ΠΟΛΗ

Γιοφύρι της Αρτας, το... αναβατόριο της Ακρόπολης

ΣΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΙΔΗΣ

Ολοένα και πιο συχνές οι βλάβες που παρουσιάζει.

ΕΤΙΚΕΤΕΣ:

Ως γνωστόν, σαράντα πέντε μάστοροι και εξήντα μαθητάδες απασχολούνταν φουλ τάιμ στης Αρτας το γιοφύρι, το οποίο ολημερίς το χτίζανε, το βράδυ εγκρεμιζόταν. Πολύ λιγότεροι απασχολούνται στο αναβατόριο της Ακρόπολης, αλλά και αυτό φαίνεται να έχει τα ίδια προβλήματα. Στις 28 Ιουλίου χαλάει, στις 31 λειτουργεί, στις 6 Αυγούστου χαλάει, στις 7 λειτουργεί. Τα νέα του αναβατορίου έρχονται με ρυθμό πολυβόλου. Χθες το πρωί ξέραμε ότι η «εγχώρια αγορά» δεν έχει το απαραίτητο ανταλλακτικό και θα έπαιρνε τέσσερις μέρες για να έρθει από τη Γερμανία. Σε νεότερη ενημέρωση, το μεσημέρι, μάθαμε ότι το υπουργείο έψαξε λίγο καλύτερα και τελικά βρέθηκε το εξάρτημα κάπου στην Αθήνα και το αναβατόριο τέθηκε σε λειτουργία. Είναι φανερό ότι η νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Πολιτισμού επιδεικνύει ιδιαίτερη σπουδή στην ενημέρωση σχετικά με το αναβατόριο της Ακρόπολης και ευτυχώς δεν περιμένει επιστολές γονέων και κηδεμόνων και πολιτών με αναπηρίες για να παραδεχθεί ότι κάτι δεν λειτουργεί σωστά. Ωστόσο, η γνωστοποίηση των προβλημάτων, όσο πυκνή και άμεση είναι, δεν φέρνει αυτόματα τη λύση τους.

Ο χρόνος της πολιτικής ηγεσίας στη νέα της θέση είναι λίγος για να περιμένουμε οριστικές λύσεις, οι οποίες αν και δρομολογούνται –πιθανώς με τη βοήθεια χορηγών– φαίνεται πως θα καθυστερήσουν λόγω της γραφειοκρατικής φύσης τους (πρόταση, έγκριση από ΚΑΣ, διαγωνισμός, μελέτη, υλοποίηση). Ωστόσο πρέπει να επισημάνουμε ότι το πρόβλημα είναι πολύ παλιό για να μην έχει ασχοληθεί κανείς σοβαρά μέχρι τώρα. Αυτό προκύπτει και από την επίσημη ενημέρωση του ΥΠΠΟ, το οποίο σημειώνει ότι το αναβατόριο τοποθετήθηκε το 2004 ενόψει Ολυμπιακών Αγώνων και «ήταν ήδη μεταχειρισμένο».

Το υπουργείο όμως αναφέρει και κάτι άλλο, ότι «κατά την τελευταία τετραετία το αναβατόριο δεν έτυχε της αναγκαίας συντήρησης». Αυτό είναι πολύ σοβαρό. Ωστόσο, η προϊσταμένη της Εφορείας Αθηνών Ελένη Μπάνου βεβαίωνε στην «Κ» (11/6/2019) ότι «κάθε χρόνο γίνεται επιμελώς η συντήρηση όλων των αναβατορίων που έχουμε στην ευθύνη μας». Τι ισχύει;

Να θυμίσω εδώ ότι το γιοφύρι της Αρτας χτίστηκε τελικά με τη θυσία μιας γυναίκας, αλλά αυτό είναι ένας θρύλος. Πάντως, η παραγγελία από τη Γερμανία ωστόσο εκτελείται κανονικά γιατί, έτσι είναι, τα παλιά πράγματα χαλάνε συνέχεια.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 

 Πτυχές 
 

Δείτε τις διαδρομές του Ν. Βατόπουλου στο διαδραστικό χάρτη