εθνικό απολυτήριό τους, το οποίο θα λάβουν μέσω περιφερειακών εξετάσεων σε τέσσερα μαθήματα. Τα «κόκκινα» τμήματα είναι εκείνα στα οποία οι υποψήφιοι, αφού πάρουν το εθνικό απολυτήριό τους, θα δίνουν Πανελλαδικές Εξετάσεις στα ίδια τέσσερα μαθήματα. Η διάκρισή «πράσινων» και «κόκκινων» τμημάτων θα προκύπτει από τις δηλώσεις των υποψηφίων τον Οκτώβριο (ένα είδος μηχανογραφικού). Στα τμήματα όπου θα υπάρχει χαμηλή ζήτηση και οι δηλώσεις θα είναι λιγότερες των θέσεων, οι ενδιαφερόμενοι θα εισάγονται μόνο με το απολυτήριο.

Η ηγεσία του υπουργείου εκτιμά ότι η συμμετοχή των υποψηφίων μόνο στη διαδικασία εισαγωγής για τα «πράσινα» τμήματα έχει μειονεκτήματα. Μεταξύ αυτών, ότι είναι θέμα τύχης εάν τελικά σε ένα τμήμα θα υπάρχουν κενές θέσεις και άρα θα χαρακτηριστεί «πράσινο». Αλλο μειονέκτημα του συστήματος Γαβρόγλου είναι πως θα δημιουργηθούν φοιτητές δύο ταχυτήτων σε ένα τμήμα: εκείνοι που θα εισαχθούν μόνο με το απολυτήριο και εκείνοι μέσω Πανελλαδικών. Βέβαια, θεωρείται ότι θα καθιερωθεί βάση εισαγωγής, ωστόσο δεν έχει ξεκαθαρίσει ούτε ο χρόνος έναρξης ισχύος της, αλλά ούτε και το επίπεδό της (παρότι, προφανώς, το 10 είναι το πλέον πιθανό). Από την άλλη, θα γίνει μείωση της ύλης σε διάφορα μαθήματα των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ενώ θα αλλάξει ο τρόπος συνεξέτασης της Λογοτεχνίας με τη Νέα Ελληνική Γλώσσα.

Επ’ ωφελεία των παιδιών

Οι αλλαγές «θα πρέπει να είναι πάντα επ’ ωφελεία των παιδιών, για να μη δημιουργούμε καταστάσεις έκπληξης σε ένα σύστημα στο οποίο έχουμε ήδη εντοπίσει παθογένειες», ανέφερε χθες (ΘΕΜΑ 104,6) η υφυπουργός Παιδείας. Για τη δίχρονη προσχολική εκπαίδευση, η κ. Ζαχαράκη είπε ότι «βρισκόμαστε σε συνεχή συζήτηση με περιφερειακές διευθύνσεις και δήμους, ώστε να διασφαλίσουμε ότι θα υπάρχουν παντού σχολικές αίθουσες».

Για την αξιολόγηση στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, η υπουργός δήλωσε ότι «θα ξεκινήσουμε στο επίπεδο της σχολικής μονάδας και θα διευκρινίσουμε, μέσω νομοθεσίας που θα φέρουμε, τι σημαίνει αξιολόγηση. Την αξιολόγηση δεν τη συνδέουμε με κανενός είδους τιμωρία, αλλά θέλουμε να εντοπιστούν αδυναμίες στη σχολική μονάδα και τον εκπαιδευτικό, ώστε να μπορέσουμε με στήριξη να τις θεραπεύσουμε».

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ