ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα 980 εκατ. ο τζίρος ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών συσκευών το α΄ 6μηνο

ΔΗΜΗΤΡΑ ΜΑΝΙΦΑΒΑ

Οι πωλήσεις του κλάδου το δεύτερο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκαν σε 481 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Στο πρώτο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 980 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 1,5%.

Με θετικό πρόσημο έκλεισε το δεύτερο τρίμηνο του 2019, όπως και συνολικά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους για το λιανεμπόριο των ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών, καθώς η συνεχιζόμενη τάση για αντικατάσταση των παλαιών κουζινών και πλυντηρίων ρούχων με καινούργια νέας τεχνολογίας, αλλά και η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών (gaming) αντιστάθμισε τις απώλειες από την πτώση των πωλήσεων τηλεόρασης και κινητών τηλεφώνων. Ακόμη μεγαλύτερο ενδιαφέρον αναμένεται να έχουν τα στοιχεία των επόμενων τριμήνων του 2019, καθώς ενδεχομένως θα αποτυπωθεί σε κάποιο βαθμό η είσοδος της αλυσίδας «Πλαίσιο» στην κατηγορία των λευκών συσκευών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της GfK TEMAX οι πωλήσεις του κλάδου το δεύτερο τρίμηνο του 2019 διαμορφώθηκαν σε 481 εκατ. ευρώ, καταγράφοντας αύξηση 2,4% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2018. Στο πρώτο εξάμηνο του 2019 οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 980 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 1,5% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2018.

Σε επίπεδο εξαμήνου τη μεγαλύτερη πτώση, 7%, σημείωσαν οι πωλήσεις της κατηγορίας των ηλεκτρονικών και καταναλωτικών αγαθών και διαμορφώθηκαν σε 141 εκατ. ευρώ. Μάλιστα, στο δεύτερο τρίμηνο η πτώση ήταν ακόμη μεγαλύτερη, 12%, σε σύγκριση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα. Ο λόγος; Βασικό προϊόν της κατηγορίας αυτής είναι οι τηλεοράσεις, οι πωλήσεις των οποίων είχαν εκτοξευθεί πέρυσι λόγω του Παγκόσμιου Κυπέλλου Ποδοσφαίρου της Ρωσίας (Μουντιάλ). Φέτος, απουσία κάποιου μεγάλου αθλητικού γεγονότος (σ.σ. το Μουντομπάσκετ ξεκινάει τον προσεχή μήνα) οι πωλήσεις των τηλεοράσεων καταγράφουν πτωτική πορεία.

Πτώση στο εξάμηνο, της τάξης του 1,4%, με τις πωλήσεις να διαμορφώνονται στα 294 εκατ. ευρώ, κατέγραψε και η κατηγορία των τηλεπικοινωνιών, με την πτώση να προέρχεται κυρίως από την κάμψη του τζίρου στα κινητά τηλέφωνα.

Με μείωση 5,4% το πρώτο εξάμηνο του 2019 σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2018 έκλεισε και μία από τις μικρές κατηγορίες του κλάδου, τα είδη εξοπλισμού γραφείου – αναλώσιμα. Οι πωλήσεις διαμορφώθηκαν σε 14 εκατ. ευρώ.

Ισχυρό ανάχωμα, πάντως, στην υποχώρηση του τζίρου αποτελεί η κατηγορία των μεγάλων οικιακών συσκευών. Στο δεύτερο τρίμηνο του 2019 οι πωλήσεις τους κατέγραψαν αύξηση 10,9%, ενώ συνολικά στο πρώτο εξάμηνο του 2019 ενισχύθηκαν κατά 9,1% και διαμορφώθηκαν σε 234 εκατ. ευρώ. Βασικές αιτίες της μεγάλης αύξησης των πωλήσεων είναι οι εξής, σύμφωνα με την GfK TEMAX: α) η αντικατάσταση των πλυντηρίων ρούχων με πλυντήρια μεγαλύτερης χωρητικότητας, πλυντήρια με δύο κάδους και πλυντήρια - στεγνωτήρια, προϊόντα δηλαδή που ανεβάζουν τη μέση τιμή, β) η αντικατάσταση των συμβατικών ηλεκτρικών κουζινών με εντοιχιζόμενες συσκευές, αλλά και με νέου τύπου εστίες και απορροφητήρες.

Αύξηση τζίρου 2,9% σημείωσε στο πρώτο εξάμηνο η κατηγορία των προϊόντων πληροφορικής ως αποτέλεσμα της αυξανόμενης διείσδυσης του gamimg, που οδήγησε σε αύξηση πωλήσεων οθονών, σταθερών υπολογιστών, πληκτρολογίων και καρτών δικτύου.

Ενισχυμένες κατά 6,3% ήταν και οι πωλήσεις στις μικρές οικιακές συσκευές, στα 75 εκατ. ευρώ το πρώτο εξάμηνο του 2019, με την άνοδο να οδηγούν οι ηλεκτρικές σκούπες και οι ξυριστικές μηχανές.

Τέλος, στα 12 εκατ. ευρώ διαμορφώθηκαν οι πωλήσεις της κατηγορίας των φωτογραφικών ειδών, καταγράφοντας αύξηση 2,8% σε επίπεδο εξαμήνου.

Έντυπη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ