Οι χαμηλές θερμοκρασίες έριξαν την κατανάλωση μπίρας

Οι χαμηλές θερμοκρασίες έριξαν την κατανάλωση μπίρας

2' 44" χρόνος ανάγνωσης
Ακούστε το άρθρο

Μέσα από καινούργια προϊόντα στο ράφι και στο ψυγείο και από την τοποθέτηση εξοπλισμού για τη διάθεση βαρελίσιας μπίρας στους χώρους επιτόπιας κατανάλωσης, όπως είναι τα εστιατόρια, τα μπαρ, τα καφέ και τα ξενοδοχεία επιχειρούν οι ελληνικές ζυθοποιίες να ενισχύσουν την αγορά, η οποία φέτος βρίσκεται σε καθίζηση. Οι χαμηλές θερμοκρασίες και ο βροχερός καιρός που επικράτησε στη χώρα μέχρι τα μέσα Ιουλίου, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι φέτος δεν είχε κάποιο μεγάλο αθλητικό γεγονός, όπως ήταν πέρυσι το Παγκόσμιο Κύπελλο ποδοσφαίρου, είχε ως αποτέλεσμα κατά το πρώτο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις μπίρας να υποχωρούν σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα κατά υψηλό μονοψήφιο ποσοστό.

Κυρίαρχες τάσεις που αναπτύσσονται το τελευταίο διάστημα από όλες τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου σε μια προσπάθεια να προσεγγίσουν περισσότερους καταναλωτές είναι από τη μία η παραγωγή μπίρας χωρίς αλκοόλ (σχετικά προϊόντα έχουν τοποθετήσει στην αγορά η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία και η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης-ΕΖΑ) και από την άλλη η ακριβώς αντίθετη τάση, της παραγωγής προϊόντων με υψηλό αλκοολικό βαθμό, μπίρες που μπορούν να καταναλωθούν ως ποτά και όχι απλώς ως συνοδευτικά του φαγητού. Πρόκειται κυρίως για μαύρες και κόκκινες μπίρες ή μπίρες με φρουτώδη γεύση. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία, που εξακολουθεί να αποτελεί τον ηγέτη της εγχώριας αγοράς μπίρας, έχει λανσάρει πρόσφατα υπό το σήμα Amstel την Amstel Kargo IPA με 5,5% αλκοόλ, ενώ διαθέτει δύο ακόμη προϊόντα υπό τα σήματα Amstel και ΑΛΦΑ με περιεκτικότητα σε αλκοόλ πάνω από 5%. Ισχυρή παρουσία σε αυτό τον τομέα έχει και η ΕΖΑ κυρίως με τα σήματα Odyssey, τα οποία, όμως, παράγονται εκτός Ελλάδας, καθώς και η Ζυθοποιία Μακεδονίας-Θράκης υπό το σήμα «Βεργίνα».

Η τοποθέτηση προϊόντων με περιεκτικότητα σε αλκοόλ άνω του 5% από τις μεγάλες εταιρείες του κλάδου σχετίζεται σε μεγάλο βαθμό και με την ανάπτυξη και διείσδυση μπιρών αυτής της κατηγορίας από τις μικροζυθοποιίες, ο αριθμός των οποίων αυξάνεται διαρκώς. Οι περισσότερες εξ αυτών είχαν από πολύ νωρίς στο χαρτοφυλάκιό τους προϊόντα με ξεχωριστή γεύση με περιεκτικότητα σε αλκοόλ άνω του 5% με χαρακτηριστικές περιπτώσεις, αλλά όχι μοναδικές, τη Voreia της Μικροζυθοποίας Σερρών και Β. Ελλάδος, αρκετά προϊόντα της Septem (όπως είναι η Lava), αλλά και της «Νήσος» της μπίρας που παράγεται στην Τήνο και πολλές άλλες.

Οι μικροζυθοποιίες, λόγω του εγγενούς χαρακτηριστικού τους που είναι ο έντονα όχι μόνο ελληνικός, αλλά και τοπικός χαρακτήρας, αρχίζουν και οδηγούν και τις μεγάλες εταιρείες σε ανάλογες κινήσεις. Η Αθηναϊκή Ζυθοποιία μπήκε σε αυτή τη λογική αρχικά με την απόφαση να επανακυκλοφορήσει την μπίρα «Μάμος», ένα ιστορικό σήμα της Πάτρας, ενώ πρόσφατα τοποθέτησε στην αγορά της Θεσσαλονίκης την μπίρα «Νύμφη», την οποία παράγει εκεί. Στην αθηναϊκή αγορά από την άλλη και στην κατηγορία του βαρελιού (μπίρα draught) για την επιτόπια κατανάλωση η Αθηναϊκή Ζυθοποιία έχει τοποθετήσει την «Αθηνέο».  O οικονομικός πατριωτισμός που εμφανίστηκε ως φαινόμενο στα χρόνια της κρίσης σε συνδυασμό με την προσπάθεια για την ανάδειξη της ελληνικής γαστρονομίας ευνοεί τέτοιες στρατηγικές.

Με τη σειρά τους και οι μικροζυθοποιίες, ακριβώς για να επεκτείνουν την παρουσία τους, εισέρχονται στην κατηγορία της draught, ακολουθώντας την πρακτική των μεγάλων «παικτών» του κλάδου. Για παράδειγμα, η Κρητική Ζυθοποιία  συνεργάζεται με κρητικά εστιατόρια, προμηθεύοντάς τα με βαρελίσια μπίρα.   

Σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία (2017) η παραγωγή μπίρας στην Ελλάδα ανέρχεται σε 3,8 εκατομμύρια εκατόλιτρα και πλέον λειτουργούν στη χώρα πάνω από 45 ζυθοποιίες.

Λάβετε μέρος στη συζήτηση 0 Εγγραφείτε για να διαβάσετε τα σχόλια ή
βρείτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει για να σχολιάσετε.
Για να σχολιάσετε, επιλέξτε τη συνδρομή που σας ταιριάζει. Παρακαλούμε σχολιάστε με σεβασμό προς την δημοσιογραφική ομάδα και την κοινότητα της «Κ».
Σχολιάζοντας συμφωνείτε με τους όρους χρήσης.
Εγγραφή Συνδρομή