Παιδεία, αλλαγές και ρεαλισμός

Παιδεία, αλλαγές και ρεαλισμός

1' 46" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Ορθώς η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως διατήρησε τη νέα δομή της Γ΄ Λυκείου, την οποία θέσπισε ο προκάτοχός της κ. Κώστας Γαβρόγλου. Οι μαθητές στη Γ΄ Λυκείου μελετούν μόνον τα μαθήματα στα οποία θα εξεταστούν στις Πανελλαδικές για τα ΑΕΙ. Για τα υπόλοιπα οι περισσότεροι επιδιώκουν έναν αξιοπρεπή βαθμό με το λιγότερο δυνατό διάβασμα.

Ο νόμος Γαβρόγλου, που μείωσε τα υποχρεωτικά μαθήματα στη Γ΄ Λυκείου σε 6 και αύξησε τις ώρες διδασκαλίας τους, «πάτησε» πάνω στη σχολική πραγματικότητα, επιδιώκοντας να βοηθήσει τους μαθητές να εμβαθύνουν περισσότερο (λόγω της αύξησης των ωρών) στα μαθήματα των Πανελλαδικών.

Με αυτό τον τρόπο, όπως λένε οι υποστηρικτές του νόμου, μπορεί να μειωθεί η «εξάρτηση» των μαθητών από το φροντιστήριο. Οσο κι αν δέχεται πυρά (π. χ. για τη διατήρηση των Θρησκευτικών μαζί με τη Γυμναστική ως τα μόνα δύο μαθήματα γενικής παιδείας, καθώς και για «φροντιστηριοποίηση» της Γ΄ Λυκείου), ο νόμος Γαβρόγλου κινήθηκε σε σωστή κατεύθυνση.

Αντιθέτως, δεν ήταν ρεαλιστική η διακήρυξη Γαβρόγλου περί ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ. Αυτό αποδείχθηκε από τον εγκλωβισμό του τέως υπουργού στην προσπάθεια να παρουσιάσει ένα πειστικό σύστημα ελεύθερης πρόσβασης. Απέτυχε. Κατέληξε σε μια άστοχη και αντιεπιστημονική διάκριση των σχολών σε υψηλής και χαμηλής ζήτησης («κόκκινες» και «πράσινες», αντιστοίχως). Καλώς, λοιπόν, η κ. Κεραμέως καταργεί τη διάκριση.

Οι εξαγγελίες δημιουργούν ολισθηρό πεδίο εάν δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς (δείτε τα περί ελεύθερης πρόσβασης του Κ. Γαβρόγλου). Η κ. Κεραμέως έχει μιλήσει για επαναφορά της βάσης του 10 ως όριο επιλογής για την εισαγωγή στα ΑΕΙ. Επίσης, είπε ότι «από εκεί και πέρα κάθε ίδρυμα μπορεί να ορίζει μια βάση εισαγωγής πάνω από την ελάχιστη. Οποια θέλει: 15,16, 17,13· ό,τι θέλει το κάθε πανεπιστήμιο».

Τι σημαίνει αυτό το «ό,τι θέλει», όταν το σύστημα εισαγωγής είναι κεντρικά οργανωμένο και η εισαγωγή κρίνεται από διαγωνισμό κατάταξης των υποψηφίων μέχρι να καλυφθούν όλες οι προσφερόμενες θέσεις; Εχουν μελετηθεί οι επιπτώσεις της θέσπισης της βάσης του 10;

Μήπως πρέπει να υπάρξει συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων στη γενική, στην επαγγελματική, στην τριτοβάθμια και στη μεταλυκειακή εκπαίδευση; Αλλιώς είναι ορατός ο κίνδυνος η κ. Κεραμέως να εγκλωβιστεί στις εξαγγελίες της, εάν τυχόν αποδειχθούν ότι είναι –πρακτικά ή πολιτικά– μη ώριμες προς υλοποίηση.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή